[PDF Aanleveren] Waarom in composit

Pagina: 1
Acties:

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 18:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Krijg ik net pdf bestanden binnen als composit, ik denk geen probleem check ik ff na, gooi ze door de rip zitten er 3 steunkleuren en een ean in een andere kleur bij en alle zwarte tekst staat uitgespaard in de achtergrond.

Daarom denk ik waarom zouden mensen met composit pdf willen werken binnen een grafische omgeving. Druktechnisch zie je er helemaal niks aan, je moet hem altijd rippen wil je zien hoe het eruit komt te zien.

Ook als ik vaak naar andere bedrijven pdf moet aanleveren, zien ze graag een composit pdf, ik weet het je ziet in een oogopslag wat het moet worden, maar kan soms een heel vertekent beeld geven als je full color verwacht en je krijgt er 30 steunkleuren bij.

Het enige voordeel wat ik zie, is dat je hem kan aanpassen in acrobat of ander prog, maarja dan ben je ook al niet goed bezig als je dat doet. Het zou al in je bronbestand goed moeten zijn, dus dit voordeel kan je ook wel laten vervallen.

Ook DCS plaatjes krijg je niet te zien in een composit pdf, deze worden zwart gemaakt, of worden helemaal niet weergegeven. Ook bestanden die zijn gecopydot kunnen niet als composit worden geprint.

Ikzelf ben een voorstander van seperated pdf, kan iemand mij mischien uitleggen waarom iemand als een bestand gedrukt moet worden je het als composit zou aanleveren.

Verwijderd

omdat mensen die de boel aanleveren vaak helemaal niet weten hoe je de boel separeert. Het is al heel wat als ze een pdf voor je kunnen bakken.