[XP] Knippen en plakken fout gegaan, nu data kwijt?

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:10
Oke, een probleem, niet groot, maar wel zonde.

Ik maak zo nu en dan een backup van mijn PC, door bestanden van mijn C schijf naar de D schijf te kopiëren. Ik doe dit altijd door bepaalde bestanden te kopiëren. Maar omdat ik meteen schijfopruiming wilde houden, heb ik de bestanden geknipt. Ging allemaal goed, totdat Windows de fout gaf, dat het knippen mislukt was omdat de schijf vol was. Ik kon alleen op "OK" of "schijf opruimen" klikken. Ik klik op OK, met de intentie wat schijfruimte vrij te maken op de backup schijf, en dan weer alles te knippen, maar helaas, nu heb ik weer 10 GB vrij, maar de bestanden die ik geknipt had, zijn op geen van beide schijven meer te bekennen!

Dus nu ben ik zo'n 3 GB aan bestanden kwijt. Ik weet niet waar ik moet beginnen, ik heb de FAQ voor opslag dingen al doorgelezen (met name het stukje over data recovery), maar dat gaat vaak over verloren bestanden, op een ietswat andere manier.

Dus de vraag, staan mijn bestanden nog ergens in een verborgen en voor mij onbekende temp file, óf ben ik gewoon die 3 GB kwijt?

Opzich niet erg dat ik het kwijt ben, maar heb het toch liever terug als dat nog kan. Ik heb de PC nog niet opnieuw gestart...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hey proller :)

Eerst de simpelste vraag: heb je eens geprobeerd gewoon terug te plakken op een schijf met voldoende ruimte? :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Undelete of andere recovery tools.
Zie de diverse faqs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nik
Ik kan niet meer rechts klikken op de bron schijf en dan "plakken" kiezen...

Dom van mij...

Enneh \32, ik wil nog niet met lastige tools aan de slag, als het makkelijk kan doordat er een temp mapje is... Recovery tools lijken me niet te werken, aangezien ik de bestanden geknipt heb, oftewel, ze zijn verwijderd, en Windows gaat er denk ik vanuit dat de bestanden naar D gegaan zijn, maar daar zijn ze dus ook niet. Recoverytools zijn mijn laatste redmiddelen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dingen als DiskCommander en Undelete zijn juist bedoeld voor dat soort dingen.
Die kijken niet naar windows, maar op disk level.

Je verwijdert immers een bestand en creeert een nieuw bestand op een andere plek met je knip (delete flag) en plak (create flag).

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 24-02-2005 23:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nik
Hoe raar het ook klinmt, ik was bezig met het installen van een recovery tool, toen ik me ineens een bestandsnaam herinnerde van een bestand dat ik over wilde zetten. Ik typ het in op de zoekfunctie, en na een minuut of 5 kon ik de map vinden. Deze was als verborgen weergegeven! Onder een zeer rare naam (WQR458DSOAP) in de WINDOWS map, maar alle bestanden stonden er dus gewoon in :D

Ben ik even blij (jaah 3 GB aan bestanden terug :*)

Viel toch nog reuze mee dan. EN iedereen weer bedankt voor zijn moeite :9

[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 25-02-2005 19:40 ]

Pagina: 1