Toon posts:

inbellen op modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Ik heb een vraag met betrekking tot telefonie via modem.
Weet iemand hoe lang het duurt om een "call" op te zetten via een modem naar b.v. een analogue lijn.
Dus als iemand opdracht geeft via de computer, "bel dit en dit nummer"
Hoe lang duurt dit (paar sec???)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ligt een beetje aan de snelheid van de eindgebruiker zelf he ;) Ik heb collega's die er toch zeker een half uur over doen :+

Maar aangenomen dat je het zelf ff test: ik gok iets van 10 sec (da's hoelang het duurt voor ik ingebeld ben bij de ISP als ik bij mijn ouders ben).

Vanwaar de vraag eigenlijk :? Zelf geen testmogelijkheid ofzo :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Ongeveer net zolang als jij er over doet om een nummer te draaien dat je uit je hoofd kent.. dus dat kan je makkelijk timen..

Hoe snel opgenomen wordt, is weer een hele andere vraag.. ligt een beetje aan de andere kant natuurlijk B)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je bent niet duidelijk wat je hier bedoelt met 'een "call" op te zetten'. Bedoel je..

- hoe lang het duurt om een uitgaande lijn te openen en daar het telefoonnummer doorheen te jassen?
- hoe lang het duurt eer de verbinding tussen de lijnen (dus bij telecombedrijf) duurt?
- hoe lang het duurt eer je de computer aan de andere kant opgenomen heeft?
- hoe lang het duurt tot je een negociated PPP verbinding hebt en dus data kunt uitwisselen?

De eerste hangt af van je eigen instellingen, de tweede van julle telecomprovider(s), de derde vooral de instellingen van de andere PC en de vierde van welk protocol je gebruikt (zo is V92 veel sneller met negotiation dan V90, ondanks dat overdracht in beide gevallen max 56k is)

Oslik blyat! Oslik!