Hallo,
Ik had een reeds bestaand DTP systeem, met windows 2000, complete Adobe Creative suite.
Hierop deed zich het volgende voor:
Opmaak van laten we zeggen 40 pagina's, elk vel had minimaal 1 PDF geplaatst.
Bij het exporteren van het geheel naar een PDF bestand, kreeg ik errors wat allemaal duidde op te weinig geheugen error's. Na het niet uit kunnen komen van de oorzaak heb ik op laatst maar een compleet nieuw systeem gekocht, want ik moet mn werk ermee kunnen doen.
Nu heb ik:
Intel Pentium 4
3 Ghz proc
1 gig intern geheugen.
Windows 2000 met alle hotfixes
En uiteraard weer alle Adobe software
Het probleem deed zich niet meer voor..... tot voor kort wel weer!!
Ik ben het uiteraard weer snel gaan uitzoeken wat het kan zijn.
virussen? Nee. (2 scanners geprobeerd)
actieve taken die alles opslurpen? (nee alles gechecked, ziet er goed uit)
logboeken die iets raars vertonen? (niks raars te zien)
Na één en ander te gegoogled hebben, zie ik mensen met indesign dezelfde error's te hebben, 1 oorzaak die aan bod kwam, was corrupte fonts. Ik heb daarna het volgende gedaan:
ATM (font beheerder) alle fonts verwijderd
WINNT/FONTS alles verwijderd totdat windows zelf alleen de core fonts herinstalleerde
daarna in /system32 de fntcache file verwijderd.
Maar nog steeds loopt bij grote indesign bestanden mijn indesign vast, krijg ik overal geheugen errors op. (uiteraard is dit intern geheugen gestest op fouten, goed bevonden)
Meer informatie kan ik zo niet oplepelen, maar als er vraag naar is, beantwoord ik die graag!
Ik had een reeds bestaand DTP systeem, met windows 2000, complete Adobe Creative suite.
Hierop deed zich het volgende voor:
Opmaak van laten we zeggen 40 pagina's, elk vel had minimaal 1 PDF geplaatst.
Bij het exporteren van het geheel naar een PDF bestand, kreeg ik errors wat allemaal duidde op te weinig geheugen error's. Na het niet uit kunnen komen van de oorzaak heb ik op laatst maar een compleet nieuw systeem gekocht, want ik moet mn werk ermee kunnen doen.
Nu heb ik:
Intel Pentium 4
3 Ghz proc
1 gig intern geheugen.
Windows 2000 met alle hotfixes
En uiteraard weer alle Adobe software
Het probleem deed zich niet meer voor..... tot voor kort wel weer!!
Ik ben het uiteraard weer snel gaan uitzoeken wat het kan zijn.
virussen? Nee. (2 scanners geprobeerd)
actieve taken die alles opslurpen? (nee alles gechecked, ziet er goed uit)
logboeken die iets raars vertonen? (niks raars te zien)
Na één en ander te gegoogled hebben, zie ik mensen met indesign dezelfde error's te hebben, 1 oorzaak die aan bod kwam, was corrupte fonts. Ik heb daarna het volgende gedaan:
ATM (font beheerder) alle fonts verwijderd
WINNT/FONTS alles verwijderd totdat windows zelf alleen de core fonts herinstalleerde
daarna in /system32 de fntcache file verwijderd.
Maar nog steeds loopt bij grote indesign bestanden mijn indesign vast, krijg ik overal geheugen errors op. (uiteraard is dit intern geheugen gestest op fouten, goed bevonden)
Meer informatie kan ik zo niet oplepelen, maar als er vraag naar is, beantwoord ik die graag!