Problemen met Total war, Computer loopt vast.

Pagina: 1
Acties:

• Regnerus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11-2020
Hallo

Ik heb een probleem met mijn computer van een vriend van mij heeft een een: amd 2500,videokaart (merk ??) GF 4200 MX,geheugen (kingston 512mb)en een 80 gig schijf ,Os: windows xp home,Maar nu komt het hij loopt constant vast ik heb al van alles geprobeert maar ik kom er niet meer uit dit is wat ik heb geprobeert.(Btw ik heb de nieuwste videodrivers erop)

1: meer geheugen erbij geprikt
2: Kast open gehouden (vanwege misschien warmte probleem)
3:Andere videokaart erin.

wat kan ik nog meer proberen om uit dit verveelend probleem te komen ??
En het is niet alleen bij Total War zo maar ook bij Halo,kan het zo zijn dat de processor het niet aan kan?

Specs

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Waaruit bestaat dat constant vastlopen, alleen het spel of de hele pc incluis de muis en toetsenbord.

Staan je timings van je geheugen niet te strak, 2500 overklokt en kijk eens naar je temperaturen van je processor, je voltlijnen etc,etc.

Halo en Total War zijn niet de minste spelen voor je PC, die vragen veel van je systeem.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• Regnerus
De hele pc loopt vast,ook reboot hij wel eens (niet elke keer )Niks is overgeclockt.Processor is zo ong 51/58 graden dat moet een amd wel kunnen hebben.Volt lijn heb ik niet gecheckt.Het is net of ie de data niet snel kan verwerken.(is een keer gelukt om net op tijd cntr alt delete in te drukken) (de computer staat op 99%)

Specs

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

marrumerkat schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 07:53:
De hele pc loopt vast,ook reboot hij wel eens (niet elke keer )Niks is overgeclockt.Processor is zo ong 51/58 graden dat moet een amd wel kunnen hebben.Volt lijn heb ik niet gecheckt.Het is net of ie de data niet snel kan verwerken.(is een keer gelukt om net op tijd cntr alt delete in te drukken) (de computer staat op 99%)
Kijk eens in je log of er iets te vinden is van een fout als je weer blijft hangen, zet dus uit dat hij reboot na een fout en kijk naar een eventueel blauw schermpje.

Al de hang en startproblemen FAQ doorgenomen?

En een niet OC 2500 is in mijn ogen wel wat hoog die temp., de mijne hier loopt ook op die temp, die loopt dus wel OC op 2,23 ghz, met een zo goed als standaard koeler

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• Biobakker
  • Niet online
marrumerkat schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 07:53:
De hele pc loopt vast,ook reboot hij wel eens
Wat heb je er voor voeding in zitten en welke voltages geeft de computer aan in de Bios ?

Dat zeg ik....

• Regnerus
Biobakker schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:40:
[...]

Wat heb je er voor voeding in zitten en welke voltages geeft de computer aan in de Bios ?
300 watt voeding merk (FSP group inc???) ken dit merk niet :?
(Dit is zo'n complete pc,van dat vroegere pc prive project (paradigit Eindhoven)
Flame17 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 08:51:
[...]

Kijk eens in je log of er iets te vinden is van een fout als je weer blijft hangen, zet dus uit dat hij reboot na een fout en kijk naar een eventueel blauw schermpje.

Al de hang en startproblemen FAQ doorgenomen?

En een niet OC 2500 is in mijn ogen wel wat hoog die temp., de mijne hier loopt ook op die temp, die loopt dus wel OC op 2,23 ghz, met een zo goed als standaard koeler
Krijg geen blauw scherm,Maar ik heb geen hang en startproblemen alleen maar bij gamen.

Specs

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Vast komen met gamen noem ik anders wel "Hangproblemen". Hangen en Opstartproblemen troubleshooter daarin wordt gesproken over het hangen van de PC tijdens het gamen.

En even het vinkje weghalen zodat de PC niet reboot maar een mooi blauw schermpje geeft.

300Watt, op zich geen probleem al vind ik het aan de lage kant, maar dat is mijn mening!

[ Voor 23% gewijzigd door Flame17 op 25-02-2005 12:32 ]

Pagina: 1