Toon posts:

[VB6] Database resultaten kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben nog niet zo lang bezig met VB en databases...; ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.

Ik heb een simpel programmatje gemaakt waarbij ik een SQL-statement geef in een textbox, en vervolgens het resultaat verschijnt in een box (zie voorbeeld : http://www.developer.com/net/vb/article.php/10926_1538911_5)

Nu wil ik graag het resultaat dat verschijnt in de box gebruiken in andere programma's. Het liefst wil ik dit resultaat kunnen kopiëren naar het klembord. Is dit mogelijk ? Hoe moet ik dit doen ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Clipboard.clear
Clipboard.SetText myTextBox.text

Je zou natuurlijk even kunnen googlen of de help lezen ;)

[ Voor 89% gewijzigd door RobIII op 25-02-2005 12:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik voor het aanroepen van de databaseresultaten een FlexGrid-box. Als ik de 'Clipboard.SetText'-functie gebruik, kopieert hij alleen de eerste cel van het resultaat. Ik wil het liefst alle cellen kopieren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 12:19 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:19:
Ik gebruik voor het aanroepen van de databaseresultaten een FlexGrid-box. Als ik de 'Clipboard.SetText'-functie gebruik, kopieert hij alleen de eerste cel van het resultaat. Ik wil het liefst alle cellen kopieren.
http://www.google.com/search?hl=en&q=flexgrid+clipboard

3 seconden zoeken: Clipboard.SetText MSFlexGrid1.Clip

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 25-02-2005 12:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben een debiel.... Slotje...

PS. In ieder geval wel ontzettend bedankt !!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 12:32 ]