Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Irritante spyware bijna niet weg te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte leden,

Spyware is voor mij nog nooit echt een probleem geweest,
Maar dit slaat echt alles. krijg em maar niet weg!

Ik heb alle programma's al geprobeerd, Spybot, Hijackthis, Adware, EN nog meer van zulke spyware removal tools.

Zelfs een virusscan van McAfee detecteerd em niet.

Hij is MEGA irritant omdat ik nu geen toegang meer heb op me desktop.
Ik gebruik firefox, maar het spyware ding gebruikt Iexplorer, en die kan ik ook NIET klikken in taakbeheer.

Weet iemand een oplossing?
Heb al enkele uren doorgebracht met zoeken op Google om dit spyrware geval, maar hij blijkt best nieuw te zijn!

Screenshot
http://www.dutchninjastyle.nl/desktop.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp!

*ps: WinXP opnieuw installeren is geen mogelijkheid, i.v.b met ruimte gebrek en GROTE backups e.d.
En staat er net 2 weken op.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Vaak hebben dit soort onhebbelijke dingen een helper. Deze helper beschermt het bestand. De helper zet het ding dan terug als het gewist wordt en heeft soms ook andere taken. Ik had laatst een rottige trojan die Taakbeheer en Regedit afschoot en run sleutels beschermde.....

Als je de naam van het ding weet dan kun je het register eens doorzoeken met die bestandsnaam. Dan zul je de helper wellicht vinden. Dan kun je kijken of je die helper in Windows zelf kunt wissen. Lukt dat niet probeer dan eens te wissen buiten Widows om met een DOS diskette (booten) of met het herstelconsole

Probeer ipv Taakbeheer eens de procesviewer van www.sysinternals.com .

Succes

Verwijderd

Heb jij die programma's ook in veilige modus gedraait ?
is het trouwens niet gewoon een active desktop ?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Zet de active desktop uit want dat zorgt ervoor dat die rotzooi als webpagina op je desktop komt
en installeer de Microsoft antispyware tool eens, klink misschien vreemd maar is een prima tool :*)

[ Voor 25% gewijzigd door blobber op 24-02-2005 20:25 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even. Verder hoort 'Help' niet in je topictitel; dus dat sloop ik er ook even uit :)

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
In veilige modus:

Configuratiescherm -> beeldscherm -> Bureaublad -> Bureaublad aanpassen -> Website en daar alles wissen.

Vervolgens (nog steeds in veilige modus) met al die anti-spyware programma's scannen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp!
Ik zal kijken of het na deze acties weg is.

--

Het is nog steeds niet weg,
Het bureaublad is slechts een web-pagina dat gekoppeld is aan desktop maar blijft telkens wel terug komen als ik dat uitschakel.
Een helper dus, tja
Ik heb het programma Hitman Pro gedraait en nog steeds heb ik dit irritante spyware ding.

Hij is mega irritant omdat als ik een spel speel, dat ik terug naar windows ga omdat er een popup komt.

Ik heb inmiddels een update van Internet explorer gedownload, Ik gebruik zelf firefox..
Iexplorer is ook niet te killen, als ik iexplorer kil komen er programmatjes bij zoals FAST nog wat.. en allemaal van die troep.

Erg irritant!

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 18:42 ]

Pagina: 1