[XP] Wél internet, géén netwerk

Pagina: 1
Acties:

• groovyhot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02-2023

groovyhot

groovy baby ;-)

Topicstarter
ik heb al 2 jaar windows xp op mijn pentium 4 (gigabyte ga-8igx MB) met de onboard netwerkcontroller vond ie na installatie direct het netwerk en bijbehorend internet...

geïnstalleerde software: win xp sp2 incl windows firewall
norton antivirus 2005
norton internetsecurity 2005
norton personal firewall 2005

nu heb ik een nieuw systeem gekocht:
asus a8n-sli deluxe met onbord marvell en nvidea gigabit netwerk...

op de nvidea vind ie geen internet of netwerk;
via de marvell wel direct internet en ook op goeie snelheid, maar op geen enkele manier het netwerk...
mijn netwerk is vrij standaard 192.168.0.1 t/m 192.168.0.8 en vrijwel elke computer die ik aansluit op de router die er staat heeft direct beschikking tot het netwerk en internet, maar ik krijg die van mij op geen manier aan de praat.

ik heb verschillende topics uitgespit, informatie gevraagd bij een bevriende netwerkbeheerder, maar we komen er niet uit.

wie heeft een tip??

Cooler Master Cosmos S, X2 5600, X850XT, 4GB, 3.7 Terabyte

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Windows XP?
Check de interne firewall eens. Ik gok dat de boel daar even flink geblokkeerd staat. Gewoon even je lokale IP's als 'trusted' zetten en klaar.

Ik zat ook met dat gedonder. M'n vrouw had op een gegeven moment dus ook wél internet maar kon de PC's binnen het netwerk niet bereiken terwijl de rest binnen het netwerk gewoon werkte.

Niet veel later hebben we een nieuwe pc gekocht die hetzelfde probleem vertoonde. Wat speurwerk leverde dus de firewall op.

Voorheen stonden véél dingen standaard 'open' bij Microsoft, tegenwoordig pleuren ze de boel standaard 'dicht' en moet je ze zelf open zetten (ze worden wel verstandig)

[ Voor 63% gewijzigd door WFvN op 24-02-2005 21:11 ]

• groovyhot

groovyhot

groovy baby ;-)

Topicstarter
haha toch wel erg dat ik hier niet aan gedacht heb... op de vorige pc zat niet standaard sp2 dus heb ik dit probleem nooit gehad omdat hij zelf het netwerk vond en deze poorten openzette...

windows firewall uitgeschakeld, netwerk ingesteld en weer aangezet, ik vind nu alles op het netwerk!

zo kom je met een simpele tip een stuk verder dan duizenden regeltjes in topics, bedankt!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tja, of zelf beter nadenken natuurlijk.....

Maar ik heb er dus ook wel even langer over gedaan dan 1 minuut om te denken aan die f*cking ingebakken firewall......

Een weekje of 2 heeft m'n vrouw ermee gezeten zonder dat ik erop kwam

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
norton antivirus 2005
norton internetsecurity 2005
norton personal firewall 2005
En ik denken dat NIS = AV + Firewall.

Maar ik geen norton meer gebruiken dus niet meer precies weten. :+

Abort, Retry, Quake ???

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Heb hier ook uren over zitten denken (win98), bleek het de firewall van norten te zijn. Gelijk gedeinstalleerd

• groovyhot

groovyhot

groovy baby ;-)

Topicstarter
oww, maar bij de firewall van norton kun je aangeven welke netwerkadressen toegankelijk zijn
dit kun je bijvoorbeeld doen door een reeks op te geven: 192.168.0.1 t/m 192.168.0.50

Pagina: 1