Buiten Camera

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Heys

*Knip*

Gelieve hier niet meer op te reageren :)

ZWART-WIT CAMERA VAR. OBJECTIE
Artikelnr.: 750483 - 8B

ZWART-WIT CAMERA MET IR
Artikelnr.: 750479 - 8B

DRAADLOZE KLEUREN CAMERA SET
Artikelnr.: 750413 - 8B

Artikel nummer (zonder - 8B) invoeren op http://www.conrad.nl bij de "Search". Heeft iemand dus tips, ideeen of andere camera's aan te bevelen? Zijn er mensen die ervaringen hebben met beveiligings camera's? Hoe worden de beelden bijvoorbeeld opgeslagen? Videobanden zijn na een paar uur al vol..... Bedankt alvast :)

[ Voor 129% gewijzigd door TommyGun op 27-11-2005 00:33 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14
Bovenstaande is alleen een schijnwerper voor in 't donker. De camera staat ergens anders (op de site en in de catalogus), die heeft hetzelfde design.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Eegee schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:43:
Bovenstaande is alleen een schijnwerper voor in 't donker. De camera staat ergens anders (op de site en in de catalogus), die heeft hetzelfde design.
Mijn fout. De camera staat idd ook op Conrad.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Hmmm... eerst moet er iemand dood voordat je pliesie in actie komt... Maargoed...

Die camera werkt goed, volgens mij zit er een coax aansluiting op (zo te zien op het plaatje) én een audio kabel (3.5mm jackplug). Verlengen / aansluiten is dus geen probleem lijkt me. Misschien wel slim om hem op een DVD- of video recorder aan te sluiten. Van daaruit kun je hem weer op de PC aansluiten. Maar waarom opnemen met de PC? Dat is toch alleen maar lastig als je er mee naar de politie moet? Tape is veel makkelijker...

Ow en succes met de zoektocht naar de stalker...

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Bedankt Proller. En ik heb de start post even gewijzigd :). Nu ik er over nadenk kan ik idd beter een video recorder gebruiken. Deze is zo weer aangesloten op de TV. Alleen hoe zit het dan met videobanden? Geloof dat zo'n band na een paar uur al vol is... 2 á 3 uur ofzo? Bedankt alvast iedereen.

[ Voor 101% gewijzigd door TommyGun op 24-02-2005 22:00 ]

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14
Conrad heeft ook speciale beveiligingsvideorecorders die veel langer kunnen opnemen op 1 band.
edit: had..? kan ze ff niet meer vinden op hun site... affijn, die bestaan dus. Zie je soms ook beelden van bij Opsporing Verzocht e.d.
Dat zijn dan misschien wel speciale banden, dat weet ik niet. Maar goed zo wordt 't wel redelijk duur alles bij elkaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Eegee op 25-02-2005 00:44 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Daarom is het handig om er een te hebben die op de computer kan. HDD ruimte zit er zo bij. Daarom had ik ook gezocht naar een camera met RJ45 aansluiting zoals deze bij de Paradigit: Sitecom Netwerk LN-400 IP Camera.

Afbeeldingslocatie: http://paradigit.nl/pdf/10008305v_bestanden/product_image.jpg
Deze IP Camera is ideaal voor het op afstand monitoren van diverse ruimtes. Hierbij kun je denken aan ruimtes in huis, zoals bijvoorbeeld de babykamer of woonkamer, maar natuurlijk ook aan zakelijke toepassingen zoals de bewaking van een receptieruimte of magazijn. Door de IP Camera met je router te verbinden, kun je vanaf elke PC of notebook via internet of intranet toegang krijgen tot de live beelden die de camera vastlegt. Het enige wat je hiervoor dus nodig hebt, is een web browser en een IP adres. Op deze manier kun je dus op ieder moment en vanaf iedere locatie je huis of kantoor in de gaten houden!
Alleen kan ik niet vinden of deze ook in het donker goed beeld geeft. Hij ziet er ook niet echt water dicht uit maar daar kan een kap ofzo omheen gebouwd worden. Dus zoiets zoek ik eigenlijk. Weet iemand misschien of deze ook IR-licht heeft? Hij kost rond de €120. B.v.d

