Toon posts:

5.1 geluid ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een mooi 5.1 speakerset aanschaffen, maar heb geen flauw idee of mijn systeem dit ondersteunt. Ik heb een Asus K8V-F mobo en er staat bij multimedia VIA AC '97 Enchanced Audio Controller. Dit is mn geluidskaart ofzo?

Kan iemand hieruit afleiden of mijn computer 5.1surround ondersteund?!

Bedankt!
Sonny

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12
Ehm... dan kijk je toch even naar de achterkant van je PC ?
zie je aansluitingen zoals front,rear en subwoofer ? ja ? dan heb je 5.1 :7

Verwijderd

www.google.nl

zoeken op asus k8v f

1e hit

download manual

manual:

realtek ALC655 6-channel audio

antwoord = Ja :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, zie ik, dus heb ik dan 5.1?! Maakt het niet uit wat voor mobo of geluidskaart ik heb dan!? Die 3 aansluitingen zitten dan wel op de behuizing maar stel dat ik helemaal geen mobo ofzo in mn kast had zitten.......Als je die drie aansluitingen hebt, heb je dus gewoon 5.1? :*)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:35:
ja, zie ik, dus heb ik dan 5.1?! Maakt het niet uit wat voor mobo of geluidskaart ik heb dan!? Die 3 aansluitingen zitten dan wel op de behuizing maar stel dat ik helemaal geen mobo ofzo in mn kast had zitten.......Als je die drie aansluitingen hebt, heb je dus gewoon 5.1? :*)
Als je geen mobo hebt, wat moet je dan met 5.1 geluid 8)7

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je geen mobo hebt, kan je niets :)
Die aansluitingen zitten op je mobo, en een geluidskaart zit ook op je mobo (vaak als PCI-insteekkaart) :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

die 3 aansluitingen zijn waarschijnlijk je line in, out en je microfoon... das geen 5.1
als je (waarschijnlijk aan de linkerkant boven elkaar) kijkt zie je daar nog 3 aansluitingen + een spdif aansluiting, daar zit je 5.1 aansluiting.

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 23-02 22:36

Mud.Starrr

I shoot people for money

Sorry hoor, maar dit had je toch wel zelf kunnen opzoeken?
Staat gewoon in de handleiding en er is genoeg te vinden op internet over dit soort dingen.
Het is op dit forum wel gewenst dat je voor je iets vraagt eerst even je best doet om te zoeken, en te kijken of er niet op GOT al zo'n vraag is gesteld.

Tip: GOOGLE

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 25-02-2005 11:42 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Verwijderd

Topicstarter
www.google.nl

zoeken op asus k8v f

1e hit

download manual

manual:

realtek ALC655 6-channel audio

antwoord = Ja
hm, door die 6 channel audio weet je dus dat het 5.1 surround ondersteund?
Je moet dus gewoon kijken welk mobo je hebt en of er 6channel audio tussen staat? :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:42:
[...]

hm, door die 6 channel audio weet je dus dat het 5.1 surround ondersteund?
Ja, aangezien 5.1 6 kanaals is ;)

tweemaal voor + tweemaal achter + 1 center + 1 subwoofer maakt totaal 6.

Verwijderd

6 channel... wat zou dat betekenen?

ik zou ff wat dingen door gaan lezen:

- de handleiding van je mobo doorgaan lezen
- de handleiding van google: http://www.google.nl/intl/nl/help/basics.html
- en de faqs van GOT..

Verwijderd

Topicstarter
Als je geen mobo hebt, wat moet je dan met 5.1 geluid
Ik bedoel, ik kan bv dan wel de mooiste behuizing hebben met allerlei in en uitgangen, maar als ik simpelweg een heel oud mobo heb ofzo dan heb ik toch alsnog geen 5.1 geluid........Omdat Narf zegt dat als ik op de achterkant van mn pc aansluitingen heb zoals front ,rear en subwoofer ik dan gelijk ook 5.1 geluid heb......Maar das niet zo dan toch als ik bv een hele oude mobo heb?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 11:48 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:47:
[...]
Ik bedoel, ik kan bv dan wel de mooiste behuizing hebben met allerlei in en uitgangen, maar als ik simpelweg een heel oud mobo heb ofzo dan heb ik toch alsnog geen 5.1 geluid........Omdat Narf zegt dat als ik op de achterkant van mn pc aansluitingen heb zoals front ,rear en subwoofer ik dan gelijk ook 5.1 geluid heb......Maar das niet zo dan toch als ik bv een hele oude mobo heb?
Die in- en uitgangen hebben niks met je behuizing te maken. Die zitten op het moederbord |:(

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12
:D !

Wat een topic !

Verwijderd

Topicstarter
hehe, maar die 3 aansluitingen (drie mooie kleurtjes) zitten toch op de behuizing :? Of komt dit vanuit het mobo?! Ik draai door hier 8)7

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 23-02 22:36

Mud.Starrr

I shoot people for money

Het niveau van dit topic is aan de lage kant inderdaad, ik zou bijna zeggen beginnersweb :X.

Als ze op de behuizing zouden zitten en je stopt er een stekertje in, waar moet het geluid dan vandaan komen?
Vanaf de kast zelf? nee vanaf de pc zelf.
En wat heb je daarvoor nodig? een geluiskaart, en wat zit er ingebakken op je moederboard? een geluidskaart.
Dat is waar die stekkerstjes van zijn, je geluidskaart.

PS: sorry voor mijn cynisme

[ Voor 69% gewijzigd door Mud.Starrr op 25-02-2005 12:04 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
De behuizing is niets meer dan een metalen kast. Daar komt dus GEEN geluid uit. Op je moederbord zitten die geluidsuitgangen. Maar omdat een moederbord los een beetje kwetsbaar en onhandig is, zit dat ding in een metalen kast. Die kast heeft diverse openingen, zodat de in- en uitgangen van je moederbord bereikbaar blijven. Onder andere de geluidsuitgangen.

Net als electiciteit, dat komt ook uit een gat uit de muur, maar natuurlijk niet letterlijk uit de muur. Er zit nog wel een dradennet in. Idem voor dat geluid van je, dat komt ook niet letterlijk uit je kast. Daar zit dan ook dus een moederbord in!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit topic past beter in Audio, Video & HiFi Forum, heeft namelijk niets met Software Algemeen te maken.Echter sluit ik het topic meteen tijdens het verplaatsen. Open eventueel een nieuw topic in AV als je er niet uit komt, maar check dan eerst zelf nog eens hoe het in elkaar steekt (handleiding + fysiek in de kast kijken). Waar de aansluitingen zitten: schroef de kast open en kijk hoe de verbindingen lopen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.