Toon posts:

Analoog modem loopt vast na overschakelen op ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan het volgende probleem voor mij verklaren. Afgelopen maandag is mijn zwager overgestapt van analoog naar ISDN. Zijn telefoon werkt nu weer prima nadat er een centrale is geinstalleerd. Het probleem is echter dat op het moment dat we de analoge modem in zijn computer willen gebruiken, zijn hele computer vast komt te zitten. Het enige dat nog helpt is de computer resetten.

Wanneer ik mijn analoge modem in mijn laptop op dezelfde telefoonlijn aansluit is er geen enkel probleem en kan ik gewoon bij een ISP inbellen.

Wie weet wat hier het probleem is? Zelf denk ik dat de oorzaak ligt in het feit dat, op het moment dat de telefoon lijn is omgeschakeld van analoog naar ISDN, de modem nog direct, niet via een centrale, was aangesloten op de telefoonlijn en daardoor is doorgebrandt. Of is dit onzin.

Alvast bedankt voor jullie reactie

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18
Dat lijkt me een hele logische theorie, de spanning van ISDN is veel hoger dan van POTS dus is het aannemelijk dat het modem een tik heeft gehad..

Kwestie van een ander modem proberen dus...

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Had KPN daarvoor niet van te voren moeten waarschuwen?

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18
Volgens mij doen ze dat ook, ik moest namelijk eerst alle ISDN troep aansluiten, en dan pas bellen naar de KPN dat ze de centrale konden omzetten. Dus als jij alle isdn shit goed aansluit (dus alleen een NT1 aan de lijn) heb je er geen last van.

Ik weet natuurlijk niet of de KPN dit bij jou ook heeft verteld/meegedeeld.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Huh, je computer loopt vast bij gebruik van je modem. Dan heb je toch helemaal geen probleem met ISDN of PSTN of met lijnen of met KPN? Dan heb je gewoon een probleem met je PC en je stuurprogramma's, besturings systeem of overige hardware of wat dan ook.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:49:......of overige hardware of wat dan ook.
modem = overige hardware ;)

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09-2025

skr

Natuurlijk gaat iedereen er vanuit dat hij zijn analoge modem op de centrale heeft aangesloten en niet direct op de isdn bus ;)

Wat betreft problemen met analoge modems, altijd zorgen dat de computer geaard is.
Pagina: 1