Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] 7" TFT scherm inbouwen in zonneklep

Pagina: 1
Acties:
  • 1.116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een car PC mijn idee was om mijn 7" newision touchscreen TFT in te bouwen in mijn zonneklep. Het idee was hierbij om het schermpje in de zonneklep te verwerken en de PCB onder de dak plaat te maken. Tot op heden heb ik het schermpje ingebouwt in de zonneklep. De volgende problemen kwam ik tegen uiteraad is de flatwire en bekabeling van tochscreen en backlite veel te kort. Opzich niet zoon probleem zal je denken; gewoon verlengen nou is het verlengen van een flatwire zeker wel een probleem omdat dit een zeer kleine rastermaat heeft. Gelukkig vond ik bij ons op de TD uit een "oud" plasma scherm een flat wire met de zelfde rastermaat; helaas bleek deze ook net te kort(wel getest overigens het werkt perfect). Nu heb ik dus mijn schermpje opgeblazen :'( weet niet wat er fout ging maar ik heb alleen nog maar wit beeld. ik heb het schermpje weer netjes in zijn oude behuizing gezet en hem opgestuurd voor grantie, hopen dat ik een nieuwe krijg. Nu was mijn vraag eigenlijk weet iemand waar ik flatwire's ook wel FFC wires kan krijgen? hij moet ongeveer een 50cm lang zijn. Een andere oplossing is natuurlijk ook welcome.

picje van de klep (komt een aluminium afwerkrand op):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/egberttheone/img2.jpg

picje van de flat wire:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/egberttheone/img1.jpg

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wit beeld dat is als het scherm uitstaat maar het backlight aan

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

conrad al geprobeerd www.conrad.com

of dit: http://nl.digikey.com/

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik kan de maat niet echt 123 zien, maar 't lijkt mij op een 20pins 0.5pitch FFC kabeltje, vrij universeel ding. Je kan ze oa bij Farnell bestellen (of laten bestellen als je zelf geen KvK hebt)
( www.farnell.com )
Kabeltjes: Ordernr: 3295035
Connector indien nodig (om je bestaande te verlengen): 3078413

't is wel wat soldeerwerk, de pinnetjes zitten op een halve milimeter van elkaar, maar 't is te doen met wat SMD soldeerervaring

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:51
Trouwens niet zo aardig als je zelf je TFT opblaast je hem terugstuurd voor garantie.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
 Length, reel:210mm

das veel te kort en verlengen zie ik ook niet echt zitten (solderen wel maar dan ik moet ook een PCB hebben en met zulke dunne lijntjes is dat een gekloot van niks). de pitch klopt overigens het is 0,5mm en heeft +- 40 adres. Je moet dit spul toch ook wel ergens per meter kunnen kopen ?

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Eskimootje schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:22:
Trouwens niet zo aardig als je zelf je TFT opblaast je hem terugstuurd voor garantie.
moraalridder :P

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

nee, 'n econoom.

Ik wil ook graag zo'n schermpje, maar dan moet ie nog wel wat goedkoper worden.
Echter als iedereen die hem zelf kapot maakt, vervolgens dat op garantie probeert te claimen, dan zal dat niet zo snel gebeuren.

slopen = kopen!

Verwijderd

Topicstarter
tie-rep schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:54:
[...]

nee, 'n econoom.

Ik wil ook graag zo'n schermpje, maar dan moet ie nog wel wat goedkoper worden.
Echter als iedereen die hem zelf kapot maakt, vervolgens dat op garantie probeert te claimen, dan zal dat niet zo snel gebeuren.

slopen = kopen!
Ik wil niet vervelend zijn maar die schermpjes zijn van ZEER slechte kwaliteit en worden voor een kwartje in elkaar gezet; als je ziet hoe het inelkaar zit word ik dus gewoon boos/droevig voor zoon prijs. IC's zitten er scheef op flux resten van solderen zitten nog op de print connectors die slecht zijn; flatables die in te grote connectors zitten. BTW ik had het schermpje aan staan zonder behuizing op een dag wou ik hem aanzetten en gaf ie alleen nog maar wit beeld. ik ben er van overtuigd dat het niet is gekomen door sluiting of iets dergelijks. Ze zullen het schermpje wel inspecteren en mij vertellen als het door externe oorzaak komt wat ik fout heb gedaan ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 15:09 . Reden: typo ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Volgens mij kan je dergelijke kabels niet zo lang maken ivm storing tussen de aders onderling. zo krijg je veel te veel ruis. Betwijfel daarom of ze in die lengte verkocht worden. Kun je beter een adaptortje maken/zoeken waardoor je er een shielded IDE kabel aan kan hangen oid. Die kunnen een stuk langer

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:03:
Volgens mij kan je dergelijke kabels niet zo lang maken ivm storing tussen de aders onderling. zo krijg je veel te veel ruis. Betwijfel daarom of ze in die lengte verkocht worden. Kun je beter een adaptortje maken/zoeken waardoor je er een shielded IDE kabel aan kan hangen oid. Die kunnen een stuk langer
jha daar had ik al aan ged8 ik maak ze zelf shielded. ik heb via google ook gezien dat je rollen kan kopen en dat je dan ze zelf op maat kan maken. Alleen dit word een beetje te duur voor 1 flatwire.