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Logitech heeft/had ook een Cordless Quickcam in het assortiment, kan paar uur op 9 volt-batt. werken of met stroomadapter. Bereik ong. 20 meter.
Zie bijv. http://www.tweak3d.net/re...ch/cordlessqc/index.shtml
(heb er net zelf eentje gekocht, nog geen tijd gehad om 'm te testen helaas)

• brutalbasterd
  • Laatst online: 20-02 21:57
FF een aanvulling op het recorden van video op je PC,
Er zijn speciale programma's die pas gaan opnemen als er in een gedeelte van het beeld iets beweegd. Dit gaat je veel ruimte besparen in tegenstelling tot het constant opnemen van het beeld.
Welke programma's dat kunnen weet ik zo niet, maar Asus levert standaard bij zijn videokaarten zo'n programma (is ook te downloaden bij asus, of je perse een asus kaart nodig hebt voor gebruik weet ik niet)

Andere programma's moet je zelf ff zoeken, of mischien weet een andere Got'er wat.

http://www.asuscom.de/products/vga/security.htm

[ Voor 8% gewijzigd door brutalbasterd op 25-02-2005 10:48 ]

This message was deleted

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ Iva_Bigone

Bedankt. Review gelezen maar deze is dus niet voor buiten geschikt? En ik kan ook niet in de review vinden of deze gebruik maakt van IR-licht of iets dergelijks. De genoemde dingen in de TS komen altijd 's nachts voor dus hij moet wel duidelijke zwart / wit beelden geven als het donker is. Toch nogmaals bedankt als je 't zou willen testen een keer.

@ Brutalbasterd;

Dat komt nog wel. Camera wordt toch wel gericht vanuit een hoek op de voordeur zodat er verder niks in beeld komt. En dan maar hopen dat onze kat weg blijft uit het zicht van de camera :Y). Nee heb geen Asus kaart, wel Asus mobo :P (Sapphire kaartje.) En anders een SA topic ;)

[ Voor 139% gewijzigd door TommyGun op 25-02-2005 10:50 ]

• 3dfx
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:43:
@ Iva_Bigone

Weet je of de ook IR-licht heeft? Dat ie 's nachts ook duidelijk (zwart / wit) beeld weergeeft. Het gebeurd namelijk meestal 's nachts en ik kan niet op de Logitech site vinden (en de site die jij gaf) of deze over die functie beschikt. Alvast bedankt als je dit ff zou willen proberen. (Kelder ofzo.)
(Nog) geen idee, maar zo gauw als ik er wat mee hebben kunnen spelen, post ik het.

Edit: er zit wel een security functie op, hoe die precies werkt weet ik nog niet, maar ik denk dan idd. dat 'ie start met opnemen als er wat beweegt.

[ Voor 14% gewijzigd door 3dfx op 25-02-2005 10:51 . Reden: toevoeging ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ Iva_Bigone:
Okeej toch alvast bedankt als je hem eens zou kunnen testen. Maar haast je vooral niet hoor.

@ Eegee:
Daar zal ik eens naar zoeken. Heb ze iig niet gevonden gisteren op Conrad maar ik zal vanavond eens kijken. Nu op weg naar school |:( Bedankt iedereen tot nu toe en alvast bedankt de mensen die op het punt staan om me te helpen :P

[ Voor 105% gewijzigd door TommyGun op 25-02-2005 10:53 ]

• 3dfx
  • Niet online
Net ff snel dat ding aangesloten (zelf ook erg nieuwsgierig geworden, en alles beter dan belastingpapieren invullen :P), maar geen IR-support zo te zien: in de handleiding staat ook dat er 'heldere lichtbronnen achter de camera en buiten het beeldgebied' moeten zijn.

Wat nog wel werkte was de camera zelf op een donkere plek plaatsen, en 'm richten op een redelijk verlichte plaats (evt. ff met helderheidsettings spelen).
Er knippert btw wel een groen ledje aan de voorkant van de cam, dus dat zou wel eens op kunnen vallen ;)

De bewegingsmelderfunctie werkt prima, en de gevoeligheid is af te stellen met schuifbalk.

