[SuSE 9.2 x86_64] Hercules 3D prophet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik krijg het niet voor elkaar om 3D te gebruiken met mijn Hercules 3D prophet 9700 pro. Ik gebruik een multihead Xinerama configuratie maar ook met 1 monitor lukt het niet ik krijg de melding 3d not support for this card. Ik heb ook de drivers van ati geprobeert en gedaan wat er in hun how-to staat.
Hercules zelf heeft er geen drivers voor en vermelden ook niets over linux in hun help file.

Ik kan me nog herinneren dat ik ooit is ergens gelezen heb dat Xfree 86 goede ondersteuning had voor zowel Ati made als ati powered kaarten , kan ik dit mischien configureren in de console? Ik heb veel gegoogled maar heb helaas niets bruikbaars kunnen vinden.

Ik gebruik linux nu ongeveer 2 maanden en heb ook fedora 3 geprobeert ook hierin kon ik het niet werkend krijgen. Uiteindelijk heb ik suse genomen omdat het toch meer in de smaak valt maar als mijn videokaart onder fedora wel werkend is te krijgen dan zal ik daar weer op overgaan.

Mijn systeem:
XP + Suse 9.2 dualboot
Hercules 3D prophet 9700 pro
Asus kn8-e deluxe
1540 DDR ram
2x 60 gig maxtor
Athlon 64 3000+

Uhmm... vergeet ik nog wat :?
oja andere handige en leerzame linkjes met betrekking op het instellen,updaten en software installeren onder suse zijn ook van harte welkom.