Verwijderd

Topicstarter
Kickje, ik heb een nieuw scherm en het is nu werkend ingebouwt alleen mijn usb touchscreen lijkt niet te werken kan iemand voor mij kijken of mijn aansluiting van de usb kabel zo klopt? ik heb veel gezocht in google maar kan niet dit type vinden; meesten hebben 5 pennen deze maar 4.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/947E485680D9

foto van schermpje in zonneklep

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/95DYEE9D442B

Verwijderd

zomaar een vraagje ik heb hier een 6,4 inch tft liggen een digital flyer deze haalt zijn data van een compact flsh kaart is dit een zelfde schrerm als wat jij inbouwd want ik ben namelijk op zoek naar
een programma genaamd dv flashwriter voor dit scherm.

hoefie

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
@ts
Heb je die nou shielded gemaakt met van die radiator/isolatietape?
Misschien nog wel een idee om op de plek waar de kabel draait een versteving erom te doen (flexibel plastic ofzo?) zodat je kabel niet zo snel knikt.
Usb heeft trouwens standaard 4 aansluitingen, als je de ground goed aansluit en het werkt niet, kan je de andere kabels eigelijk gewoon gaan proberen (zijn opzich maar 6 manieren, dus niet veel werk) daar kan je niks mee opblazen.

@hoefie
Eerst word een topic van je op slot gegooit, nu zit je hier compleet offtopic erover te zeiken, je zit zelfs in het verkeerde subforum te blaaten, ga naar wos ofzo...
Ik neem toch aan dat in de jaren dat je hier zit wel 's de policy hebt gelezen...

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:00:
@ts
Heb je die nou shielded gemaakt met van die radiator/isolatietape?
Misschien nog wel een idee om op de plek waar de kabel draait een versteving erom te doen (flexibel plastic ofzo?) zodat je kabel niet zo snel knikt.
Usb heeft trouwens standaard 4 aansluitingen, als je de ground goed aansluit en het werkt niet, kan je de andere kabels eigelijk gewoon gaan proberen (zijn opzich maar 6 manieren, dus niet veel werk) daar kan je niks mee opblazen.
jha ik heb dat geisoleerd met alutape en heb de tape voorzien van een aarding; ik zit inderdaad nog over te denken om het te verstevigen op een of andere manier nog niet echt een goed idee gevonden.

weetje heel zeker datje de controller niet opblaast? want hij maakt die data lijnen toch hoog en laag en als je de voedingspanning op een van de data lijnen aansluit en hij probeerd hem laag te trekken dan blaast hij toch op ?

Verwijderd

@TS Zou je eens een paar stapjes hier neer willen zetten hoe je dat schermpje nu precies hebt ingebouwd?

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Ik heb niet duidelijk gezien of de kabel nu al verlengd is maar zoniet,.: Het kan gewoon, Ik heb voor in mijn vorige auto het scherm van een compaq laptop verlengd, ook last van storing. Daarna de kabels per 5 gebundeld en om elkaar getwist, allemaal in de alu folie. Alle bundels samen weer in de alu folie en een kabelbinder er omheem,. worked perfectly.

I said I'd be back...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:00:
@TS Zou je eens een paar stapjes hier neer willen zetten hoe je dat schermpje nu precies hebt ingebouwd?
ik maak; als alles klaar is een verslag van het gehele project dus stay tuned!
RoBBS schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:26:
Ik heb niet duidelijk gezien of de kabel nu al verlengd is maar zoniet,.: Het kan gewoon, Ik heb voor in mijn vorige auto het scherm van een compaq laptop verlengd, ook last van storing. Daarna de kabels per 5 gebundeld en om elkaar getwist, allemaal in de alu folie. Alle bundels samen weer in de alu folie en een kabelbinder er omheem,. worked perfectly.
dat was in mijn geval niet mogelijk! de flat wire was 50 pens dat is opzich nog wel te doen maar met een ruimte van 0,2mm om het te solderen dat is wat minder ;) ik heb 2 connectors aan elkaar gesoldeerd onder een microscoop en deze in gegoten met epoxy hars. Zo kan ik dus 2 van die lange flatwire's aan elkaar zetten

Verwijderd

k heb 2 connectors aan elkaar gesoldeerd onder een microscoop en deze in gegoten met epoxy hars. Zo kan ik dus 2 van die lange flatwire's aan elkaar zetten
wow! wat een enorme vaste hand heb jij dan! :o

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:38:
[...]

wow! wat een enorme vaste hand heb jij dan! :o
Met soldeerervaring, een goeie (micro)bout, goeie ogen (ik vind lenzen/microscoop zo'n anti-richtingsgevoel geven dus die gebruik ik nooit) en geduld kom je een heel eind.

ik heb ook meerdere malen aan SMD-flatcables mogen solderen

Fijn is anders maar ja, daar ben je tweaker voor ;)
Pagina: 1