Toon posts:

E-tech router (WGRT04) wifi verbinding valt telkens weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een draadloze router (WGRT04).
Ik heb deze ingesteld met wep encryptie, mac filtering en SSID hide enabled.

Als ik met mijn laptop (XP SP2) op internet zit valt na verloop van tijd de verbinding met internet weg.
Het signaal van de router is dan gewoon nog goed. Ik moet dan eerst me router uitzetten en weer aanzetten en dan heb ik weer verbinding.

Ik word er helemaal gek van. Ik heb al gezocht maar ik kom er niet uit.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
Is "na verloop van tijd" misschien precies na 1 of 2 uur??

Dan lijkt het erop dat er iets mis is met je DHCP-lease.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet precies na hoeveel tijd. Hoe kan ik dat checken in de router?

Me IP LEASE verloopt over 93 uur. Is dat je DHCP lease?
Ik kan op me router ook DHCP gegevens invoeren, dus bv domain name, prim dns server gateway enz. Maar dat hoef ik volgens mij niet in te vullen, ik heb namelijk Chello of praat ik nu onzin.

Oja ik vergat nog te zeggen dat ik dan ook niet meer via vaste pc kan internetten.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 19:11 ]

Verwijderd

Firmware upgrade gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
yep gelijk voordat ik hem ging gebruiken, anders ondersteude hij geen wpa en hide ssid

Verwijderd

Wat gebeurt er als je het zonder beveiliging en/of met SSID broadcast aan probeert?

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Als je geen SP2 had zou ik zeggen dat het daar aan lag (veel voorkoment probleem)....
Heb je laatste drivers voor je Wireless netwerkkaart? En gebruik je de software die daarbij geleverd werd?

Verwijderd

Gebruik je toevallig p2p-apps? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja :( , maar daarvoor deed ie het ook al, het vegvallen dus he...

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een kleine aanvulling.

Als ik op een gegeven moment geen verbinding met internet meer heb, dan is mijn signaal van draadloze verbinfg gewoon nog goed. Ik kom alleen niet meer in me router, dus niet meer via dat ip adres. Zowel me draadloze verbinding als me vaste werken dan niet meer.

Ik geef toe dat ik het nog niet heb geprobeerd met bv alleen MAC filtering, maar het lijkt mij dat het toch gewoon met WEP moet gaan lukken???

Verwijderd

Topicstarter
even een schopje omhoog.....niemand meer ideeen, word er nogal moe van om telkens te moeten booten
Pagina: 1