Toon posts:

barton 2500+ niet goed over te clocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een ruime tijd een Abit NF7-s rev 2.0 icm ee barton 2500+ en corsair xms 512mb ddr400 geheugen.
maar het probleem is dat ik em maximaal tot maar 185x11 oid krijg overgeclocked terwijl deze combinatie onderdelen makkelijk een 3200+ resultaat moeten kunnen boeken (200x11 dus).

als ik hem nu als een 3200+ laat booten dan wilt hij windows niet eens opstarten en krijg ik niet eens het zwarte windows loading scherm te zien. ik heb verschillende voltages geprobeert van 1.65V tot 1.85V.
ook heb ik het volgende geprobeerd:
- bios geflashed
- geheugen langzamer laten lopen dan fsb, maar precies hetzelfde probleem
- met een enkel geheugen reepje in een ander bank (geheugen sluit ik dus uit).
-bios gereset.

de cas timings zijn gewoon 2-2-2-11 maar ook met de traagste waardes heb ik het probleem.

temps zijn gewoon normaal rond de 50 tot 60 graden, maar als hij windows niet eens in komt heeft het niet met warmte te maken lijkt me omdat ie dan nog niet eens de kans heeft gekregen warm te worden :P

de voltages van de voeding zijn (chiefteq 340W):
3.3 = 3.26V
5 = 4.92V
12 V= 11,49

verdere setup:

- maxtor dp9 80gb aan sata converter
- windows xp pro

ik heb dit probleem al vrij lang maar heb nog steeds geen oplossing. kan iemand mij helpen ? _/-\o_

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Die voltages hoe heb je die afgelezen? via een proggie of met je multimeter? ze zijn namelijk niet echt denderend.
50 tot 60 graden is trouwens redelijk heet voor procje lijkt mij ( mijn T-bred komt niet boven de 45 graden stressed uit op lucht)

en als laatste gewoon een vraag, waarom moet die combi van onderdelen 3200+ aan kunnen? kan toch zijn dat je gewoon een rotte CPU hebt, dus het 'moet' niet kunnen.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
ja zou ook kunnen dat de stepping van deze core niet de "beste overclockbare" is.
maar ik bedoel dat veel mensen dat konden halen soms zelfs op std voltage, vandaar dat ik toendertijd dit had gekocht :)
voltages via bios en speedfan afglezen..

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

het is ook mogelijk dat je mem brak is/ het niet trekt... zet je timings eens soepeler... bijv 2,5-3-3-7

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

inderdaad gooi eens wat meer volt op je geheugen en stel cas 2,5/3 in eens in

• Laurens
  • Niet online
Je kan gewoon de pech hebben van een 2500+ die niet lekker OC'd

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou niet meteen concluderen dat je proc brak is maar een 12V lijn die 11.5V aangeeft? :? Dat is echt veel te laag, zorg eerst maar eens voor een fatsoenlijke voeding, want hier ga je niet ver mee komen nee. :P Wat voor videokaart zit er in je systeem? Volgens mij zorgt die ervoor dat je voeding nogal moet zweten...

Die temperaturen zijn overigens ook echt te hoog hoor, in m'n Shuttle trek ik een XP 3000+ stressed naar 42 graden ofzo. Dus dat moet echt veel beter kunnen...

[ Voor 21% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-02-2005 23:30 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

185x11 als max? Doet me denken aan m'n XP1800+ op m'n A7V333. Die wilde ook niet hoger dan 184, ongeacht de MP.Op m'n A7N8X-E Del. draait ie makkelijk 11x200. Hier was het probleem dat de PCI/AGP bus te hoog kwam te liggen. Heb jij je AGP wel vast staan op 66?

Verwijderd

Ik heb ook een barton één van de eerste series (geunlockt) haal makkelijk 3200+ (11x200). En ook met brakke voedingslijnen (die van mij zijn dus ook niet top).
12V = 11.52
5V = 4.92
3.3v = 3.27
vcore op 1 .70
Kreeg hem zelfs op 225 maar moest toen wel erg me geheugen omlaag schroeven en was het niet erg stabiel. Was toen op een A7N8X deluxe. Zit nu met dezelfde processor op een asrock (k7VT4A+) te pielen.
Wilde dat bordje wel eens zien werken voor de 28.00 € . En ook daar probleemloos 3200+ (200x11). Meestal is bij dit soort ocen het geheugen THE trouble maker. Probeer het eerst eens met één bankje zet hem eens NIET in DIMM één maar in DIMM twee. En gooi ook daar het voltage eens omhoog. Zet hem ook eens op 3 (traagste dus). En de 50 gr is vrij normaal voor die barton zeker met de orginele koeler van amd (die best brakkig is). Effe een iets heftigere koeler en de temp loopt meteen terug (mijn ervaring).

