Op dit moment hebben we een volgende setup.
Lokatie1: Hoofdvestiging (192.168.0.x)
Vast internet via SDSL
Windows 2003 Standard Server met ISA Server 2004
Lokatie2: In aanbouw (192.168.1.x)
Vast internet via SDSL
1 computer met windows XP
Nu leek het ons, omdat er maar 1 computer komt te staan onzin om er een ISA server neer te zetten.
Wat we gaan doen is dus deze computer aan het internet koppelen en we willen deze via een VPN naar de hoofdvestiging laten doorverbinden op zo'n manier dat deze volledig transparant in het netwerk komt te hangen, dus gewoon te pingen, te benaderen etc. etc.
Nu ben ik zelf aan het testen geweest met VPN via de ISA server naar een andere computer (thuis) maar hier kreeg ik geen communicatie tot stand die verder kwam dan de ISA server.
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie.
Lokatie1: Hoofdvestiging (192.168.0.x)
Vast internet via SDSL
Windows 2003 Standard Server met ISA Server 2004
Lokatie2: In aanbouw (192.168.1.x)
Vast internet via SDSL
1 computer met windows XP
Nu leek het ons, omdat er maar 1 computer komt te staan onzin om er een ISA server neer te zetten.
Wat we gaan doen is dus deze computer aan het internet koppelen en we willen deze via een VPN naar de hoofdvestiging laten doorverbinden op zo'n manier dat deze volledig transparant in het netwerk komt te hangen, dus gewoon te pingen, te benaderen etc. etc.
Nu ben ik zelf aan het testen geweest met VPN via de ISA server naar een andere computer (thuis) maar hier kreeg ik geen communicatie tot stand die verder kwam dan de ISA server.
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie.
[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 25-02-2005 11:05 ]