[G4 - osx] volume opstartgeluid

Pagina: 1
Acties:

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 11:47
Als ik mn mac @ work aanzet krijg je zon opstart geluid (zoals bij alle macs). Alleen is het volume zo hard dat ik me altijd rot schrik en het lijkt me ook niet echt goed voor het speakertje voorin de kast.

Kan iemand me in de juiste richting sturen waar ik dit kan bijstellen?

Bvd :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Het geluid is gelijk aan je gewone volume

Er zijn truukjes om het geluid bij shutdown zachter te zetten en na startup weer terug, maar dan moet je even zoeken op bv macosxhints.com :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20
http://www5e.biglobe.ne.j...tartupSound/index.en.html << deze prefPane heb ik daar gevonden, nog niet getest, maar als het werkt is het exact wat jij (en ik) zoek[t|en]. Laat even weten als het werkt.

We spend our years as a tale that is told

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 11:47
Gefixt :)

Na de tip van chem ben ik wat dieper in het geluids preferences en zag dat het geluid van mn interne speaker op zn max volume stond. En aangezien ik in osx mn 2 usb speakers gebruik (afkomstig van t cube systeempje hier) merkte ik dit niet op :o

Heb nu de interne speaker gemute en het probleem is weg.

@dutchman
tnx voor de tip maar ik install liever geen software wat ik niet ken als het niet meer nodig is, staan nogal wat waarschuwingen bij op die site zag ik..

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

xAndyx schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:08:
@dutchman
tnx voor de tip maar ik install liever geen software wat ik niet ken als het niet meer nodig is, staan nogal wat waarschuwingen bij op die site zag ik..
StartupSoundPrefPlane / Startup Sound, Heb ik hiero op 2 eMac's en een iBook staan, en geven geen problemen.... Zo doet dat irri gebliep het ook mooi nooit... :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Ik zet het niet uit, soms hoor ik niet of hij wel opgestart is(als het volume op nul staat), dan komt zo'n boing goed van pas. Maar het belangrijkste is als er iets mis is met de hardware: als je de boing niet hoort is er iets zeer grondig mis, als je hem wel hoort maar als ie niet verder opstart, dan ram je er een Mac OS X dvd in.

Edit: nu moet ik wel zeggen dat ik m'n iBookje zo weinig mogelijk afsluit: uptime is nu 13 dagen, toen heb ik 10.3.8 geinstalleerd.

[ Voor 18% gewijzigd door nuclear waste op 25-02-2005 17:39 ]

</onzin>

Verwijderd

het zou ook via de terminal moeten kunnen, echter hoe geen idee, ze vertelde in het artikel dat het mogelijk was..
Pagina: 1