Toon posts:

Processor van laptop vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een Dell latitude D505 laptop kopen die een intel celeron m processor bevat. Nou heb ik thuis nog een Intel Pentium 4 liggen van een sony vaio! Zou ik die over kunnen zetten!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18

_Ernst_

Mark It Zero!

Soms kan het, als de laptop een normale socket heeft. Maar soms zit de proc op het mobo gesoldeerd. In zo'n geval kun je het dus vergeten :)

Hoe dat dat bij de desbetreffende laptop zit, weet ik niet.

[ Voor 44% gewijzigd door _Ernst_ op 24-02-2005 19:26 ]

Last.fm

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Nee, gaat niet. Ander platform.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Een gewone pentium 4 gaat (denk ik) niet werken want die heeft een pin minder dan een mobile proc.

Correctie als het een 479 pins is het een vastgesoldeerde en als het een 478 pins is heb je een kans dat ie in een gewoon socket zit.(lees niet goed op de balusc website een mobile celeron is er alleen in 478 pins versie de mobile pentiums daarintegen zijn er wel in owel 478 en 479 pins)

Echter als je een mobile pentium hebt zou het wel kunnen denk ik maar dat ligt uiteraard ook aan je bios en chipset. Dus welke chipset zit er in de laptop die je wilt kopen?

Kijk btw ook hier

[ Voor 48% gewijzigd door Schapie op 24-02-2005 19:46 ]

No signature found

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kunnen proggies als cpu-z onderscheid maken tussen FCPGA en FCBGA?

Zo ja, vraag je de verkoper even om cpu-z uit te voeren, weten we het gauw genoeg. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het misverstand maar de pentium 4 is ook een mobile processor!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een CeleronM heeft een ander socket dan een Mobile Pentium4. Gaat dus echt niet passen :)
Voor socketinfo: P4 en PM.
Pagina: 1