Mocht het dan nog niet lukken allemaal dan heb JIJ gewoonweg pech, simpel.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Misschien komt het omdat jij teveel naar rechts trekt en de cpu dat niet aankan?

• rontemp
  • Laatst online: 16-12-2025

rontemp

MUHAHA

barton hier is 47/55 graden. Draait wel op 12x167 ,hoger komt m'n ram in problemen.

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Verwijderd

Topicstarter
GuuZ14 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:13:
het is ook mogelijk dat je mem brak is/ het niet trekt... zet je timings eens soepeler... bijv 2,5-3-3-7
ik had vermeld dat miijn timings lager zetten niet helpt :) evenals de mhz van het mem verlagen ten opzichte van de fsb. en op het geheugen heb ik 2.9V ook geprobeert maar dat maakt niet uit.

maar ik wil dus graag weten of het mijn voeding is of mijn mobo of de barton :P
voeding mischien dus niet omdat die gast hierboven hem ook makkelijk op 3200+ kon laten draaien met ongeveer dezelfde waardes.

mnijn videokaart is een radeon 8500 128mb, niet zo zwaar dus :P

• GuuZ
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 07:55:
[...]

ik had vermeld dat miijn timings lager zetten niet helpt :) evenals de mhz van het mem verlagen ten opzichte van de fsb. en op het geheugen heb ik 2.9V ook geprobeert maar dat maakt niet uit.

maar ik wil dus graag weten of het mijn voeding is of mijn mobo of de barton :P
voeding mischien dus niet omdat die gast hierboven hem ook makkelijk op 3200+ kon laten draaien met ongeveer dezelfde waardes.

mnijn videokaart is een radeon 8500 128mb, niet zo zwaar dus :P
dan is het dus niet je videokaart die hard van je voeding slurpt... probeer eens een sterkere voeding.. en heb je al naar de stepping gekeken die op je core staat?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 09:02
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 01:08:
185x11 als max? Doet me denken aan m'n XP1800+ op m'n A7V333. Die wilde ook niet hoger dan 184, ongeacht de MP.Op m'n A7N8X-E Del. draait ie makkelijk 11x200. Hier was het probleem dat de PCI/AGP bus te hoog kwam te liggen. Heb jij je AGP wel vast staan op 66?
Dat is bij via bordjes, hij heeft een Nforce2 plank. Ook al zou je een via chipset hebben, dan zou hij bij 200Mhz FSB een andere divider moeten pakken voor je PCI/AGP. Maarja proberen kan altijd, zet je AGP Speed eens op 67Mhz

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

ik trek op een av7v8x-x en sweex 300watt voeding >:) gewoon 2.3ghz met earo7 koelertje erop.
Alleen als ik hoger ga trekt of me voeding het niet meer of me geheugen.

Gewoon ef andere voeding proberen, misschien helpt het ook als je een betere koeler erop doet.

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:29:
Ik zou niet meteen concluderen dat je proc brak is maar een 12V lijn die 11.5V aangeeft? :? Dat is echt veel te laag, zorg eerst maar eens voor een fatsoenlijke voeding, want hier ga je niet ver mee komen nee. :P
Welnee man.. Weer zo'n lekker doordachte reply. Die gozer koopt straks een voeding en komt er dan achter dat het niet helpt |:( En weg is zn geld.. goed bezig.

• HeepH
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

kan idd zijn dat de 12 volt lijn brak is toch ? het kan ook zijn dat deze lijn, of alle lijnen, gewoon slecht uit gelezen worden....

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
heb wel eens een std a-open voeding erin gedaan maar dat was precies hetzelfde verhaal :)
weet alleen die voltage lijnen niet meer is al tijdje geleden :P

Verwijderd

De voeding lijkt me niet echt het probleem. Als ie te zwak is, zakt je 5V in en je 12V loopt op. Heb je nou al je AGP/PCI gelocked op 66/33MHz?

Verwijderd

Topicstarter
dat staat niet in mijn bios.
ik heb wel agp op 67mhz gezet en de fsb/dram staat op 6/6.
maar agp/pci optie heb ik niet

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 08:54 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 08:44:
dat staat niet in mijn bios.
ik heb wel agp op 67mhz gezet en de fsb/dram staat op 6/6.
maar agp/pci optie heb ik niet
Jawel, want dat is juist die 67MHz... ;) Je hebt een nForce 2 moederbord, die heeft (zoals eerder gezegt) een PCI/AGP lock... Staat standaard al aan, en goed... (66 / 67 MHz of zo iets) So nothing to worry about...

