Zwart/wit beeld op TV via ASUS EAX700Pro

Pagina: 1
Acties:

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:38
Al een heel tijdje gebruik ik me tv als 2 monitor voor o.a. Media Center.

Nu heb ik een nieuwe Pc met daarop ook Media Center.
Het probleem is dat ik geen kleuren op me tv krijg. Alleen zwart/wit beeld dus.

Nu had ik net mijn Pc aan me zus laten zien en toen ik zei dat Media Center normaal op me tv te zien is zette ik m'n tv aan en was het beeld in kleur.
Ik wou gelijk "Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" zoals dat heet, maar na dat ik dat deed was het beeld weer zwart/wit.

Ik kom er niet uit, maar weet nu iig wel dat het kan. Het zijn niet de standaart dingen die ook in de Faq staan.

De tv wordt aangesloten op een ASUS EAX700 Pro met een daarbij geleverd blok dat de poort op de kaart opsplitst in S-Video Out, Composit Out, Svideo In en Composit In.
Via de Composit Out loopt er een tulp kabel naar de Composit in van mijn tv.

Ik kan evt. wel een foto van dat blok maken, maar kdenk niet dat het veel toegevoegde waarde heeft.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Ik heb dit ook eens gehad met een Radeon 9600pro, alleen beeld in zwart/wit dit lag aan het kabeltje, de massa draad was door midden:s dit kun je overigens niet goed zien als je zo naar het kabeltje kijkt dus moet je het kabeltje ff doormeten ;)

[ Voor 30% gewijzigd door vingerfrits op 26-02-2005 00:38 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• My-life
De kabel is goed. (van erg hoge kwaliteit) Met de andere computer waar trouwens laatst ook een 9600Pro in zat werkt het ook gewoon zoals het zou moeten werken.

• My-life
*kuch*

• My-life
Net heb ik wanhoopig weer geprobeert om nog iets te vinden. Tot mijn stomme verbazing zette was alles weer in kleur toen ik de optie "Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" weer aan zette. Nadat ik de goede instellingen wou toepassen was alles weer z/w.
Dan baal je opzich best wel
.
Na een paar rondjes NFS wou ik het nog 1 X proberen. En ja het is weer kleur. Ik zou niet weten waar het aan ligt. In de tussentijd zijn er geen instellingen verandert. Ik zit nu nergens meer aan, maar ga eerst film kijken :) .

Iemand een ID wat het nou zou kunnen zijn?

• My-life
Ik heb een oude beamer gekregen. Een Sharp XV-C1E om precies te zijn. En deze geeft hetzelfde probleem als mijn tv. Ook zwart/wit dus.

Heel even gaf hij wel kleuren, maar daarna niet meer.

De VGA kaart kan het dus wel, maar het lijkt wel of het dan gelijk uitgeschakeld word.

Ik weet dat ik mijn oude topic weer omhoog schop, maar misschien heeft iemand het in de tussentijd gevonden.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Je TV-out staat wel op PAL-B?

• My-life
Ja en ik heb alle andere ook al geprobeert.
Pagina: 1