[2000] Indesign loop vast - geheugendump fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo,

Ik had een reeds bestaand DTP systeem, met windows 2000, complete Adobe Creative suite.
Hierop deed zich het volgende voor:

Opmaak van laten we zeggen 40 pagina's, elk vel had minimaal 1 PDF geplaatst.

Bij het exporteren van het geheel naar een PDF bestand, kreeg ik errors wat allemaal duidde op te weinig geheugen error's. Na het niet uit kunnen komen van de oorzaak heb ik op laatst maar een compleet nieuw systeem gekocht, want ik moet mn werk ermee kunnen doen.

Nu heb ik:
Intel Pentium 4
3 Ghz proc
1 gig intern geheugen.
Windows 2000 met alle hotfixes
En uiteraard weer alle Adobe software

Het probleem deed zich niet meer voor..... tot voor kort wel weer!!

Ik ben het uiteraard weer snel gaan uitzoeken wat het kan zijn.

virussen? Nee. (2 scanners geprobeerd)
actieve taken die alles opslurpen? (nee alles gechecked, ziet er goed uit)
logboeken die iets raars vertonen? (niks raars te zien)

Na één en ander te gegoogled hebben, zie ik mensen met indesign dezelfde error's te hebben, 1 oorzaak die aan bod kwam, was corrupte fonts. Ik heb daarna het volgende gedaan:

ATM (font beheerder) alle fonts verwijderd
WINNT/FONTS alles verwijderd totdat windows zelf alleen de core fonts herinstalleerde

daarna in /system32 de fntcache file verwijderd.

Maar nog steeds loopt bij grote indesign bestanden mijn indesign vast, krijg ik overal geheugen errors op. (uiteraard is dit intern geheugen gestest op fouten, goed bevonden)

Meer informatie kan ik zo niet oplepelen, maar als er vraag naar is, beantwoord ik die graag!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je even vertellen welke errors je *exact* krijgt? :)
Verder - hoe groot is je pagefile op het moment dat je errors krijgt, en loopt de disk waar je pagefile op staat niet toevallig vol? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is er misschien iets aan die pc overgeklokt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• M4RTiN
De PC is op geen enkele manier sneller gemaakt.

De foutmeldingen verschillen nogal.
Zodra de pc in ieder geval op het punt is geweest dat hij het niet meer aan kan, kan ik geen exe's meer starten, dan is dat niet meer een geldig win32 executable.

Ik ga nu weer even het probleem opstarten, noteer ik het even.

update:

Laatste keer kwam er geeneens een foutmelding, hij kapte er gewoon mee, ik had paint aan te staan om er een screenshot van te maken. Maar tijdens het plakken, was er onvoldoende vrije geheugen om te plakken. etc. alle foutmeldingen die je maar kan bedenken in dat genre komen aan bod.

Als ik nu mijn pc wil herstarten, kan ik niet eens meer een keuze maken bij het afsluit menu, want hij heeft zelfs onvoldoende geheugen om de dropdown menu uit te klappen. Wel kan ik in die opties scrollen.

update 2:

Meerdere Indesigns getest : zelfde resultaat

Pagefile staat bij mij ingesteld op c:\pagefile.sys maar die zie ik niet in de verkenner, met de opties van verborgen bestanden toch laten zien.

instelling staat overigens op 1500 / 3000 MB

Ik ga nu indesign testen op een windows XP computer

[ Voor 62% gewijzigd door M4RTiN op 25-02-2005 14:59 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoeveel overblijvende diskspace heb je nog op je PC ? :)
Hoeveel is verder je 'PF Usage' (in taskmanager) als je met Adobe Indesign zit te werken? :)

Het klinkt alsof je inderdaad 'gewoon' uit geheugen loopt - maar met 1GB + 3GB moet je dan toch wel hele gekke dinegn doen eigenlijk :)

• M4RTiN
Na wat verder gegoogled te hebben, heb ik de opmaak WEL kunnen exporteren onder de administrator user i.p.v. een user met administrator rechten.

Nu vind ik als administrator werken eigenlijk geen oplossing (eerder voor NOOD) ik werk met een server die aan user autenticating doet op OS niveau.

=============

EDIT/UPDATE: na een nieuwe gebruiker (zonder adminrechten overigens) werkte het exporteren ook.
Dit sluit het systeem(hardeware matig) en mijn Windows instalatie dus uit.

Wat rest nog?

Mijn gebruikersprofiel ?
Services/Programma's wat wordt opgestart met het inloggen van mijn profiel?

In den beginne met een fris profiel was het exporteren immers ook perfect, dit is naderhand gekomen. Kan immers vanalles zijn, een programma/tool whatever. Blijft een vaag rot probleem dat weet ik wel.

