Sinds ongeveer een maand heb ik last van freezes vanuit een kouwe start. Om de x (ongeveer 2) seconden hangt het beeld heel even, wanneer ik dan een reboot doe is alles in orde.. nouja zo lijkt het.
Bij beeldscherm eigenschappen kan je de temp aflezen van je vid kaart, bij mij staat er sinds die tijd een temperatuur van 150 graden CELSIUS (dus geen Fahrenheid
voor alle duidelijkheid) of hoger, soms ook 256.
De videokaart is zelf gewoon koel, als ik het koelblok voel (natuurlijk kan ik niet rechtstreek de core gaan voelen, maar bij zo'n temperatuur zou die pcb volgens mij gelijk gaan smelten... volgens mij liggen deze 2 problemen met elkaar in verband.
Vandaag heb ik de nieuwe splintercell demo geprobeerd en krijg dan weer het zelfde probleem, freezes om de +/i 2 seconden en geluid dat haperd een soort van tril geluid. 1x met alle instellingen op het laagst geprobeerd maar dat heeft geen effect.
Wat ik gedaan heb:
Verschillende drivers geprobeerd (allemaal geen verschil)
Andere hardware vervangen om te testen, ook geen effect
De videokaart nog eens goed bekeken van buiten en ik zie geen mankementen, er is ook niets mee gebeurd, hij is niet overgeclocked/ nooit geweest.
Op got en google gezocht naar het zelfde probleem maar ik kwam niets tegen.
Verdere hardware:
MSI K8N Neo2 Platium
AMD Athlon 64 3500+ (op het moment ook niet overgeclocked)
1024MB Value select van corsair (2.5-3-3-8-1T) , dit heb ik ook hoger geprobeerd, ook geen effect
Creative Soundblaster live! 5.1 digital (op het moment gebruik ik de onboard sound om te testen)
2x maxtor 120gb IDE
Zalman 400WATT silent voeding
Aopen GF6800GT
dat was het wel zo'n beetje, ik hoop dat iemand me kan helpen
Bij beeldscherm eigenschappen kan je de temp aflezen van je vid kaart, bij mij staat er sinds die tijd een temperatuur van 150 graden CELSIUS (dus geen Fahrenheid
De videokaart is zelf gewoon koel, als ik het koelblok voel (natuurlijk kan ik niet rechtstreek de core gaan voelen, maar bij zo'n temperatuur zou die pcb volgens mij gelijk gaan smelten... volgens mij liggen deze 2 problemen met elkaar in verband.
Vandaag heb ik de nieuwe splintercell demo geprobeerd en krijg dan weer het zelfde probleem, freezes om de +/i 2 seconden en geluid dat haperd een soort van tril geluid. 1x met alle instellingen op het laagst geprobeerd maar dat heeft geen effect.
Wat ik gedaan heb:
Verschillende drivers geprobeerd (allemaal geen verschil)
Andere hardware vervangen om te testen, ook geen effect
De videokaart nog eens goed bekeken van buiten en ik zie geen mankementen, er is ook niets mee gebeurd, hij is niet overgeclocked/ nooit geweest.
Op got en google gezocht naar het zelfde probleem maar ik kwam niets tegen.
Verdere hardware:
MSI K8N Neo2 Platium
AMD Athlon 64 3500+ (op het moment ook niet overgeclocked)
1024MB Value select van corsair (2.5-3-3-8-1T) , dit heb ik ook hoger geprobeerd, ook geen effect
Creative Soundblaster live! 5.1 digital (op het moment gebruik ik de onboard sound om te testen)
2x maxtor 120gb IDE
Zalman 400WATT silent voeding
Aopen GF6800GT
dat was het wel zo'n beetje, ik hoop dat iemand me kan helpen