Toon posts:

Steam wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo }:O

Ik heb dus een probleempje met Steam (wie niet zal je wel zeggen). Maar ik vind mijn probleem bijzonder. Namelijk omdat ik blijkbaar een van de weinigen ben die dit heeft. Veel van de problemen die je met google vindt of op www.steampowered.com hebben te maken met user-fouten of mensen die geen CD key hebben :P Maar mijn probleem is anders...

Maar goed, het probleem. Bijna altijd als ik de computer opstart (en Steam dus ook) krijg ik een Error schermpje van Steam wat leest:

[ERROR] [X]
Steam.exe (main exception): Unable to start Steam Engine: *SteamStartEngine(0x12e890) failed with error 200: Receive Failure, WinSock Error 10055 "No buffer space available"
[OK]

Ik kan hoog en laag springen tot ik scheel zie, ik krijg dat malle klereding niet aan de praat. Maar het vreemde is, heel af en toe, schijnbaar volledig random, werkt het WEL. Dus Steam is voor zover mogelijk up-to-date, ik heb gisteravond nog CS:Source gespeeld, ging allemaal prima. Maar vandaag bij opstart dus weer die error. Ik snap er geen hol meer van :?

Mijn specificaties:
AMD AthlonXP 2800+ (Barton)
op een Asus A7N8X Deluxe
1024MB RAM
160GB Seagate RAID HDD
Sapphire ATI Radeon 9600XT (met ATI Overdrive aan)
nForce 2 onboard geluid en netwerk

Ik hoop dat dit berichtje duidelijk genoeg is en dat er mensen zijn die tips of suggesties of :o misschien wel een oplossing! _/-\o_

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
No buffer space available?
Heb je genoeg schijfruimte/geheugen vrij

Verwijderd

Topicstarter
nou met een gig geheugen moet je hele gekke dingen doen wil het opraken...

en wat betreft harde schijf, heb even snel gecheckt, ik heb mijn schijf opgedeeld in partities en ze hebben allemaal nog minstens 10% leeg... lijkt me ook voldoende...

en als het met schijfruimte te maken had, verklaart dat niet waarom Steam het dan wel, dan niet doet, toch? 8)7

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Dan lijkt het me toch in het geheugen te zitten, kijk eens net voor het opstarten van steam hoe je geheugengebruik is en kijk er dan na start nog eens na.

Misschien spy/adware die geheugengebruik opeens omhoog gooit of andere lopenende applicatie die zoiets doet?

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Receive Failure, WinSock Error 10055
Lijkt erop dat Steam wel iets probeert te ontvangen...
Geen rare firewalls oid aanstaan :?

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
@Kayshin: dat kan ik niet bekijken want Steam start niet op :P
Steam zit in mijn lijst met startup dingen, dus hij probeert het (als laatste van alle opstart-shit) maar dan krijg ik alsnog die error. Als ik dan als alles tot rust gekomen is weer probeer, zelfde probleem. Heb ook alle lopende processen die ik af kon sluiten afgesloten en nog eens geprobeerd, geen verschil.

@Zephyer: firewall aan of uit maakt geen verschil (firewall van TrendMicro PC-Cillin). Poorten heb ik ook goed gezet op de router... En ik heb geen WinXP dus dat is het ook niet. Andere online games heb ik ook geen problemen. Router ligt het ook niet aan want ik heb hier in Arnhem op studentenkamer een router, en thuis gaat het via een software router op een "tussen-computer" en daar werkt het ook random, wel of niet. Het ligt dus echt aan Steam volgens mij :( En op de Steam fora reageert natuurlijk ook geen hond. :X

En wederom verklaart het in beide van jullie reacties niet waarom Steam het eergisteren opeens wel deed (en dat is al eerder gebeurd). Tis net alsof ie random beslist of ik Steam mag gebruiken of niet :S Zou er een counter ingeprogrammeerd zijn? :+

Verwijderd

Wat gebeurt er als je steam NIET met windows laat opstarten, en 'm dan start als WIndows klaar is met opstarten?
Het lijkt er namelijk op dat steam al wil connecten/ontvangen, maar het netwerk nog niet volledig is opgestart. (Bij XP worden altijd 'cached credentials' gebruikt, het netwerk doet het pas als je desktop er 'allang' staat)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:52:
Wat gebeurt er als je steam NIET met windows laat opstarten, en 'm dan start als WIndows klaar is met opstarten?
Het lijkt er namelijk op dat steam al wil connecten/ontvangen, maar het netwerk nog niet volledig is opgestart. (Bij XP worden altijd 'cached credentials' gebruikt, het netwerk doet het pas als je desktop er 'allang' staat)
Ik krijg dezelfde foutmelding en dat ligt eraan dat Steam opstart voordat mijn draadloze netwerkkaart geïnitialiseerd is.