[ Voor 47% gewijzigd door M4RTiN op 28-02-2005 14:54 ]

• M4RTiN
UP

Ik heb nog steeds last van dit probleem.

Onder een fris nieuw profiel een bestand van 60 pag. aangemaakt. elke pag 1 pdf bestand geimporteerd vanaf de hardeschijf. Geen centje pijn.

Ik open hem in mijn reguliere account. doe ik bestand > afdrukken, na pag. 2 direct weer heibel.

Het moet een software configuratie fout zijn.... maar hoe kom ik erachter?

Ik kan wel een nieuw profiel beginnen, maar dan komt het probleem toch weer terug, dus ik moet het gewoon oplossen.

Welke tools/logboeken moet ik aanzetten/installeren om dergelijke geheugen/buffers te kunnen controleren?

edit:

Zojuist het geheugen in de gaten gehouden bij het fenomeen. Volgend Gkrellm for Win2k, wordt er steeds een stukje meer "mem" gebruikt, maar nog langs niet compleet vol. De "Swap" staat helemaal op het begin, en veranderd niet. Dus het heeft niet te maken met het vollopen van mijn RAM. (Ook de windows taskmanager bevestigd dat.)

Overigens wordt mijn CPU ook niet extreem veel belast. Die is normaal in gebruik, niet overmatig 100% ofzo

[ Voor 28% gewijzigd door M4RTiN op 21-03-2005 14:11 ]

• M4RTiN
up

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Deze update al geprobeerd? http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2332.

Hier alle beschikbare updates: http://www.adobe.com/supp...oduct=31&platform=Windows

[ Voor 40% gewijzigd door smvs op 22-03-2005 18:11 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien de users schrijfrechten geven in de program folders?

Mijn spoorwegfotografie

• M4RTiN
Alle updates geprobeerd, maar geen resultaat.

Die users schrijfrechten geven, zal ik proberen maar helpt volgens mij niet, ik ken zat andere mensen die dat niet doen, en er geen last van hebben.

Dit blijft het vaagste probleem aller tijden die ik ooit heb meegemaakt.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je Indesign al op XP geprobeerd? Ik gebruik Indesign 2.02 op twee XP + SP2 PC's (P4 3.0 / 1gig, P4 2.4 / 512 MB) en dit werkt vlekkeloos.

Sowieso is het misschien nuttig om te proberen met een zo kaal mogelijke (dus vers geïnstalleerde) Windows, zonder virusscanner etc.

[ Voor 35% gewijzigd door smvs op 28-03-2005 17:38 ]

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:08
Hmm, ik heb iets soortgelijks. Gebruik Indesign CS om maandelijks een soort uitfolder op te maken. Pas een crash gehad van Windows (teveel lopen etteren, ntoskrnl wilde niet meer |:(). Na herinstallatie van XP, update erover, toen Indesign CS klapte hij er meteen na opstarten uit, zonder duidelijke melding.
Ik heb m gedeïnstalleerd, weer geïnstalleerd, update erover en toen kwam ik iets verder. Als ik een oud bestand open en daarin tekst wil wijzigen gaat het nog goed, ik kan ook pdf's genereren en opslaan. Maar zodra ik een foto- of tekstframe wil aanpassen word Indesign acuut gesloten, zelfs zonder foutmelding. In de Windows-log kan ik niet echt iets terugvinden, behalve dat ie er inderdaad me genokt is.
Ik moet nog proberen een nieuw bestand op te stellen, maar verwacht er niet veel van...
Ik zal ook eens als Admin inloggen, kijken of het probleem dan weg is (stom, niet aan gedacht...)

[ Voor 9% gewijzigd door Savantas op 29-03-2005 14:44 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• M4RTiN
up

Heb er nog steeds erge last van :( iemand meer ervaringen?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-12 09:15
Als ik InDesign gebruik met veel geplaatste afbeeldingen, exporteer ik in 'plukjes' van een aantal pagina's. Vervolgens smelt ik die met Acrobat aan elkaar. Lijkt omslachtig, maar werkt (bijna) alltijd.

Houdoe

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk anders eens met wat diagnostische programma's als filemon of er ergens bestanden in gebruik zijn of rechtenconflicten :P

Mijn spoorwegfotografie

• M4RTiN
Probleem opgelost:

Niet te geloven dat ik de antivir over het hoofd heb gezien! al die tijd nog wel!!
Ben op een gegeven moment alle services aan het uitzetten geweest, en waarempel het is in orde...

Antivir Personal Edition, gij zijt vervloekt.
Pagina: 1