Toon posts:

share rechten op een map op server

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een algemene share op de windows 2000 server zitten.
Nu wil ik dat de mappen waar groepgebruikers geen rechten op hebben, dat deze voor hen ook onzichtbaar zijn en voor andere groepen die hier wel recht op hebben zichtbaar zijn.
De schijf waarop deze gedeelde map staat is een NTFS partitie.
In de map zitten weer meerdere submappen, waar dit op toegepast moet worden

Het lukt me wel om de toegang tot de map waarop groepen gebruikers geen rechten hebben te blokkeren. Ze krijgen dan een melding 'Toegang geweigerd'. Maar nu moet deze map onzichtbaar voor deze groep worden gemaakt.
Ik heb al geprobeerd om bij security groep weg te halen of de groep toe te voegen dan 'Deny List Folders'. Maar dan zien ze de map nog wel.

Ook heb ik geprobeerd om de submappen opnieuw te delen.(Een gedeelde map in een gedeelde map)

Kan iemand me hierbij alsjeblieft helpen?

Ik ben hiervoor heel erg dankbaar.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan hiervoor ook een tool gebruiken: http://www.wintips.nl/detail.asp?softid=2457
Daarnaast een quote van een site:
Standaard kunnen alle netwerkgebruikers zien welke mappen en printers er op een bepaalde machine in het netwerk gedeeld zijn. Om deze onzichtbaar te maken voor andere gebruikers dient de deelnaam van de map of printer te worden beëindigd met een [b]dollarteken[b].
Op GoT zijn zulke vragen ook eerder gesteld, zie daarvoor de GoT Search 1 en GoT Search 2

Daarnaast is dit ook bekend bij Microsoft: Zie hier

[ Voor 63% gewijzigd door Outerspace op 25-02-2005 09:57 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:01

Acmosa

...no comment.

Het enige wat je kan doen is de share hidden maken door de sharenaam van $ te voorzien (sharenaam$) en dan per share een mapping te maken. Als ze dan gaan browsen op het netwerk zien ze helemaal geen shares meer. Je kan dan in een inlog script aan de hand van bv groepslidmaatschap (kl*te woord) mappings maken naar de shares waar ze rechten in hebben.
De functie die jij zoekt zit naar mijn weten alleen in Novell Netware.

[ Voor 34% gewijzigd door Acmosa op 25-02-2005 09:58 ]

But then again, I could be wrong..

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
Pinky schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:55:
Het enige wat je kan doen is de share hidden maken door de sharenaam van $ te voorzien (sharenaam$) en dan per share een mapping te maken. Als ze dan gaan browsen op het netwerk zien ze helemaal geen shares meer. Je kan dan in een inlog script aan de hand van bv groepslidmaatschap (kl*te woord) mappings maken naar de shares waar ze rechten in hebben.
De functie die jij zoekt zit naar mijn weten alleen in Novell Netware.
Correct.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie outerspace, dit is redelijk basic.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.