De behuizing van cam en ontvanger is vrij solide, maar door knopjes/kiertjes niet meteen geschikt voor plaatsing buiten (mogelijk wel als je 'm goed in cellofaan wikkelt; kon echter geen specs vinden mbt. omgevingstemperaturen/luchtvochtigheid).

Wandmontage is geen probleem, door meegeleverde steun voor cam, en ophangpunten ontvanger (plugjes+schroeven zijn meegeleverd).

Er zit aan de onderkant vd. cam ook een (M?)-schroefgat zo te zien (nu alleen gebruikt voor plastic knopje wandsteun, maar zou ook wel een metalen bout ingedraaid kunnen worden).

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Bij de lampshop hebben ze ook ir-lampen, mischien dat die handig zijn?
http://www.lampshop.nl/in...l?lang=nl&target=d58.html
Er zijn trouwens veel topics over IR-Licht, programma's die alleen bij beweging op nemen etc. op GOT, zelf met complete bouwplannen http://gathering.tweakers...XF8-XF9---A&select_forum=

Cellofaan er om heen wikkelen lijkt mij niet de beste oplossing, als er maar een beetje water damp in komt raakt het beslagen en krijg je waarschijnlijk een wazig beeld, zelf een kastje bouwen met een glazen frontje lijkt mij beter werken.

Kijk ook eens op deze security camera site voor ideen http://www.teleconnect.nl/cctv-pages/cctv.htm

[ Voor 61% gewijzigd door djexplo op 25-02-2005 12:24 . Reden: URL's ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 21:33
Deze is ook te krijgen met een outdoor behuizing. Stroomvoorziening gaat via Power over ethernet, dus je hebt in principe maar 1 kabel nodig naar je camera.

http://www.axis.com/products/cam_211/index.htm

De outdoor behuizing is IP66 dus die kan echt wel wat water hebben, misschien niet onder water te gebruiken, dan zou je toch naar IP68 moeten gaan.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ Iva_Bigone: Dan kijk ik toch nog even verder. Toch bedankt! :)

@ djexplo: Ik heb geen soldeer / electronica skills dus dat gaat ook niet door. Bouwpaketten wordt dus niks. Ben echt op zoek naar een gewone buiten camera met IR licht. Deze zijn er zat maar de meeste zijn erg duur. Zo ook die op Tele Connect. Zou je misschien eens naar de drie in mijn start post kunnen kijken of die iets zijn? Bedankt.

@ golfdiesel: Die ziet er goed uit! Even op de AXIS 211 Network Camera gezocht op Nederlandse winkels en deze camera gevonden op o.a http://www.webcamcenter.nl/. Jammer dat ie tegen de €700 kost. Dat ligt iets te ver buiten m'n budget ;).

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 25-02-2005 15:29 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan je niet een speciale bouwlamp met bewegingssensor er vlak bij plaatsen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TommyGun schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:27:
@ golfdiesel: Die ziet er goed uit! Even op de AXIS 211 Network Camera gezocht op Nederlandse winkels en deze camera gevonden op o.a http://www.webcamcenter.nl/. Jammer dat ie tegen de €700 kost. Dat ligt iets te ver buiten m'n budget ;).
De 205 (binnencamera) is 169 euro. Moet je alleen zelf inbouwen in iets zodat hij niet natregenr. lichtgevoelgiheid is 10 lux. ik weet niet of dat genoeg. is. verder is de ook pwoer over ethernet.

/EDIT: OOMH... de software om op te nemen moet je los kopen zo te zien en dan kom je weer boven je budget.

