Is het mogelijk om zoiets als: "..\map\bestand" in VB te gebruiken? Waarschijnlijk zal je iets in de trant van "%dirup%\map\bestand" moeten gebruiken?
Je kan natuurlijk ook vanaf rechts kijken waar je een \ tegenkomt, en een variable opnieuw opbouwen.
Ey!! Macarena \o/
Je sais, maar ik denk dat het ook mogelijk moet zijn m.b.h. van zo'n standaard wincommando tussen procenttekens.RaZ schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:59:
Je kan natuurlijk ook vanaf rechts kijken waar je een \ tegenkomt, en een variable opnieuw opbouwen.
Voor zover ik weet kan het niet met een standard commando...
Zo kan het wel:
Zo kan het wel:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Dim strPath As String Dim i As Integer strPath = Text1.Text 'Hier staat het oude path in For i = 1 To Len(strPath) If Mid(strPath, (Len(strPath) + 1) - i, 1) = "\" Then strPath = Mid(strPath, 1, (Len(strPath) - i)) Exit For End If Next i 'rest van je code. In strPath staat nu het juiste path |
[ Voor 9% gewijzigd door MaNDaRK op 25-02-2005 14:09 ]
Je kunt toch gewoon '..' in je paden gebruiken? Ik heb in VB nog nooit een speciale %-variable gebruikt om een map omhoog te gaan. Volgens mij voldeed gewoon die twee puntjes typen altijd prima.
Dat was overgens in VB6, als jij .NET gebruikt kan dat natuurlijk veranderd zijn, maar het lijkt me dat ze het er wat dit betreft niet ingewikkelder op hebben gemaakt. Dus heb je al een pad met '..' geprobeerd en geeft Google ook geen nuttige resultaten?
Dat was overgens in VB6, als jij .NET gebruikt kan dat natuurlijk veranderd zijn, maar het lijkt me dat ze het er wat dit betreft niet ingewikkelder op hebben gemaakt. Dus heb je al een pad met '..' geprobeerd en geeft Google ook geen nuttige resultaten?
Ik snap niet helemaal wat je wilt? Waarvoor wil je het precies gebruiken en heb je het al eens uitgeprobeerd?
Waarom zou "..\map\bestand" niet werken. .. is gewoon een verwijzing naar een hoger liggende directory, ook in VB.
Waarom zou "..\map\bestand" niet werken. .. is gewoon een verwijzing naar een hoger liggende directory, ook in VB.
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
Ik gebruik VB6 en '..' werkt niet. Van Google wordt ik niet veel wijzer.Mac_Cain13 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:13:
Je kunt toch gewoon '..' in je paden gebruiken? Ik heb in VB nog nooit een speciale %-variable gebruikt om een map omhoog te gaan. Volgens mij voldeed gewoon die twee puntjes typen altijd prima.
Hoe gebruik je het? Laat eens een stukje relevante code zien...Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:15:
[...]
Ik gebruik VB6 en '..' werkt niet. Van Google wordt ik niet veel wijzer.
Waar gebruik je dat '..' dan en wat is de error die je krijgt? Misschien kun je wat voorbeeld code posten zodat we wat ideeën op kunnen doen over wat er mis gaat.
En zoals Markieman vraagt: Wat is precies het doel dan, kun je anders niet gewoon het absolute pad proberen te achterhalen ofzo? Met wat meer informatie kunnen we waarschijnlijk wat sneller en doelgerichter helpen!
En zoals Markieman vraagt: Wat is precies het doel dan, kun je anders niet gewoon het absolute pad proberen te achterhalen ofzo? Met wat meer informatie kunnen we waarschijnlijk wat sneller en doelgerichter helpen!
edit:
Niet snel tussendoor posten jij, Markieman
Niet snel tussendoor posten jij, Markieman
[ Voor 15% gewijzigd door Mac_Cain13 op 25-02-2005 14:58 . Reden: Omg, srry Markie ;) ]
'..' werkt toch. Vreemd, want ik heb het toch een paar keer getest.
Moderators verwijder dit topic dus maar.
Topic hoeft niet verwijderd worden, is naslag voor iemand anders met hetzelfde probleem...Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:23:
'..' werkt toch. Vreemd, want ik heb het toch een paar keer getest.Moderators verwijder dit topic dus maar.
Dat hij het eerst niet deed en nu wel: post van Daos is een mogelijke verklaring.
offtopic:
Mac_Cain13: Markieman schrijf je met een m en niet met een d
Mac_Cain13: Markieman schrijf je met een m en niet met een d
Kan je dat misschien adv een stukje code laten zien?Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:23:
'..' werkt toch. Vreemd, want ik heb het toch een paar keer getest.Moderators verwijder dit topic dus maar.
Ik wil het namelijk ook wel weten
Het staat toch in dit topic vermeldMaNDaRK schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:38:
[...]
Kan je dat misschien adv een stukje code laten zien?
Ik wil het namelijk ook wel weten
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Pagina: 1