Heb namelijk dezelfde moederbord :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2005 09:10 ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:54:
[...]

Welnee man.. Weer zo'n lekker doordachte reply. Die gozer koopt straks een voeding en komt er dan achter dat het niet helpt |:( En weg is zn geld.. goed bezig.
Idd, mocht de voeding niet krachtig genoeg zijn zou de pc onder load fouten genereren. Dat de pc niet eens boot kan nooit door een te lichte voeding komen.
Het probleem ligt gewoon bij de cpu die het niet trekt.
Het beste koop je een 2600+ Mobile Athlon XP, als je de "unknown cpu" string niet wilt in de bios moet je een 3000+/166 desktop kopen en kan je overclocken met de fsb.
De 2500+ is één van de laagst geklockte Bartons, een reeks met de mindere cores dus.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 15:45

voz

De echte kenner

Ik zie ook nergens staan wat voor koeler je hebt... temps van "maar" 50-60 graden vind ik aardig hoog. Mijn barton 2500+ klapte er met 56 graden (volgens mbm5) al uit... ik had een coolermaster HHC-001 koelertje, nu een SLK-900A en het verschil is dat ik nu ongeveer 200 MHz meer kan overklokken (200x11 ipv 200x10)

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Topicstarter
boxed koeler :P

Verwijderd

Had etzelfde met me 2600+ barton...

OC' voor geen kont met Qtec 550W, maar met me antec truepower 380W liep hij ineens met std vcore op 11.5X200 = 2300mhz :D

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Ik heb nu een Q-tec 400W met een barton 2500+ die toendertijd een van de beste stepping had... Me geheugen is ook prima (Infineon made in usa pc2700) kan makkelijk op 11-2-2-2 draaien alleen hele systeem overclocked voor geen drol.. Heb een abit nf7-s mobo.
Ik heb er nu zo'n spire whisperrock 4 opzitten en zie dat temp idl 62 is :'(
Ik weet dat mijn geheugen echt best wel hard kan gaan (heb 2dehands gekocht, diegene had em al best wel hoog gehaald in die tijd).
Ik ga nu binnenkort een Zalman ZM300B voeding halen en dan nog een 7000B-Cu voor cpu.. hopen dat ie dan wel wat beter gaat. Maar weet ook dat me geheugen 3.3V nodig heeft om wat hoger te komen. Dus denk ook dat ik maar zo'n voltmod ga doen (alhoewel ik denk ik persoonlijk zeer slecht ben in solderen :P )..

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:54
@Kijoki
Ik weet niet of het nou zo handig is om een 300 watter te kopen als je gaat oc'en zeker niet als je nog een dikke vga hebt (wat ik niet weet)

@Rechts
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:07:
heb wel eens een std a-open voeding erin gedaan maar dat was precies hetzelfde verhaal :)
weet alleen die voltage lijnen niet meer is al tijdje geleden :P
aOpen/fortron voedingen zijn over het algemeen zeer oke: Ik draai hier 2550@2 volt (barton Mobile) met een 350 watter van aOpen. Voeding kan je dus denk ik uitsluiten, maar op het eind staat de voeding er toch nog even tussen (voor de zekerheid). Dan blijven de procesor, temperatuur, het moederbord en het geheugen als mogelijke boosdoeners over.

Geheugen lijkt me ook sterk corsair xmsPC3200 is over het algemeen goed geheugen, maar je zou kunnen proberen de standaart timings (spd) en eventueel met een divider kunnen spelen of het geheugen wel 200 kan met je proc op een fsb van 166.

moederbord
Als je met die devider hebt gespeeld en dat lukte kan je met redelijke zekerheid zeggen dat je moederbord ook niet volledig brak is. Je moederbord hoort 200Mz fsb te kunnen en gaat bij veel mensen veel harder dus het lijkt me vrij sterk dat je moederbord de oorzaak is als mem op 200 wel lukt maar fsb op 200 niet lukt.

Processor en temperatuur hebben met elkaar te maken: over het algemeen neemt de marge voor oc'en toe als de temperatuur af neemt. Je zou dus kunnen proberen je kast open te zetten en er een kamerventilator oop te richten. Maar aan de andere kant zou het raar zijn als je de 2200 niet haalt met redelijk wat vcore. Volgens mij is de 2200 wel haalbaar met de meeeste bartons.

