Toon posts:

Hulp nodig bij het maken van mijn versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, een tijdje geleden heeft mijn vader zijn versterker opgeblazen door op een digitale ingang een analoog signaal te zetten. Daarna zat er een kortsluiting in de Stereo Amplifier de STK4191V ik heb deze vervangen en de kortsluiting is weg so far so good echter, er komt nog geen geluid uit. Ik moet de volume knop vol open zetten om nog net iets te horen. Kortom waar zou ik moeten kijken, iemand een idee?? als er meer info gewenst is hoor ik het?

Heb zelf dus al de stereo amplifier vervangen, + zekering die bij het korstluiten was gesprongen. Heb enkele transistoren gecontroleerd en lijken goed te zijn.

Zou een lekkende Condensater (1 van de 2 grootste die eropzit lijkt te hebben gelekt maar weet t niet zeker, wel een klein bruin vlekje ernaast) het probleem kunnen zijn?
Iemand andere suggesties

UPDATE:
Heb m nog een keer getest, een optische ingang(gebruikt voor cd speler) doet het wel goed zit alleen een brom/kraak in.

Het grootste probleem is dat ik niet weet wat ik aan het meten ben. Ik bedoel waar moet ik meten om te meten of de voorversterker kapot is. Ik heb geen schema ofzo. dus waar kan ik bepaalde dingen aan herkennen??
De voeding lijkt inorde aangezien lampjes wel aangaan en de optische ingang ook versterkt wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 10:20 ]