Na die tijd handmatig Steam opstarten is bij mij de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Okay effe een weekendje zonder PC is ook wel eens lekker... maar even terug naar Steam...

@Hekker: hoe kan ik Steam verhinderen op te starten met Windows dan? Welke registry key moet ik dan hebben?

@Pinpas: als ik Steam na het opstarten handmatig kon starten dan zou ik hier niet om hulp vragen. Het hele probleem nou juist is dat ie dat óók niet doet. Ik zit dus gewoon 100% zonder Steam, hoe ik het ook wend of keer. Ik kan op mijn kop gaan staan, Veilige modus, alle andere processen afsluiten, het heeft geen zin, Steam wil gewoon niet.

Verder nog iemand ideeën? Heb sinds de laatste keer (vorige week woensdag denk ik?) Steam niet meer aan de praat gekregen :X En die steampowered.com forums heb je écht geen tyf aan |:( Er wordt daar zoveel gespamd dat je om de 5 minuten moet bumpen ongeveer (en er is niemand van Valve die die zooi leest als je het mij vraagt :r)

Verwijderd

Steam heeft opties... rechts-klik op het icoon in de systeemtray, kies settings > Interface, en verwijder het vinkje bij "Run Steam when Windows starts"

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*
dat Steam settings heeft weet ik ook wel. Wat je niet schijnt te kunnen begrijpen is dat ik die settings verdomd moeilijk kan bereiken als Steam niet opstart :|

magoed, hij doet het nu om de eoa reden, het zal wel weer genoeg dagen niet gewerkt hebben ofzo. Update is binnen. Alleen nou durf ik mijn PC niet meer uit te zetten, bang dat het probleem dan weer terug is :'(

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Heb je al geprobeerd Steam opnieuw te installeren?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
Fart schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:23:
Heb je al geprobeerd Steam opnieuw te installeren?
juist ik wou het net zeggen, steam volledig weghalen (register + program files), reboot en opnieuw installeren :) (wel ff je config bewaren he!)

Verwijderd

Topicstarter
dan moet ik het ook opnieuw downloaden toch? of niet?

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:56
Start»Uitvoeren»msconfig en dan steam zoeken bij opstarten en afvinken. Dan start hij niet meer automatisch op

• Morphine
  • Laatst online: 24-09 22:12
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:42:
dan moet ik het ook opnieuw downloaden toch? of niet?
alles weghalen.. dan deze: http://ftp.snt.utwente.nl...trike/SteamInstall_CS.exe downloaden + installen

[ Voor 9% gewijzigd door Morphine op 01-03-2005 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJChristiaan schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:19:
Start»Uitvoeren»msconfig en dan steam zoeken bij opstarten en afvinken. Dan start hij niet meer automatisch op
Bij Windows 2000 is dat vast een ander commando... :) iets van *.MSC toch? alleen weet ik niet wat er op het sterretje komt :?

• job
  • Laatst online: 10:03

job

in win2000 werkt msconfig niet omdat het niet bijgesloten is.
Je kan het werkend krijgen door de xp versie van msconfig op een win2000 bak te zetten.
Kan je vast wel ergens vinden met google.
Ik gebruik het echter toch niet, ik pruts liever rechtstreeks in het register.

Maar voor de juiste key:
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\windows\Currentversion\Run
en bekijk dezelfde key (ik weet niet waar die hoort te staan), maar dan HKEY_CURRENT_USER

[ Voor 55% gewijzigd door job op 01-03-2005 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb de Steam entry verwijderd bij CURRENT_USER... maar durf nog steeds niet te restarten :P
naja als ik vh weekend weer richting huis ga zal ik er toch aan moeten geloven... wordt vervolgd maandag :P

Verwijderd

Topicstarter
En ja hoor, computer opnieuw opgestart en het buffer space probleem was er weer. Krijg toch de *censored*. Ik ga wel aan mijn huiswerk ofzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe ontwikkelingen! Ik heb wat ontdekt doordat mijn internet eruit lag (kwestie van modem effe loskoppelen zodat die reset enzo).

Toen ik dus niet verbonden was met internet startte Steam op zonder foutmeldingen. Kon er niks mee omdat ik niet verbonden was natuurlijk, maar het gaat om het principe.