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 25-02-2005 16:00 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
169 Euro is zoiezo te veel. Budget is 100 á 150 max in totaal. (Zie start post.) Zal wel een van de 3 in de start post worden. Alleen ben benieuwd wat anderen hierover te zeggen hebben. Ervaringen, suggesties etc. :) Bedankt.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
---

[ Voor 131% gewijzigd door TommyGun op 12-02-2013 14:05 ]

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je wilt dus eigenlijk zo goedkoop mogelijke zooi, waarop de eventuele dader wellicht niet eens meer te herkennen valt als je beelden opneemt?
Je zou trouwens eens kunnen zoeken op wat spul van Trust, niet echt een topmerk, maar die hebben ook een tijdje draadloze camerazooi gehad, met IR-led's er op voor nachtzicht.
Houd er wel rekening mee dat je moet waarschuwen voor camerabewaking, anders zijn de opgenomen beelden niet te gebruiken als eventueel bewijsmateriaal. Stickertje op de deur ofzo, waarmee je waarschuwt, en ineens mag je je camerabeelden wel als rechtsgeldig bewijsmateriaal gebruiken.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
---

[ Voor 168% gewijzigd door TommyGun op 12-02-2013 14:05 ]

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik ben een beetje verwend op dat gebied, mijn vader is werkzaam in deze branche.
Een goed camerasysteem kost inderdaad gewoon veel geld. Zeker met een zogenaamde time-lapse recorder erbij (dus zo'n videorecorder die 24 uur kan opnemen op 1 band).
Ook die Trust-spullen zijn best wel prijzig geloof ik.
Ik heb trouwens van mijn pa al eens een heel simpel cameraatje gekregen, waar een buitenbehuizing voor beschikbaar was, simpel zwart-wit cameraatje, met IR-leds, die geloof ik 3 tientjes ofzo kostte, was bij Regenboog Electronica als ik me niet vergis. Misschien daar eens op de website kijken?!?
Werkt gewoon op een composietpoortje, zo met een videorecorder of een tv-kaartje op te nemen.
Zal eens ff googlen naar de URL.

Edit:
Hebbes.
Kijk daar maar eens rond, misschien zit daar iets interessants tussen voor je.

[ Voor 11% gewijzigd door Brede P op 27-02-2005 14:49 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
---

[ Voor 193% gewijzigd door TommyGun op 12-02-2013 14:05 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-02 19:09
Ik weet niet of dit een idee kan zijn, maar ik zeg het toch maar even:

Logitech QuickCam Pro 4000

Even wat links:
Logitech Site
Pricewatch

Er staat duidelijk op de site: "stel een videobewakingssysteem in", maar ik weet niet zeker of dit goed werkt. Ik zou inderdaad even kijken naar die asus software die eerder genoemd was, want zo kun je denk ik best wel een systeem opzetten. Het enige probleem wat was ik zie is een soort bescherming voor buiten, maar misschien kun je dat zelf maken. Dan alleen nog een usb verlengkabel kopen en dan moet het werken lijkt mij. Ik ken je straat niet maar ik denk dat met 1 of 2 lantaarnpalen er wel genoeg licht is om je oprit te verlichten. Hopelijk helpt dit iets...

suc6

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Zie:

TommyGun in "Buiten Camera"

Maar die Logitech cam ziet er veelbelovend uit maar vanaf de "ophang-plek" tot mijn computer is denk ik wel 15 tot 20 meter. Aangezien deze op zolder staat. Kan een USB kabel zo lang zijn of wordt het zoeken naar een draadloze webcam? Kap omheen bouwen tegen water is geen probleem.

[ Voor 207% gewijzigd door TommyGun op 27-02-2005 18:20 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Snel wat pics geschoten met m'n cheap-ass Trust cam. Zo hebben jullie een beetje een overzicht van hoe en wat. Ik dacht eraan om de cam op het blauwe houten gedeelte te hangen tussen het bovenste en onderste raam in en dan gericht op de deur en de inrit. Of ergens rond de linker pvc / afvoerpijp die tussen ons en de buren in zit.

Pic 1:
http://members.lycos.nl/gamerguntk/huis/1.PNG
Pic 2:
http://members.lycos.nl/gamerguntk/huis/2.PNG
Pic 3:
http://members.lycos.nl/gamerguntk/huis/3.PNG

56K Warning :P

//

Gelieve hier niet meer op te reageren

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 27-11-2005 00:32 ]

Pagina: 1