Hoi,
Ik zit met een klein probleempje ik wil in een functie een objecten array laten vullen met objcten waarvan de types uit een DataTable komen.
Vervolgens wil ik de waardes van deze objecten uit een andere DataTable halen.
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik niet weet hoe ik precies die objecten aanmoet maken.
Voorbeeld code die ik even gemaakt heb:
Het probleem is dus de waarde toewijzen. wanneer deze waarde toegevoegd wordt dan wordt het altijd een string. omdat alle waardes uit de xmlTable een string zijn
Ik zit met een klein probleempje ik wil in een functie een objecten array laten vullen met objcten waarvan de types uit een DataTable komen.
Vervolgens wil ik de waardes van deze objecten uit een andere DataTable halen.
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik niet weet hoe ik precies die objecten aanmoet maken.
Voorbeeld code die ik even gemaakt heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| private object[] getPrimaryKeyValues(DataTable xmlTable,DataTable databaseTable, string[] keyNames, int rowNumber)
{
object[] keyValues = new object[keyNames.Length];
for (int key = 0; key<keyNames.Length;key++)
{
object keyValue = databaseTable.Columns[keyNames[key]].DataType;// zorgt ervoor dat het object overeenkomt met columnType
keyValue = xmlTable.Rows[rowNumber][keyNames[key]];//waarde uit andere DataTable in het object stoppen
// deze dataTable bevat alleen string. bij toewijzing veranderd keyValue altijd naar een string.
keyValues[key] = keyValue;
}
return keyValues;
} |
Het probleem is dus de waarde toewijzen. wanneer deze waarde toegevoegd wordt dan wordt het altijd een string. omdat alle waardes uit de xmlTable een string zijn