Toon posts:

[2000] Installeren op laptop: fouten met kopiëren bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al even aan het proberen windows 2000 Pro NL te installeren op mijn laptop (Toshiba satellite 1800-514), maar tot nu toe zonder succes. Alles gaat goed tot aan het kopiëren van de bestanden, telkens kan hij een aantal bestanden niet kopiëren (dit zijn niet altijd dezelfde bestanden, maar vaak wel). voor bestanden als logon.wav ofzo wil ik het wel geloven en kun je wel skip doen maar kernel32.dll ??. skippen heeft dus geen zin.

wat heb ik geprobeerd:
-andere cd (2 andere cd's geprobeerd, cd's die bij andere pc's altijd gewerkt hebben)
-memtest86 (0 errors)
-chkdsk /R in win2000-recovery-console
-met allebei de geheugen-strips apart.
-met bios-opties spelen (er zijn maar een zeer gelimiteerd aantal opties in zo'n toshiba-bios)
-XP pro-cd --> gaf een error over het laden van een bestand van de cd.

er heeft altijd xp home op gestaan en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik er een verse install op probeer te zetten. Ik heb afgelopen week gentoo er op geinstalleerd en dat liep perfect, behalve dat hij soms niet echt wou booten van de livecd. Na een bios-update (met hetzelfde bios) deed hij het beter :?

Xp heeft er eigenlijk altijd goed op gedraaid, en ook linux draaide goed (geen spontane reboots, disk-errors etc..)

watvoor opties heb ik nog ?

Verwijderd

Ik ben niet 100% zeker, maar zou het kunnen dat er wat mis is met de CD-ROM drive van de laptop ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:15:
Ik ben niet 100% zeker, maar zou het kunnen dat er wat mis is met de CD-ROM drive van de laptop ?
bestaat er een manier om te testen? gewone cdrom/dvd-spelers heb ik hier wel liggen, maar aan een laptop-cdrom/dvd-speler (en ook nog 1 die past?, heb namelijk geen idee of hij zomaar om te wisselen is) kan ik niet makkelijk aan komen