Hoe licenties te achterhalen?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 13:16
Ik wil hier op mijn stage een lijst maken van alle licenties die in gebruik zijn, hoe kan ik dit het beste doen ?
Heb dus nog geen lijst van welke licentie waar geinstalleerd is....

Gaat dan om windows, visio, office en dat soort dingen :)

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 12:08
everest installeren, k geloof dat daar iets inzat van een licentie overzicht

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• De_Bastaard
En dat moet dan op iedere PC geinstalleerd worden, of kan ik dat vanaf de server draaien? zoals Aida32 bijv..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Er zijn natuurlijk wel meer pakketten, maar belangrijk is om te weten wat voor software je allemaal hebt waarvan je het wilt weten. Aangezien dit allemaal Microsoft pakketten zijn kun je met een pakket zoals SMS Server bij mijn weten ook licenties beheren. Verder zijn er nog talloze andere pakketten, probeer eens te zoeken op asset management.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Everest = Aida32 Waarcshijnlijk moet je dan wel de Pro versie hebben, aangezien die bedoeld is voor gebruik in bedrijsomgeveingen.

• De_Bastaard
Heb dus net geprobeerd Everest te installeren maar dat gaat niet omdat we hier gebruik maken van een domein :(

Edit... en dat SMServer van Microsoft, lijkt me iets wat alleen server-based is? Ik wil dus van elke PC te weten komen wat er geinstalleerd is, en met welke licentie.

Edit 2: Ga nu even die professional installeren :)

[ Voor 53% gewijzigd door De_Bastaard op 25-02-2005 10:22 ]

• De_Bastaard
Thanks, dat Everest Prof. doet het goed, alleen jammer dat het Evaluation is....

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 20:26
Zoek je zoiets?
http://ocsinventory.sourceforge.net/en/index.php

Open-source programma. Werkt ook in domain-situaties. Met de handleiding met je er wel uitkomen denk ik. Ik heb het programma hier al een tijdje tot volle tevredenheid gebruikt. :)

-

Verwijderd

probeer BelArc... ff zoeken op download.com... is freeware
Pagina: 1