Voeding
je voeding wordt zwaarder belast naar mate je op een hogere clock draait en/of je meer vcore gebruikt. Maar ook door veel hardware wordt je voeding zwaarder belast. Dus als je niet verder komt na het los halen van alle overbodige hardware i het je voeding niet. Ook als de clock die je haalt afneemt naar mate je meer vcore gebruikt (zonder dat de temperatuur boven de 55 uit komt) kan je bijna met zekerheid zeggen dat er een probleem met de spanningsvoorziening is. Of de 12 volt lijn zakt te veel in of de vcore gaat schommelen als een gek. Als dat zo is zou je kunnen proberen om de mosfeds van je moederbord te gaan koelen.

Als alles oke is inclusie voedings waarde en temperatuur dan zou het kunnen zijn dat je processor niet verder wil, maar dat is eigenlijk de allerlaatste verdachte.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Ik heb een 9500Pro dus die verbruikt niet al teveel lijkt me zo... Met standaard koelertje kwam ik op max snelheden ervan en geen problemen dus lijkt me dat hij niet teveel verbruikt..

Verwijderd

Topicstarter
iemand die weet waar het aan kan liggen?
ik vermoed de cpu maar weet niet zeker

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
CPU idd...
ik heb ook zo' brakke stepping (zit nu in mijn server) die ging op 2V nog maar 190x11 en op 1.85V maar 182*11....

Verwijderd

Topicstarter
en met een andere ging die wel hoger??

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
op het moederbord wat ik nu gebruik (a7n8x-x) ging hij 190x11 op 1.85V... en nu wil dat moederbord 12x200 op 1.75V (dan wel met een mobile) maar dat moederbord is het probleem dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
wat mij wel opvalt is dat de Vcore in de bios door mij op 1.75 is ingesteld en als ik dan cpu health enzo chek met temp en alle voltages die worden uitgelezen, staat er bij Vcore: 1.68V.
zo geeft die dit ook in windows aan met bv speedfan ofzo.

duidt dit op een brakke voeding?? of maakt dit niks uit?

ps. mijn stepping is pqzfa 0349mpmw

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 23:23 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Ja gewoon pech met de CPU vrees ik.

Die Barton van mij loopt ook fluitend 11*200 dus op XP3200 niveau, en ik heb precies dezelfde Chieftek voeding. Voeding lijkt me dus wel ok hoor, zeker als je bedenkt dat ik een redelijk stroomslurpende 9800Pro erin heb hangen...

Oh ja, temp = 55 idle, 60 stressed. Arctic cooler (stil)

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 10-03-2005 23:45 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Kijoki schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:28:
Ik heb nu een Q-tec 400W met een barton 2500+ die toendertijd een van de beste stepping had... Me geheugen is ook prima (Infineon made in usa pc2700) kan makkelijk op 11-2-2-2 draaien alleen hele systeem overclocked voor geen drol.. Heb een abit nf7-s mobo.
Ik heb er nu zo'n spire whisperrock 4 opzitten en zie dat temp idl 62 is :'(
Ik weet dat mijn geheugen echt best wel hard kan gaan (heb 2dehands gekocht, diegene had em al best wel hoog gehaald in die tijd).
Ik ga nu binnenkort een Zalman ZM300B voeding halen en dan nog een 7000B-Cu voor cpu.. hopen dat ie dan wel wat beter gaat. Maar weet ook dat me geheugen 3.3V nodig heeft om wat hoger te komen. Dus denk ook dat ik maar zo'n voltmod ga doen (alhoewel ik denk ik persoonlijk zeer slecht ben in solderen :P )..
Die whisperock is leuk voor een standaar stil systeem, als je echt een OC koeler wilt, kjik dan eens naar de SP-97 van thermalright, heb hem zelf ook (wel al verhuisd naar me werkstation, ivm upgrade naar amd64, heb daar zijn broer voor gekocht, de xp-120).. zet er een 12cm fan op, en hoppa, prachtige koeler! (wel duur)

Verwijderd

Mijn barton 2500 had ook problemen als die op 57 graden kwam, heb het probleem opgelost middels watercooling(wou die sowieso ivm stillere pc)
Mijn voeding en kast koste 35 euro en was het goedkoopste wat ik kon vinden(300 Watt) en heb ook een E-deluxe met een 9800 pro stroomvreter en heb zelfs de waterpomp er op gehad(2 Ampere, ongeveer 24 Watt)
Ik heb hem nu meer als een jaar op 11 x 200 draaien bij een Vcore van 1.85 Volt met de goedkoopste Twinmos.
Dit was mijn oplossing voor waterkoeling :-)

http://members.home.nl/robert-hendriks/index.htm

Ik ben letterlijk low budget gegaan, dus voordat je andere voedingen gaat kopen laat hem eerst een tijd draaien in het bios en kijk eens naar de temps.

