Startcom Linux ? Was da.

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ematic.nl had vandaag een artikel over GRATIS SSL certificaten. Een nieuw project .. gestart door de guys van 'Startcom Linux' www.startcom.org, uit onvrede over de hoge prijzen die de bestaande Cert. Authorities vragen.

Ziet er allemaal wel leuk uit eigenlijk dat Startcom Linux (based on Redhat AS 3) .. Heb er echter nog noooit van gehoord.
Kent iemand het hier ? Ervaring mee ?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dus, een gratis SLL certificaat ...

Klinkt leuk maar als ze niet officieel herkend worden als "betrouwbaar" door de wereld... dan is dat certificaat net zo bruikbaar als een Self Signed SSL certificaat!

Het hele idee van certificaten is ... dat de instantie die ze uitgeven betrouwbaar is... en eentje die gratis uitgeeft... waarschijnlijk zonder ook te checken of het wel Bedrijf X is als Bedrijf X er een "bestelt" .... lijkt het mij niet betrouwbaar voor het proffesionelere gebruik!

Misschien leuk voor Prive Gebruik!
Yup, precies zoals ze al op de website zeggen... leuk om snel en goedkoop aan SSL encryptie te komen maar "business wise" gezien niets waard!

[ Voor 15% gewijzigd door swampy op 25-02-2005 03:21 ]

There is no place like ::1

• BoXie
Nee ok dat klopt .. maar ja .. vind het wel leuk dat het project is opgestart. Al is het maar uit protest tegen die belachelijke prijzen van Verisign enzo. En wie weet worden de root-certs nog wel es opgenomen in de browsers.

Maar wat ik vooral belangrijk vind om te weten ... wie kent Startcom Linux en heeft daar ervaringen mee / een mening over ?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is dit eigenlijk wel een NOS topic?

zou hem meer in de internet en netwerkhoek verwachten ;)

imo is het idd niks waard als ze niets checken. En checken betekent $$$ --> gratis certificaten zijn dus in principe al 'waardeloos' . Voor prive gebruik wel grappig, maar heb je het dan nodig? (ik heb een serverparkje , maar pak als ik een certificaat neem echt gewoon self-signed) .

[ Voor 61% gewijzigd door Boudewijn op 25-02-2005 11:34 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• BoXie
Ok haha .. FORGET ABOUT die certificaten .... maar HOW ABOUT : Startcom Linux :-)

Daar ging het me vooral om .

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer het eens zou ik zeggen, gebaseerd op redhat, dus als redhat je ligt zal dit ook wel lukken. Voor de rest is het persoonlijk, wij gaan niet beslissen welke distro jij fijn vindt.
Volgende keer zou wat meer duidelijkheid fijn zijn, wat je precies wil bereiken/vragen met een topic, en een normale topictitel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.