Ik heb een tijdje rondgezocht maar kon er geen recent topic van vinden, behalve deze en die is alweer twee jaar oud.
Daarom dus mijn vraag:
Omdat ik binnenkort op kamers ga in Amsterdam (Keetwoning, yeah!) en ik geen zin heb om een tv aan te schaffen omdat ik vrijwel nooit tv kijk en al een mooie Iiyama 481s heb, zat ik er aan te denken om een tv box te kopen.
Maar waarom een tv box als ik toch zelden tv kijk? Welnu, ik heb ook een Playstation 2 en daar wil ik graag op door blijven spelen. Nu kan ik een heel oud tvtje van 37cm van thuis meenemen, maar dat ding heeft alleen antenne ingang, een beeldkwaliteit om te huilen dus.
Het voordeel van zo'n tv box is dat je niet je pc hoeft op te starten en aangezien de 481 toch dual ingang heeft is het eenvoudig swichen. Het geluid zou ik dan door kunnen lussen naar mijn stereotoren, of naar eventueel een Logitech 5500 (maar dat is van later zorg, eerst meubels bij Ikea scoren
)
Alleen is het nogal lastig om aan zo'n ding te komen. Bij Alternate hebben ze er twee, waarvan er maar één ook 1280x1024 kan weergeven (ivm native reso van tft) en die is weer €155,- dat vind ik nogal prijzig.
Daarbij vind ik het prettiger om iets te kopen bij een fysieke winkel, zolang het prijsverschil niet al te groot is.
Probleem is dat deze boxen dus niet eenvoudig te verkrijgen zijn of heel goed weggemoffeld tussen de "edit" kaarten. Na wat rondzoeken kwam ik op de volgende boxen uit:

Pixelview PlayTV Box 3
Max res. 1280x1024. Geen idee wat het ding kost en of 'ie hier wel verkrijgbaar is :?:

Acer AverTV Box 5. Voor €95,- bij Alternate

De Avermedia AverTV Box 9, max res 180x1024, €155,- bij Alternate

Acer AX120 met max res van 1024x768 kost € 91,- bij Informatique

Trust tv box, €109 bij Alternate
Behalve de Pixelview Box 3 en de AverTV Box 9 hebben ze allemaal een maxres van 1024x768 en dat zint me niet zo.
Ik heb de HWI tvkaartentest (laatste editie) uitgebreid gelezen maar deze boxen kwamen daar niet in voor. Komt wsl. omdat het een niche is?
Goed het gaat mij dus vooral om het feit dat ik sporadisch tv kan kijken en met de PS2 gamen op mijn tft scherm. Dingen als radio, timeshift en dergelijke vind ik niet interessant, temeer omdat ik ook niet zoveel zin heb altijd maar die pc aan te hebben staan. Bovendien is de PS2 ook een dvd speler dus da's ook handig.
Zijn er hier mensen met ervaringen met deze boxen, of wellicht verkoopadressen in en/of rond Amsterdam en Haarlem? (want dat is eenvoudig te bereizen)
Daarom dus mijn vraag:
Omdat ik binnenkort op kamers ga in Amsterdam (Keetwoning, yeah!) en ik geen zin heb om een tv aan te schaffen omdat ik vrijwel nooit tv kijk en al een mooie Iiyama 481s heb, zat ik er aan te denken om een tv box te kopen.
Maar waarom een tv box als ik toch zelden tv kijk? Welnu, ik heb ook een Playstation 2 en daar wil ik graag op door blijven spelen. Nu kan ik een heel oud tvtje van 37cm van thuis meenemen, maar dat ding heeft alleen antenne ingang, een beeldkwaliteit om te huilen dus.
Het voordeel van zo'n tv box is dat je niet je pc hoeft op te starten en aangezien de 481 toch dual ingang heeft is het eenvoudig swichen. Het geluid zou ik dan door kunnen lussen naar mijn stereotoren, of naar eventueel een Logitech 5500 (maar dat is van later zorg, eerst meubels bij Ikea scoren
Alleen is het nogal lastig om aan zo'n ding te komen. Bij Alternate hebben ze er twee, waarvan er maar één ook 1280x1024 kan weergeven (ivm native reso van tft) en die is weer €155,- dat vind ik nogal prijzig.
Daarbij vind ik het prettiger om iets te kopen bij een fysieke winkel, zolang het prijsverschil niet al te groot is.
Probleem is dat deze boxen dus niet eenvoudig te verkrijgen zijn of heel goed weggemoffeld tussen de "edit" kaarten. Na wat rondzoeken kwam ik op de volgende boxen uit:
Pixelview PlayTV Box 3
Max res. 1280x1024. Geen idee wat het ding kost en of 'ie hier wel verkrijgbaar is :?:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| TV Watching on LCD/CRT monitor
Use it when play your TV gamer, like PS / PS2 / XBOX.
Support 1280X1024 /1024x768/ 800X600 esolution.
Professional Picture-On-Picture function
Allow you watch TV while work on PC.
You can resize, change position wherever you want.
Transparent made allows image behind the small screen show through.
SXGA High Resolution
Wide screen display (1280 x 768).
1280 x 1024 resolution support.
Stand-alone without turn on PC.
No software drivers required!!
Output to a LCD monitor,,LCD projector.
Easily switch to TV,,Video display or PC display.
16:9 wide-screen (1280 x 768)Mode display.
SXGA ((1280 x 1024)Resolution.
Progressive Scan..
Auto-scan air/cable TV channels.
Support Frequency Scan..
Fine Tuner to Adjust TV Frequency..
Favorite Channel Setting.
De-Interlace ready!
Sleep Timer..
Video Input and Output..
Touch button in the front panel..
Full function remote controller..
Picture on Picture in Transparent Mode..(Stereo Model Only)
Component Video Input and Output...(Stereo Model Only)
NICAM /A2,BTSC Support.(Stereo Model Only) |

