Toon posts:

Audio Recording PC (Barebone)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

op het moment ben ik een computer bij elkaar aan het rapen voor het opnemen van audio (wellicht op locatie). Het is dus van belang dat hij ieeeel stil is en lekker klein, of in ieder geval goed handelbaar. Ik heb nog een 'oude' AMD Athlon XP 2400, dus toen ik op Norrod keek sprong deze kleine schoonheid mij in het oog:

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Asus/Asus_Terminator_P4.jpg
de Asus Terminator A7VT

Ik heb trouwens nog een DVD brander, een harde schijf, de koeler die origineel bij de AMD zat, een beeldscherm, toetsenbord, een muisje, een 3,5/5,25inch frontpanel voor de USB dingen en de PCI geluidskaart die erin moet komen hier liggen. De vraag was dus vooral hoe ik de harde schijf, voeding en processor mooi stil krijg en of deze barabone wel een goede keus is. Het leek me sowieso een goed plan om er 2x 512 MB in te zetten, opdat er zo min mogelijk aanspraak gemaakt wordt op het pagefile van de harde schijf. Sommige programma's zoals photoshop prefereren altijd de pagefile ipv het ram-geheugen, dus zou het ook mooi zijn om het file op een ramdrive te zetten?

In ieder geval bedankt voor het advies,
Klaas

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Dit is best te doen met wat search werk IMO, Fans stiller maken doe je door ze of te vervangen door stille broerders of lager voltage te laten draaien. Harde schijf stil maken doe je het makkelijst door ze aan tiewraps op te hangen of rubbere ringen of een mooie SilentMaxx HD silencer.

[ Voor 32% gewijzigd door DaWaN op 24-02-2005 19:39 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Je zou, als je er ook wat geld aan uit wilt geven, eens met de jongens van ikbenstil.nl kunnen gaan praten. Ik ga geen reclame lopen maken, maar ik was er gisteren en ze hadden daar pc's staan die je nauwelijks hoorde als je je oor ernaast legde.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Welkom op GoT :)

Zie oa de tips van DaWaN, evenals de search binnen DOC. Stille pc's (en hun componenten) zijn hier in DOC uitgebreid behandeld, dus met wat serieus zoekwerk kom je heus wel tot de juiste tips en trucs. Succes :)

Lees ook even Algemene gedragsregels (Netiquette) goed door zodat je weet wat we hier verwachten van de users ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.