Hallo allemaal,
Ik heb vandaag mijn bestelde Celeron 566 binnen gekregen van That's IT -> link.
Het zou volgens de site een gloednieuwe moeten zijn:
1) er zat nog zwarte koelpasta restant op de core (op de foto is dit er inmiddels afgepoetst)
2) de hoek rechtsonder is grijs ipv blauw ?!

Verduidelijking:

Naja, ik vol goede moed deze cpu in mijn moederbord (een ASUS P3V4X met slot convertor van slot 1 naar socket 370. Beide hebben altijd samen gewerkt met mijn oude celeron 566 die ik aan mijn broer verkocht heb
) en met alleen de cpu, voeding en speaker aangesloten de boel opgestart. Nu verwachtte ik enkele piepjes omdat er geen geheugen en geen videokaart aangesloten zijn, maar nix. De fans beginnen te draaien, het lampje op het moederbord begint te branden, maar thats it (hmm, vandaar die winkelnaam
).
In het boekje van mijn moederbord staat geen piepcode voor de processor, dus zonder cpu zal hij niet piepen begrijp ik. Nu kunnen het dus 2 dingen zijn :
1) mobo kaduuk
2) cpu naar de oets
Kunnen jullie adhv van de foto bepalen of dit zeker weten aan de CPU ligt? Het lijkt namelijk alsof deze oververhit is geweest oid? Of komt dit wel vaker voor? De CPU core van mijn broer is wel egaal blauw weet ik uit mn hoofd.
Ik heb vandaag mijn bestelde Celeron 566 binnen gekregen van That's IT -> link.
Het zou volgens de site een gloednieuwe moeten zijn:
,maar toen hij binnenkwam vielen me 2 dingen op :Gloednieuwe Intel Celeron 566MHz Socket-370 processor...
1) er zat nog zwarte koelpasta restant op de core (op de foto is dit er inmiddels afgepoetst)
2) de hoek rechtsonder is grijs ipv blauw ?!

Verduidelijking:

Naja, ik vol goede moed deze cpu in mijn moederbord (een ASUS P3V4X met slot convertor van slot 1 naar socket 370. Beide hebben altijd samen gewerkt met mijn oude celeron 566 die ik aan mijn broer verkocht heb
In het boekje van mijn moederbord staat geen piepcode voor de processor, dus zonder cpu zal hij niet piepen begrijp ik. Nu kunnen het dus 2 dingen zijn :
1) mobo kaduuk
2) cpu naar de oets
Kunnen jullie adhv van de foto bepalen of dit zeker weten aan de CPU ligt? Het lijkt namelijk alsof deze oververhit is geweest oid? Of komt dit wel vaker voor? De CPU core van mijn broer is wel egaal blauw weet ik uit mn hoofd.
[ Voor 14% gewijzigd door RTBravo op 08-03-2005 19:14 ]