[2000] SoundStorm - problemen met geluid*

Pagina: 1
Acties:

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 11:18
Ik weet niet of dit het goede forum is. Gaarne verplaatsen als dit verkeerd staat :Y)

Ik heb een probleempje met mn geluid.
Als ik Counterstrike zit te spelen, en soms is dit ook bij MP3's vooral als er lage en harde geluiden uitkomen (bij counterstrike bijvoorbeeld als de bomb ontploft of als er een granaat explodeert). Bij MP3's is het veel minder vaak, maar daar heb je dus ook niet veel van dit soort geluiden zoals bij CS. Het probleem is dat er een hele vage ruis over de boxen komt, het kraakt heel erg.. het is lang niet altijd echt alleen als het eenmaal kraakt en ruist dan blijft het zo tot ik counterstrike opnieuw opstart. Hierna werkt het even, en dan ontploft de bomb weer, en heb ik weer dat gekraak en geruis door het spelgeluid heen.

Het gaat om een Asus A7N8X Deluxe met een SoundStorm Chipset. Ik gebruik niet de geintregreerde dolby op de soundstorm maar dus de "normale" geluidskaart die er ook op zit.

Wat ik zelf heb geprobeert :?

-SoundDrivers zijn goed geinstalleerd gewoon standaard drivers (zal vanavond is nieuwe zoeken, zit nu niet thuis)
-3 soorten boxen (waarvan 1 ook met een versterker ertussen, geen effect)
-Nieuwe windows install (werkt ook niet)
-2 soorten kabels van de geluidskaart naar de boxen
-In NVidia soundstorm center lijkt alles goed

Dit gebeurd eigelijk alleen als het geluid normaal tot hard staat, als het geluid zacht staat(lees : HEEL zacht) dan gebeurd het nooit.

Iemand ervaring hiermee oid? Het is heel irritant.. ik hoop dat iemand maybe andere ideeen heeft afgezien van alleen nieuwe drivers. Dit zal ik zoals gezegd vanavond even proberen.

Edit :
W2k OS
AMD Athlon 2600

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

dit is een bekend probleem en kon je met even te zoeken op het forum ook wel gevonden hebben...

zet op z'n minst alle mixerlijnen uit die niet gebruikt worden. verder kun je nog steeds de search gebruiken...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• wallywally
HIGHGuY schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:24:
dit is een bekend probleem en kon je met even te zoeken op het forum ook wel gevonden hebben...

zet op z'n minst alle mixerlijnen uit die niet gebruikt worden. verder kun je nog steeds de search gebruiken...
8)7

Sorry maar met wat voor keywords zoek jij op de search?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• wallywally
Ok bedankt, ik zal dit allemaal ff proberen, als ik er niet uitkom horen jullie me weer :D

Sorry voor onnodige topic dus ;(