Acer AverTV Box 5. Voor €95,- bij Alternate
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| In: coax, audio, VGA, composite, S-Video, PC audio Uit: audio(hoofdtelefoon), audio(speaker), VGA Overige informatie: Maak van uw LCD monitor een TV/Multimedia center - Ondersteund resoluties tot 1024x768 (XGA) - PIP functie (picture in picture) - Progressive scan - Geschikt voor Game console, DVD speler, VCR - Ondersteund alle LCD/CRT/Plasma/Projectie TV met VGA ingang - Ondersteund meerdere input signalen (TV Tuner, S-Video, Composite Video, VGA) - Geheugen van de programering - Plug and play, geen software of drivers nodig - Makkelijk on screen menu - Afstandsbediening - Sleep-timer |

De Avermedia AverTV Box 9, max res 180x1024, €155,- bij Alternate
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| In: coax, audio, VGA, composite, S-Video, PC audio Uit: hoofdtelefoon, audio, VGA Overige informatie: Zeer krachtige TV box - Resoluties tot 1280x1024 - Overzichtsbeeld voor makkelijke programering - 3:2 correctie mogelijk voor DVD films(alleen bij NTSC) - Picture in picture - Ondersteund 16:9 breedbeeld (1280x768 - Progressive scan - Ondersteund alle LCD/CRT/Plasma monitoren - Y-Pb-Pr ingang (via S-Video/component 2-in-1 kabel) - Geschikt voor wisselende signalen - Geheugen voor programering - Plug and play - Makkelijk on screen menu - Afstandsbediening |

Acer AX120 met max res van 1024x768 kost € 91,- bij Informatique
code:
1
2
3
4
5
6
7
| De Acer AX120 TV Tuner kan op iedere CRT en TFT-monitor aangesloten worden. Via deze
tuner kan je dus hoge resolutie TV (tot 1024 bij 768 pixel) kijken op een volledig scherm. De TV
Tuner kan alle TV systemen aan, van NTSC, PAL tot SECAM.
Ingangen: SVHS, Composite, Antenne (Coax), D-SUB, Audio (2x RCA)
Uitgangen: SVHS, Composite, D-SUB, Audio
Weergave resoluties: 640 x 480, 1024 x 768, 800 x 600, 852 x 480
Inclusief: VGA kabel, Scart kabel, afstandbediening en netsnoer |

Trust tv box, €109 bij Alternate
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Technische specificaties - Stand alone tv-tuner met video en VGA-uitvoer - Geen software of stuurprogramma's benodigd - VGA-uitvoer naar monitor met selecteerbare bronnen voor PC, tv of PC+tv - VGA-uitvoer met Picture On Picture (POP) functie voor gecombineerd PC- en tv-beeld - Kies grootte en plaats van het POP-tv-venster - Auto-scannen en opslaan van alle tv-zenders - Statusindicatoren voor voeding, tv-modus en PC-modus - Kijk televisie, zelfs wanneer de PC uitgeschakeld is - Volledig functionele afstandbediening - Duidelijk OSD-menu met besturingen voor helderheid, contrast, kleur, tint, scherpte, positie, bas, balans, mute, autoscan, etc. - Basis-functieknoppen ook beschikbaar op televiewer - Slaaptimer en Pre Auto Switch On-instelfunctie - Tv-systeem ondersteuning: PAL B/G (Euro-model) & SECAM BG (voor Griekenland) - Invoersignalen: antenne, video, S-video, VGA, PC-audio en video-audio - Uitvoersignalen: VGA, video en audio - VGA-uitvoer ondersteunt resoluties 640x480 / 800x600 / 1024x768 @ 60Hz&75Hz |
Behalve de Pixelview Box 3 en de AverTV Box 9 hebben ze allemaal een maxres van 1024x768 en dat zint me niet zo.
Ik heb de HWI tvkaartentest (laatste editie) uitgebreid gelezen maar deze boxen kwamen daar niet in voor. Komt wsl. omdat het een niche is?
Goed het gaat mij dus vooral om het feit dat ik sporadisch tv kan kijken en met de PS2 gamen op mijn tft scherm. Dingen als radio, timeshift en dergelijke vind ik niet interessant, temeer omdat ik ook niet zoveel zin heb altijd maar die pc aan te hebben staan. Bovendien is de PS2 ook een dvd speler dus da's ook handig.
Zijn er hier mensen met ervaringen met deze boxen, of wellicht verkoopadressen in en/of rond Amsterdam en Haarlem? (want dat is eenvoudig te bereizen)
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!