[director] go() werkt niet in handler

Pagina: 1
Acties:

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 22:03
in een direcor file roep ik de handler "goEnd" aan als een animatie is afgelopen.
code:
1
p3Dmember.registerForEvent(#animationEnded, #goEnd, me )

de handler ziet er nu als volgt uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
on goEnd

-- put "end" staat er in om te testen of de handler uitgevoerd word
  put "end"
  go("end")

end

go("end") of _movie.go("end") werkt wel in het message window, de put "end" wordt ook gewoon weergegeven, de movie springt echter niet naar de "end" marker, framenummers ipv de marker naam invoeren helpt ook niet.

zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 12% gewijzigd door DJ-R op 25-02-2005 17:18 ]

Verwijderd

Uit het feit dat het vanuit het message-window wel werkt krijg ik het idee dat met _movie naar de verkeerde _movie wordt verwezen, waarbij ik niet gehinderd wordt door enige kennis over 3D Director dingen.

In de help vindt ik:
_movie.go("Memory", "Noh Tale to Tell")

This statement sends the playhead to the marker named Memory in the movie named Noh Tale to Tell:
Het is maar een ingangetje, ik zou niet weten of het werkt. Zelf ben ik nu bezig in Director en (voortbordurend op oude code) gebruik ik daar:
go to label("end")
maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat iets uitmaakt.

• DJ-R
die had ik idd ook al gezien, maar waar vind ik de naam van m'n movie. alles zit trouwens in 1 movie dus ik zou het vrij onlogisch vinden als hij in een andere movie ging zoeken.

• DJ-R
om het probleem nog even te verduidelijken:

als ik de "goEnd" handler binnen een andere handler aanroep pakt hij de code ineens wel het lijkt hem dus te zitten in de manier van aanroepen van de "goEnd" handler via de "registerforevent"

Verwijderd

is goEnd() een handler in een moviescript of een handler van die 3Dmember?

Nu roep je een handler in de 3Dmember aan. Als goEnd in een moviescript staat moet het volgens mij dit zijn:

code:
1
p3Dmember.registerForEvent(#animationEnded, #goEnd, _movie )

• DJ-R
op m'n stage staat een 3d-member (p3Dmember) aan dat script zit een script, in dat script staat zowel de registerforevent code als de zelf aangemaakte handler goEnd

kan nu even niet testen of de "_movie" ipv de "me" oplossing werkt

[ Voor 20% gewijzigd door DJ-R op 25-02-2005 17:17 ]

Pagina: 1