Ik heb vandaag naast mijn bestaande Windows XP Pro installatie, Windows 2000 SP4 geinstalleerd.
Windows XP stond op C:\ en ik heb Windows 2000 op D:\ geinstalleerd.
C:\ en D:\ vormen samen een RAID-0 array van 2 raptors.
Het installeren van Windows 2000 ging prima, echter wou ik na een tijdje terug naar XP, omdat daar al mijn bestanden op staan, dus ik reboot en kies uit het boot-menu Windows XP.
Als ik dat doe krijg ik echter het volgende voor mijn neus:

(mijn excuses voor de grote foto, maar kan het hier op 2000 ook niet bewerken)
Gelukkig kwam ik Windows 2000 nog wel in, en kan ik eventueel al mijn bestanden van Windows XP backuppen, maar niet eerder dan dat ik alles heb geprobeerd.
Eenmaal weer in Windows, heb ik de boot.ini bekeken, welke er volgens mij normaal uit ziet
Iemand nog enig idee wat ik kan doen om weer gewoon in XP te komen?
Windows XP stond op C:\ en ik heb Windows 2000 op D:\ geinstalleerd.
C:\ en D:\ vormen samen een RAID-0 array van 2 raptors.
Het installeren van Windows 2000 ging prima, echter wou ik na een tijdje terug naar XP, omdat daar al mijn bestanden op staan, dus ik reboot en kies uit het boot-menu Windows XP.
Als ik dat doe krijg ik echter het volgende voor mijn neus:

(mijn excuses voor de grote foto, maar kan het hier op 2000 ook niet bewerken)
Gelukkig kwam ik Windows 2000 nog wel in, en kan ik eventueel al mijn bestanden van Windows XP backuppen, maar niet eerder dan dat ik alles heb geprobeerd.
Eenmaal weer in Windows, heb ik de boot.ini bekeken, welke er volgens mij normaal uit ziet
code:
1
2
3
4
5
6
| [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect |
Iemand nog enig idee wat ik kan doen om weer gewoon in XP te komen?