Hoi,
Op mijn 2e rammelbak
heb ik het probleem dat het systeem af en toe niet post. Als ik hem aan doe gaat alles goed, Windows start ook op e.d maar zodra ik hem weer om wat voor reden dan ook reboot, kan het best zijn dat er niets gebeurd. Geen piepjes, geen andere vage geluiden.
Alle fans draaien, de hardeschijf heb ik getest met powermax. Deze gaf geen fouten.
Het geheugen heeft een heel weekend staan rabbelen zonder errors (memtest86 3.2).
Systeemspecificaties zijn als volgt:
- Maxpower 300W voeding (el cheapo)
- Jetway V266B mobo
- AMD Athlon XP 1800+ @ 2000+ (ook op 1800+ problemen)
- 256MB OEM DDR333 geheugen
- Maxtor 20GB harddisk
- Club3D Geforce FX5200 128MB
- SB Live 1024
- 3Com 905B 10/100 netwerkadapter
Het vage is dat als ik niet reboot het systeem dagen of weken achter elkaar stabiel blijft maar bij gebruik installeer je wel eens wat wat een reboot nodig heeft.
Het probleem ligt niet bij Windows. Het systeem start daadwerkelijk opnieuw op maar loopt dus vast op een nader uit te zoeken punt.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
De voeding moest ooit nog vervangen worden maar ivm krap budget is dat er nog niet van gekomen.
Op mijn 2e rammelbak
Alle fans draaien, de hardeschijf heb ik getest met powermax. Deze gaf geen fouten.
Het geheugen heeft een heel weekend staan rabbelen zonder errors (memtest86 3.2).
Systeemspecificaties zijn als volgt:
- Maxpower 300W voeding (el cheapo)
- Jetway V266B mobo
- AMD Athlon XP 1800+ @ 2000+ (ook op 1800+ problemen)
- 256MB OEM DDR333 geheugen
- Maxtor 20GB harddisk
- Club3D Geforce FX5200 128MB
- SB Live 1024
- 3Com 905B 10/100 netwerkadapter
Het vage is dat als ik niet reboot het systeem dagen of weken achter elkaar stabiel blijft maar bij gebruik installeer je wel eens wat wat een reboot nodig heeft.
Het probleem ligt niet bij Windows. Het systeem start daadwerkelijk opnieuw op maar loopt dus vast op een nader uit te zoeken punt.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
De voeding moest ooit nog vervangen worden maar ivm krap budget is dat er nog niet van gekomen.