ik heb al een ruime tijd een Abit NF7-s rev 2.0 icm ee barton 2500+ en corsair xms 512mb ddr400 geheugen.
maar het probleem is dat ik em maximaal tot maar 185x11 oid krijg overgeclocked terwijl deze combinatie onderdelen makkelijk een 3200+ resultaat moeten kunnen boeken (200x11 dus).
als ik hem nu als een 3200+ laat booten dan wilt hij windows niet eens opstarten en krijg ik niet eens het zwarte windows loading scherm te zien. ik heb verschillende voltages geprobeert van 1.65V tot 1.85V.
ook heb ik het volgende geprobeerd:
- bios geflashed
- geheugen langzamer laten lopen dan fsb, maar precies hetzelfde probleem
- met een enkel geheugen reepje in een ander bank (geheugen sluit ik dus uit).
-bios gereset.
de cas timings zijn gewoon 2-2-2-11 maar ook met de traagste waardes heb ik het probleem.
temps zijn gewoon normaal rond de 50 tot 60 graden, maar als hij windows niet eens in komt heeft het niet met warmte te maken lijkt me omdat ie dan nog niet eens de kans heeft gekregen warm te worden
de voltages van de voeding zijn (chiefteq 340W):
3.3 = 3.26V
5 = 4.92V
12 V= 11,49
verdere setup:
- maxtor dp9 80gb aan sata converter
- windows xp pro
ik heb dit probleem al vrij lang maar heb nog steeds geen oplossing. kan iemand mij helpen ?
maar het probleem is dat ik em maximaal tot maar 185x11 oid krijg overgeclocked terwijl deze combinatie onderdelen makkelijk een 3200+ resultaat moeten kunnen boeken (200x11 dus).
als ik hem nu als een 3200+ laat booten dan wilt hij windows niet eens opstarten en krijg ik niet eens het zwarte windows loading scherm te zien. ik heb verschillende voltages geprobeert van 1.65V tot 1.85V.
ook heb ik het volgende geprobeerd:
- bios geflashed
- geheugen langzamer laten lopen dan fsb, maar precies hetzelfde probleem
- met een enkel geheugen reepje in een ander bank (geheugen sluit ik dus uit).
-bios gereset.
de cas timings zijn gewoon 2-2-2-11 maar ook met de traagste waardes heb ik het probleem.
temps zijn gewoon normaal rond de 50 tot 60 graden, maar als hij windows niet eens in komt heeft het niet met warmte te maken lijkt me omdat ie dan nog niet eens de kans heeft gekregen warm te worden
de voltages van de voeding zijn (chiefteq 340W):
3.3 = 3.26V
5 = 4.92V
12 V= 11,49
verdere setup:
- maxtor dp9 80gb aan sata converter
- windows xp pro
ik heb dit probleem al vrij lang maar heb nog steeds geen oplossing. kan iemand mij helpen ?