Een vriendin krijgt geregeld erg irritante sms'jes van een bekende van haar. Ze wil er niet mee naar de politie, en een nieuw nummer aanvragen is voorlopig nog geen optie. Ik vroeg me af of er middelen zijn om sms van een bepaald nummer te blokkeren. Zijn er toestellen waarmee dit kan?
Voor zover ik weet kan je bij je provider vragen om een nummer te blokkeren. Ik denk dat je dan ook geen smsjes meer zal ontvangen.
succes
succes
Er zijn inderdaad telefoons waar je (eventueel na installatie van software) bepaalde nummers kunt blokkeren. 'n blacklist functie dus.
Gaat dus alleen bij smartphones e.d. denk ik.
Gaat dus alleen bij smartphones e.d. denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Flint op 24-02-2005 23:30 ]
Dat is software om CALL data te blokkeren. Op mijn Nokia 6600 zit er helaas een (noodzakelijke) delay van 0.5 sec op zodat hij toch één keer over gaat, maar daarna krijgt de beller automatisch een bezet toon. Je kan zowel een blacklist als een 'allow only list' aanmaken. Dit uiteraard met 3rd party software. Linkje
SMS diensten werken volgens mij anders en kan je ook niet via deze weg blokkeren, alleen via je provider denk ik...
SMS diensten werken volgens mij anders en kan je ook niet via deze weg blokkeren, alleen via je provider denk ik...
[ Voor 11% gewijzigd door internetinfo op 24-02-2005 23:37 ]
Verwijderd
Als je bij KPN, Orange of Telfort zit, kan SMS geblokkeerd worden, voor de overigen weet ik het niet zeker maar waarschijnlijk kan het daar ook.
De kans is echter klein dat de klantvriendelijkheid van de operator zover gaat dat ze dat ook werkelijk voor je doen. Per slot van rekening is het al snel een paar minuten werk
De kans is echter klein dat de klantvriendelijkheid van de operator zover gaat dat ze dat ook werkelijk voor je doen. Per slot van rekening is het al snel een paar minuten werk
Bedankt voor jullie reacties. Het lastige is dat alleen de sms geblokkeerd moet worden. Althans, het mag natuurlijk ook gewoon op het toestel weggefilterd worden, dmv een blacklist. Maar de oproepen van dit nummer mogen gewoon blijven werken (klinkt misschien vreemd, maar zo is het nou eenmaal).
Wat ik uit jullie reacties begrijp is dat oproepen geblokkeerd kunnen worden dmv een blacklist op een smartphone, en sms nog niet. Ik heb eens bij T-Online en KPN geinformeerd. Beiden beweerden dat het niet kon, althans niet sms blokkeren van een enkel nummer. Het gaat hier dus niet om die commerciele diensten.
Ik verwacht dat dit soort diensten of functionaliteit op niet al te lange termijn wel aangeboden zal worden, op het toestel of via de provider. Maar voor het moment is het dus nog niet mogelijk. Toch bedankt!
Wat ik uit jullie reacties begrijp is dat oproepen geblokkeerd kunnen worden dmv een blacklist op een smartphone, en sms nog niet. Ik heb eens bij T-Online en KPN geinformeerd. Beiden beweerden dat het niet kon, althans niet sms blokkeren van een enkel nummer. Het gaat hier dus niet om die commerciele diensten.
Ik verwacht dat dit soort diensten of functionaliteit op niet al te lange termijn wel aangeboden zal worden, op het toestel of via de provider. Maar voor het moment is het dus nog niet mogelijk. Toch bedankt!
Pagina: 1