Linksys wrt45g beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04 16:32
Waar kan ik uitleg vinden of krijgen om mijn Linksys wrt54g simpel te beveiligen, ben al een paar dagen bezig maar snap er nog geen yota van.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Geef eens wat meer informatie dan, wat ben je precies aan het doen en wat snap je niet?

Als jij geen vraag stelt kunnen wij geen antwoord geven :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

user guide downloaden ..

staat alles prima in ..

wep
wpa
mac adres filtering
SSID broadcast

• lumbaal
Ok ik heb mijn netwerk draaien met 1 utp naar een pc winxp
en heb een draadloos netwerk naar een laptop wifi ook win xp. geen probleem.
Nu wil ik mijn netwerk gaan beveiligen zodat niemand gebruik kan maken van mijn draadloos netwerk.
Ik heb in de config van de router de Wireless SSID Broadcast disabled.
Maar naar mijn gevoel is dit nog niet voldoende.
Nu ben ik met WEP bezig geweest en daar blijf ik hangen.
WEP Encryption op 128 bits gezet.
bij Passphrase: een password ingetikt en daarna generate.
key 1t/m 4 staat vol maar zijn dit nu de toegangs codes om in het netwerk te komen (wat dus niet lukt) of denk ik te moeilijk?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
kun je niet op mac beveiligen?
WEP of WPA is leuk hoor, maar ik denk dat SSID Broadvast disabled en toegang geven op basis van mac genoeg is.

is maar een idee

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

gupje schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:49:
WEP of WPA is leuk hoor, maar ik denk dat SSID Broadvast disabled en toegang geven op basis van mac genoeg is.

is maar een idee
Mac address filtering wil toch niet aangezien hij 2 systemen gebruikt? Bij mijn wrt54g kan ik niet meerdere adressen opgeven ieg.

Ik heb simpelweg wpa met pre-shared key (tkip) en dat werkt voldoende.

I'm not as think as you stoned I am

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

je kan dus gewoon volstaan door de eerste passphrase (die gebruikt de wrt standaard) in te vullen als passphrase van je laptop, dan moet hij connectie kunnen maken. Werkt dit goed dan zou je nog MAC filtering kunnen toepassen (vergeet niet eerst het mac van je lappie dan toe te voegen in de acceslist ;) )

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Op MAC beveiligen ja. Je kan ook een 64bits encryptie instellen en zelf die code daarvoor bedenken dacht ik. Zo heb ik dit ook ingesteld, bij 128bit word het erg traag bij mij.

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-04 16:45
Pak Mac Encryptie en WPA/wep key... mac ben je zo doorheen als iemand een beetje verstand er van heeft...

Ook je dhpc uit zetten heeft al vele voordelen.. en verander je router van 192.168.1.1 naar 192.168.1.250 ofzo.. en de naam ook zeker weten veranderen!

Succes!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
WooK schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:57:
[...]
Mac address filtering wil toch niet aangezien hij 2 systemen gebruikt? Bij mijn wrt54g kan ik niet meerdere adressen opgeven ieg.
...
In mijn WRT54G kan ik tot 48 MAC adressen opgeven die wireless kunnen connecten, dus MAC address filtering kan prima. Ik werk zelf met een ingebouwde 11 Mbit' en PCMCIA 54 Mbit kaartje en die kunnen allebij makkelijk connecten, ook met MAC filtering aan.

Verder is het wel zo'n beetje gezegd: SSID uit, Naam veranderen, base IP veranderen, WPA PSK TKIP aan en gaan met die router.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

WooK schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:57:
[...]

Ik heb simpelweg wpa met pre-shared key (tkip) en dat werkt voldoende.
Wedden?
Ik heb ook een WRT54G en kan zeker 20 MAC adressen opgeven en waarschijnlijk wel meer als je het commandline doet (via SSH bijvoorbeeld)

• lumbaal
CamU schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:48:
[...]

In mijn WRT54G kan ik tot 48 MAC adressen opgeven die wireless kunnen connecten, dus MAC address filtering kan prima. Ik werk zelf met een ingebouwde 11 Mbit' en PCMCIA 54 Mbit kaartje en die kunnen allebij makkelijk connecten, ook met MAC filtering aan.

Verder is het wel zo'n beetje gezegd: SSID uit, Naam veranderen, base IP veranderen, WPA PSK TKIP aan en gaan met die router.
Camiel zou je mij eens kunnen vertellen hoe ik de WPA PSK TKIP moet instellen?

mvg

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gupje schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:49:

is maar een idee
Niet mee eens. Dit is juist heel onverstandig. MAC adres is te spoofen en met het eerste het beste proggie heb ik je SSID ook. WPA i.c.m MAC filter en SSID uit lijkt het meest veilige.

Wat jij zegt is in feite de deur open laten voor kwaadwillenden.

Doet me wel denken aan de volgende quote
A false sense of security is better than being unsure
;)

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 27-02-2005 15:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:42:
[...]

Niet mee eens. Dit is juist heel onverstandig. MAC adres is te spoofen en met het eerste het beste proggie heb ik je SSID ook. WPA i.c.m MAC filter en SSID uit lijkt het meest veilige.

