In een applicatie zit ik op dit moment tegen zowel Oracle 8i, als MS SQL 2000 te programmeren.
Dit levert de nodige problemen op, maar niets dat we niet aankunnen.
Omdat het niet zeker is met wat voor een databases we in de toekomst gaan werken (nieuwe MSSQL? nieuw oracle? misschien db2, mysql enz?) zit ik met een vraag.
Voor het kijken of een bepaald veld in de db ongelijk is aan de ander gebruiken we nu de operator != of <>. Tot nu toe krijgen we hierbij hetzelfde resultaat. Beide werken zowel in Oracle als in MSSQL.
Maar wat is nu het verschil tussen deze twee? Wat geniet de voorkeur in de toekomst, ook met het oog op andere DBMS-en? Misschien dat iemand hierover meer weet?
Tot nu toe ben ik op google en de search niet veel wijzer geworden.
Het Oracle in een Nutshell boek geeft mij het volgende:
Iemand een idee wat nu de juiste keuze is, en waarom?
Dit levert de nodige problemen op, maar niets dat we niet aankunnen.
Omdat het niet zeker is met wat voor een databases we in de toekomst gaan werken (nieuwe MSSQL? nieuw oracle? misschien db2, mysql enz?) zit ik met een vraag.
Voor het kijken of een bepaald veld in de db ongelijk is aan de ander gebruiken we nu de operator != of <>. Tot nu toe krijgen we hierbij hetzelfde resultaat. Beide werken zowel in Oracle als in MSSQL.
Maar wat is nu het verschil tussen deze twee? Wat geniet de voorkeur in de toekomst, ook met het oog op andere DBMS-en? Misschien dat iemand hierover meer weet?
Tot nu toe ben ik op google en de search niet veel wijzer geworden.
Het Oracle in een Nutshell boek geeft mij het volgende:
code:
1
2
| != Not equal to <> Either less than or greater than, but not equal to |
Iemand een idee wat nu de juiste keuze is, en waarom?
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.