Toon posts:

[exact globe / sql 2000] sspi connection error bij 2e start

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ben net klaar met een installatie van een smtp systeem op de domeinserver van een klant. Ik heb daarvoor de DNS verwijzingen in de clients en in de server gewijzigd en wat ip adressen. Het probleem is nu dat de clients werken met Exact globe (wat draait op de windows small business server premium 20003). Dat heeft altijd goed gewerkt maar nu werkt het alleen de eerste keer dat je het opstart. Mocht je om een of andere reden het programma sluiten en weer starten krijgt de gebruiker de databases niet geopened. De foutmelding "Login fout: Kan de SSPI connection niet genereren... etc..." komt dan. Bij het herstarten van het systeem is het probleem opgelost, totdat exact globe weer afgeloten wordt...

dns op de clients is: primary: 10.0.0.138 (modem.router)
secondary: 192.168.0.1 (server)

dns op de server: nic 1 (intern) primary : 192.168.0.1
secondary: niks
nic 2 (naar router) primary : 192.168.0.1
secondary: 195.121.1.34 (provider dns)

ik weet dus niet of het in de DNS zit, maar er gaat wel iets mis. Iemand een idee?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09

_Arthur

blub

Mischien handig om de Exact helpdesk te bellen? Want kennelijk is het een probleem met Exact zelf en kan het programma/pakket iets niet meer vinden.

Zij kunnen je vast ook meer vertellen mbt de error melding.

Verwijderd

Topicstarter
die verwijzen me door naar de leverancier van het pakket. dit is een concurrent van ons en dus niet bereid te ondersteunen zonder zelf langs te komen. mooi systeem hebben ze daarvoor verzonnen 8)7

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36
Je DNS settings zijn verkeerd geconfigueerd. Alle machines (servers + Werkstations) moeten verwijzen naar de DNS van je SBS server. De DNS service moet je configueren dat deze alles forward.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
mja, als iemand dit soort fouten maakt in DNS dan vraag ik me af of het PNS is

in een 2000/2003 domein is DNS noodzakelijk, dit betekend dat alle clients moeten verwijzen naar een 2000/2003 DNS server (ja, het kan ook naar een linux bak enzo, lekker recordjes inprakken maar laten we het niet moeilijker maken dan het al is), op je windows dns server moet je een forwarden instellen naar je provider, dit kan dus 10.0.0.138 zijn (lijkt me niet handig, maak je weer een stap extra) of de dns servers van de provider gebruiken (mijn idee)

Verwijderd

Zie richardkraal.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.