Compaq Armada 1750 Wit scherm??

Pagina: 1
Acties:

• MCvdH253
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-05-2022
Een oude Compaq Armada 1750 (Pentium2) op de kop getikt. Werkt uitstekend, echter ... Op onregelmatige momenten valt het scherm uit; in plaats van zwart wordt het geheel belicht (wit dus).

Opmerkelijk is dat een extern scherm het gewoon blijft doen, en dmv de schermwisselknop F4 is het Laptop scherm weer goed te krijgen. Zonder te booten dus. Al rondlezend heb ik het idee dat dit probleem vaker voorkomt bij dit type. Heeft iemand ervaring of kennis of een oplossing over dit probleem??

MC

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Het is inderdaad een bekend probleem. Ik heb zelf een Armada 1750 gehad (ligt hier nog steeds in huis, ge-wel-dig notebook), het is een fabricagefout.

Op het moederbord zit (als ik mij niet vergis) een los printplaatje voor de vga-aansluiting met het scherm, deze bevat ook de 4 extra knoppen. Dit printplaatje wordt naar verloop van tijd poreus met beeldschermproblemen als gevolg.

Je kan het laptop openschroeven om het na te kijken, maar als het af en toe optreed zou ik het negeren. Mijn 1750 heeft het probleem ook, ik heb zelf een aantal keren een wit scherm gehad, een scherm waarvan de backlight uitviel of storing op het scherm. Laptop doet het verder nog altijd prima en heeft al +/- een jaar geen symptonen meer laten zien.

De enige bekende oplossing is een nieuw moderbord / printplaatje. En dat gaat - vrees ik - veel geld kosten. Compaq heeft destijds de garantie uitgebreid met een jaar voor dit model, vanwege dit probleem. Daar is het echter nu te laat voor, aangezien het model uit het einde van de vorige eeuw stamt.

[ Voor 13% gewijzigd door Speedpete op 24-02-2005 22:25 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• MCvdH253
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-05-2022
Speedpete,

razendsnel.... Bedankt voor het bericht, ik weet nu van de hoed en de rand.

Bedankt,

MC-Kwadraat

MC