Toon posts:

canon digital ixus 30 of 40?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus aant kijken voor een digitale camera en ik vind de canon digital ixus 30 en 40 echt retestrak!!

Nu zijn er volgens mij niet echt veel verschillen tussen deze 2 behalve dat de 40 4.0 megapixels heeft ipv 3.2. (Er zullen wellicht nog wel wat verschillen zijn waarvan ik nog niet op de hoogte ben)

Nu is mijn vraag: Is 3.2 megapixel voldoende om fatsoenlijke foto's mee te maken? Ik ben geen prof, hoogstens wat plaatjes van mn auto, op autobeurzen en op wat feestjes en vakanties. Of is 4.0 megapixel toch weleen must?

Is de meerpijs van ca. 100 euro het waard voor die paar pixels?

Bedankt.

Gr. Sander

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Nee

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, bedankt voor je uitgebreide antwoord :P

Dus maar voor de 30 gaan volgens jou?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

3,2 Mpixel is een mooi aantal en meestal meer dan genoeg.

De kwaliteit van je opnames is niet beter met 4 Mpix, Alleen als je de foto groot wil afdrukken of een detail uit de foto wil halen is meer pixels belangrijk.

Als ik lees wat je ermee gaat doen lijkt mij de ixus30 goed genoeg. Koop een mooi tasje ervoor, ook al is dit zonde van de "looks" van de cam. en een sd-kaartje van min. 256MB
:7

Da's toch geen antwoord.

[ Voor 25% gewijzigd door Pinin op 24-02-2005 19:31 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
tomleeuw schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:30:
3,2 Mpixel is een mooi aantal en meestal meer dan genoeg.

De kwaliteit van je opnames is niet beter met 4 Mpix, Alleen als je de foto groot wil afdrukken of een detail uit de foto wil halen is meer pixels belangrijk.

Als ik lees wat je ermee gaat doen lijkt mij de ixus30 goed genoeg. Koop een mooi tasje ervoor, ook al is dit zonde van de "looks" van de cam. en een sd-kaartje van min. 256MB
Hmm... vergroten tot A4 of A3 misschien eens een keer, maar niet voor proffesioneel gebruik ofzo. En aan fotobewerking doe ik ook niet, dus misschien toch maar gewoon voor de 30 gaan.

Thanks voor je antwoord!

Verwijderd

Dit is trouwens een ongelooflijk UTFS antwoord. Klik. Neem de volgende keer de moeite om even wat te lezen ipv te helpdesken.

Op www.dpreview.com kun je trouwens erg makkelijk de camera's vergelijken.

Verwijderd

Ik zou resoluut voor de Ixus 30 gaan.
De meeste mensen denken dat meer megapixels automatisch gelijk staat aan betere kwaliteit, maar dat is helemaal niet zo.
Integendeel, in dit geval blijft de grootte van de sensor hetzelfde, met toch meer megapixels, wat meer ruis met zich meebrengt.
Ook zijn de prestaties dan ietsje minder, omdat de camera telkens een beeld van hogere resolutie zal moeten wegschrijven.
Ik zou niet twijfelen, en die 100 € verschil aan iets anders spenderen, zoals een grote snelle geheugenkaart of een extra batterij ofzo.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Het UTFS-roepen had achterwege gelaten mogen worden: dat staat nogal kinderachtig hier op GoT :)

Topicstarter: vraag jezelf af of 1 MP nuttig is voor jou of niet. Zo niet, dan weetje wat je te doen staat. In ieder geval gaat deze dicht: lees Fotografie Policy , dit deel:
# De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.