Verwijderd

Topicstarter
met 11x200 kom ik windows niet eens in op wat voor voltage dan ook.
11x185 is ongeveer de max stabiel.

maar het zal wel aan de cpu liggen dan, maar waar kan ik een andere 2500+ (M) of andere barton kopen? is slecht aan te komen nu vrees ik :(

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Duitsland? XP-M 2600+... wel niet goedkoop natuurlijk

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Naar mijn mening ligt het meer aan je voltage's van je voeding 12v geeft 11,5 aan ongeveer...en dat is gewoon ronduit slecht. Aangezien dat de barton niet echt stroom besparend is raad ik jou voeding te vervangingen in een betere exemplaar zoals antec true power of Enermax. :)

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 18:42

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 08:19:
maar het zal wel aan de cpu liggen dan, maar waar kan ik een andere 2500+ (M) of andere barton kopen? is slecht aan te komen nu vrees ik :(
Niet meer aan beginnen, eeuwig zonde nu de Athlon 64's zo naar beneden zijn gekomen. Vooropgesteld dat je al het juiste geheugen hebt kun je beter naar dat platform overstappen, moet je alleen weer de keuze maken of je meteen naar PCI Express spingt. (andere keuze: S754, niet toekomst zeker, wel goedkoop en een Sempron 3100+ loopt heel hard hoor als je wil ;-) )

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
sempron?? dat is toch traag ?? :P kan dat wel snel lopen dan? :)
past dat in een abit nf7-s rev2?

en heef die 12v lijn veel met de cpu te maken ?? ik dacht meer dat de 3v lijn daar mee te maken had ? :)

en oja die afwijkende vcore ligt dat aan de voeding?? dat als ik 1.75 in stel dat hij 1.67 ofzo weergeeft??

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 18:01 ]

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 12:05
Ik heb ook een barton 2500+ en die komt ook niet hoger dan 185x11 stabiel :(
Epox 8rda3+ en twinmos pc3200 en zalman koeler (die grote ronde koperen met 9cm fan erin)
En de temps zijn ook 65 graden....

Maar ik heb een amd mobile 2600+ 47 watt besteld en ik hoop er toch wel wat meer uit te kunnen halen...

Wat ik eraan ga doen:

• Hele computer uit elkaar en inelkaar en stof overal tussenuit zuigen.
• Fans oli-en zodat ze weer beter lopen.
• 2x 12cm fan inbouwen in doorzichtige plexie zijplaat (moet ik nog maken)
• Artic zilver5 tussen koelblok en cpu ipv. rommel wat er nu onder zit.
• kabels wegwerken voor betere airflow.
• Mijn a-open 350 watt voeding opsturen voor garantie is kapot zit nu een noname 450 watt voedding in... (kwam met a-open ook niet hoger dan 185x11 maar de voltages waren wel stabieler)

ik hoop 12x200 te halen! >:) (hoger mag ook wel ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Lennart_1337 op 11-03-2005 18:03 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:54
Bij alternate verkopen ze nog Barton Mobiles, daar komt mijne ook vandaan doet stabiel 2500 (250x10) op 2 volt en met het raam open 2550 (243x10,5).

http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/hfba0h.html

Ik heb trouwens ook een sempron 2500 maar die gaat niet zo gek hard (10,5x213, zelfs m'n duron 1600 gaat harder (197x12). Misschien als je mazzel hebt dat je er 1 pakt die wel hard gaat.

@rechts
Een Barton is alleen nog de moeite waard als je zeker weet dat ie hard gaat en dat je ook de skills en overige hardware hebt om en hard te laten lopen. BartonM's zijn op stock speed en voltage lekker zuinig maar daar boven worden het echt heethoofdjes die dus ook veel van je voeding vragen (2600Mhz@2volt is ruim 120 watt!) Al je nieuwe hardware moet kopen ga dan voor een AMD 64 setup met een redelijk S939 moederbord en een winnie (3000+ o.i.d.).

Probeer voordat je een nieuwe proc of ander spul koopt eerst maar eens fatsoenlijk te koelen en een sterkere voeding te lenen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1