Wat jij zegt is in feite de deur open laten voor kwaadwillenden.

Doet me wel denken aan de volgende quote

[...]
;)
Maar wat is er werkelijk nodig aan veiligheid...
Ik bedoel, ik heb hier ook zo'n linksys ding (veel problemen mee, maar dat terzijde), en de ontvangst houd op bij een meter of 2 buiten de voordeur (tja nieuwbouwhuis met veel betonijzer). De enige die erop zou kunnen komen is mijn buurman, maar die weet dat toch niet. Tenzij je 't leuk vind om met een laptop op m'n deurmat te gaan zitten natuurlijk.

Ik ben niet tegen veiligheid hoor, maar soms hoeft 't allemaal niet zo extreem. Houd er ook rekening mee dat de verbinding wel eens trager kan worden met beveiligingen aan.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
lumbaal schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:40:
[...]
Camiel zou je mij eens kunnen vertellen hoe ik de WPA PSK TKIP moet instellen?
Google geeft dit

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• apNia
  • Laatst online: 20:11

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wolfboy begon over SSH'en. Hoe doet je dit naar je WRT54g? Ik krijg geen SSH/telnet verbinding naar m'n router..

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:46:
Wolfboy begon over SSH'en. Hoe doet je dit naar je WRT54g? Ik krijg geen SSH/telnet verbinding naar m'n router..
urreltje: http://www.batbox.org/wrt54g-linux.html ...

Ik vind die linksys een lekkere bak... werk zelf met hidden ssid, mac en WPA... ik kan hier in huis 4 (!!!!!) onbeveiligde APs ontvangen.. dus t is ten zeerste aan te raden :+

Ohw f00k, mag ik zomaar naar dit soort firmware linken? zoniet excuus =/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 00:54 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb er ook een andere firmware opstaan, de firmware van Sveasoft. Hier kan je die downloaden.
Deze link is overigens wel legaal, aangezien de code in de firmware onder GPL valt is het legaal om het te distribueren.

• apNia

apNia

Als ik m'n SSID uitzet ziet windows 'm niet als preferred netwerk. Terwijl hij gewoon in m'n preferred networks lijst staat. Heel bizar. Hoort toch gewoon te werken?

• apNia

apNia

nog een vraag die ik er aan wil toevoegen.. hoe verlaag ik de signaalsterkte zodat hij minder bereikbaar is buitenshuis.. zijn dat die channels met aantal Ghz er achter?
En heeft dit gevolgen voor de snelheid waarmee ik communiceer over het netwerk als de sterkte minder is?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

apNia schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:39:
Als ik m'n SSID uitzet ziet windows 'm niet als preferred netwerk. Terwijl hij gewoon in m'n preferred networks lijst staat. Heel bizar. Hoort toch gewoon te werken?
Windows gaat er wat buggy mee om, meestal wil rebooten wel helpen als hij hem niet ziet (iig dat hielp bij mij altijd)
apNia schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:46:
nog een vraag die ik er aan wil toevoegen.. hoe verlaag ik de signaalsterkte zodat hij minder bereikbaar is buitenshuis.. zijn dat die channels met aantal Ghz er achter?
Als dat op dit moment nog niet kan dan zal je een andere firmware moeten installeren, die channels die je ziet zegt iig niets over de sterkte (hoewel je in de praktijk op sommige channels wel een betere verbinding zal hebben)
En heeft dit gevolgen voor de snelheid waarmee ik communiceer over het netwerk als de sterkte minder is?
Ja, als de signaal sterkte minder wordt dan gaat je snelheid ook omlaag.

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Niet geheel on-topic maar toch:

Mijn linksys 54G wire-less routertje draait nog steeds prima met firmware 1.42.2, alle bovengenoemde beveiligings-opties overigens aan.
Vraag:
Loont het nog de moeite om mijn firmware te upgraden of zijn er juit hele goede redenen voor?? Over het algemeen is mijn motto: "If it aint broken, don't fix it". niet typisch tweakers, dat weet ik ;)

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
UP, ivm vraag hierboven.

Verwijderd

Byzanthy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:38:

Mijn linksys 54G wire-less routertje draait nog steeds prima met firmware 1.42.2, alle bovengenoemde beveiligings-opties overigens aan.
Vraag:
Loont het nog de moeite om mijn firmware te upgraden of zijn er juit hele goede redenen voor?? Over het algemeen is mijn motto: "If it aint broken, don't fix it". niet typisch tweakers, dat weet ik ;)
In de nieuwe firmware zitten veel nieuwe functies waaronder QOS e.d, opzich erg handig!

Verwijderd

het uitzetten van connectie maken naag de config via wlan is ook aan te raden en HTTPS verbindingen alleen maar accepteren..

Op deze manier kan er alleen configs veranderd worden via bedrade en of beveiligde netwerk, maar dit alleen doen als je echt paranoide bent >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 08:56 . Reden: extra hints... ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Byzanthy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:38:

Vraag:
Dat is afhankelijk van wat je nodig hebt, doet hij op dit moment alles wat je wil dan zie ik geen reden tot upgraden. Zijn er dingen die hij niet doet en wel zou moeten doen dan kan je gerust upgraden.

Pagina: 1