Toon posts:

Op zoek naar Thin Client met built-in VPN Client

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Het klinkt vrij vreemd maar het valt niet mee om een Thin Client te vinden, met leverancier en support in Nederland waarmee tevens een VPN verbinding vanuit de client zelf opgezet kan worden. ipsec heeft de voorkeur, maar pptp is ook prima.

Ik heb een aantal keren HP gehoord, maar als ik deze bel dan hebben ze geen Thin Clients waarmee ook een vpn verbinding opgezet kan worden voordat de TS of Citrix sessie start.

Heeft iemand zo'n apparaatje in gebruik, of is iemand bekend met een bepaald produkt?

Verwijderd

Topicstarter
schopje.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:32
Al gekeken op http://www.wyse.com? Wyse maakt ook verschillende types thin client en volgens mij ook met VPN mogelijkheden.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:44
Heb toevallig voor een citrix omgeving 50 opgekochte (en een aantal afgeschreven binnen de organisatie) pentiums omgebouwd tot clients. Uiteraard is het vrij arbeids intensief om dit op te zetten en het heeft z'n voors en tegens (oa uitval hardwareonderdelen) maar achteraf is het toch gebleken dat dit aardig voordelig is geweest.

Maar omdat je expliciet vraagt naar support in nederland is dit denk ik geen optie voor je, het ligt er ook net aan in wat voor soort organisatie (budget, beleid, kennis etc) je dit wilt gaan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik zal eens met wyse gaan bellen. Oude pc's is niet mogelijk, dit kost teveel tijd dus is uiteindelijk veel duurder.