Dus kwam ik op het geniale idee dat als internet het weer deed ik mijn UTP kabel effe eruit zou plukken, Steam opstarten, en dan die kabel er weer in. HELAAS! Het werkte zoals gepland tot ik de kabel er weer in plugde, toen kwam die foutmelding meteen weer op mijn scherm > weg Steam.

Als die knakkers bij steampowered.com nou ook daadwerkelijk die fora van ze lazen, dan konden ze misschien nog wat nuttige informatie van me krijgen... Maar helaas...

Als één van de mensen hier echter een oplossing weet hou ik me nog altijd warm aanbevolen!

De groetûh,

Mirutanku }:O

Verwijderd

Topicstarter
*bump*
niemand? :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik blijf naïef... :P

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

welke netwerkkaart heb je ? [edit: ik zie net dat je de nForce 2 hebt. er zijn genoeg tweakmogelijkheden in die settings]
het heeft helemaal niets met STEAM op zich te maken.

uit de MSDN:
WSAENOBUFS
(10055)
No buffer space available.
An operation on a socket could not be performed because the system lacked sufficient buffer space or because a queue was full.

er is dus wsch iets met je netwerkkaart settings ofwel met je TCP/IP settings.
probeer eens de instellingen (receiver and transfer buffers) van je netwerkkaart aan te passen.
probeer eventueel TCP/IP te herinstalleren (deleten, en rebooten)

edit: probeer evt ook eens TCPOptimizer

[ Voor 12% gewijzigd door H!GHGuY op 25-04-2005 16:29 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik wat aan :) Heb die TCPoptimizer gerund maar merk geen effect. Ik ben niet zo'n expert, ben ook geen leek maar van TCP/IP heb ik de ballen verstand.

Verder begrijp ik nog steeds niet waarom Steam het soms wel doet (en sowieso als de netwerk kabel eruit ligt) en soms weer niet.

Oh ja, en ik heb een driver probleem met nForce 2, zitten namelijk 2 onboard netwerk chips ofzo op mijn moederbord, ene werkt wel, andere geeft driver error. Die ik niet weg krijg. Maar als het daar aan ligt dan zou Steam het nooit gedaan kunnen hebben...

Ik weet dat ik een gegeven paard niet in de bek moet kijken (eindelijk weer een reactie _/-\o_ ) maar als je nog iets meer licht hier op kan schijnen ben ik je heel dankbaar :P

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
MCP geintegreerde NVIDIA® MAC + Realtek® 8201BL PHY zie ik staan op de Asus site.
heb je twee netwerkpoortjes? Zoja, welke gebruik je dan?

Download de nieuwste drivers. Kijk ook voor nieuwe drivers/bios voor je moederbord.

Ikzelf heb je Asus A7N8X-E Deluxe, hier heb ik weleens problemen mee als ik via de (in mijn geval Marvell ) poort mijn netwerkverbinding heb.
Dit komt dan omdat Windows eerst Steam laadt, en daarna pas de Marvell drivers oid.
Na nieuwe drivers voor de Marvell Chipset doet ie het wel gewoon :)

Verwijderd

Topicstarter
De laatste drivers voor de NVIDIA nForce 2 zijn geïnstalleerd, zou het dus zinvol zijn om oudere versies van de LAN drivers te installeren? Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen omdat die driver packs in totaal komen. Hoe pak ik een los onderdeel eruit?

:?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik heb thuis ook een nForce 2 bordje en heb helemaal geen problemen...
al kan het probleem wel bij een tijdelijk conflict tussen beide netwerkkaartjes liggen.

als je de 2de netwerkkaart niet gebruikt, probeer die dan eens uit te schakelen.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
uitgeschakeld, geen verschil :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 00:22 ]

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als je twee netwerkpoortjes op je moederbord hebt, heb je de andere netwerkpoort dan al geprobeerd..?
Steam helemaal verwijderd & opnieuw geïnstalleerd? Je kunt dan gewoon weer inloggen..
En als je dan eerst een back-up maakt van Games dan kun je daarna gewoon weer spelen.

Voor de rest weet ik het ook niet..

Verwijderd

Topicstarter
andere netwerkpoort werkt niet... om de eoa reden...

naja ik ga dat dan inderdaad maar proberen, Steam opnieuw installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Ummm hehehe 8)7

Hoe doe je dat, Steam opnieuw installeren? Moet je dan alles opnieuw downloaden of is er een trucje voor? Die tich gig opnieuw hebbik weinig trek in namelijk.
Pagina: 1