Toon posts:

1 router met een 2e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi

ik heb 2 routers thuis. 1 van 54mbps en 1(wireless) van 22 mbps. Dit samenwerken lijkt goed te gaan, maar toch gaa t niet helemaal goed... ze kunnen allebei op internet, maar op t moment dat ik met de computer die op de WIRED router staat aangesloten een pc probeer te benaderen die op de WIRELESS router aangsloten staat kan ik t vergeten. En juist dat wil ik dus niet vergeten ;) .

Ik zat te proberen en te proberen, maar ik krijg t maar niet voor elkaar.
ik d8: mss de DHCPservice uitzetten? ook niet, want dan doetie nix meer.

ik moet er dus voor zorgen dat de WIRED router zo blijft en de WIRELESS eigenlijk min of meer alleen dient als hub, en dus de ip adressen uitdeelt van de WIRED router.

ajb geen vragen waarom ik uberhaubt dit zo doe...

tnx

ps:

WIRED: USR 8000-02
WIRELESS ergenic erg wl-001

bart

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 18:08 ]

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

stel je wireless router dan in als Bridge

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Ik snap niet waarom je dit zelf niet kan uitzoeken, zo lastig is het niet.
Je typt trouwens vreselijk irritant, ik weet zeker dat je basisschooljuf zwaar teleurgesteld in je zou zijn. ;)

Maargoed, als ik je goed begrijp wil je dat de wireless router als een soort accesspoint dient, en verder niet moet routeren. In dat geval moet inderdaad de DHCP server op de wireless router uit, je kan logischer wijze niet 2 DHCP servers op 1 netwerk hebben, niet zonder de netwerken te scheiden van elkaar met andere netmasks.

Om te zorgen dat de computers elkaar kunnen benaderen moet je beide routers zo instellen dat ze in dezelfde netmask zitten, dus om het simpel te zeggen, je moet de wireless router zo instellen dat hij een ip adres heeft dat in de range valt die de wired router gebruikt voor dhcp.
De meeste wireless routers hebben trouwens wel een soort van accesspoint stand, waarin ze niet routeren en alleen als een soort van wireless switch fungeren.

<nevermind>
Misschien een idee om erbij te vermelden wat voor type routers je hebt staan?
</nevermind>

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:14:
..., dus om het simpel te zeggen, je moet de wireless router zo instellen dat hij een ip adres heeft dat in de range valt die de wired router gebruikt voor dhcp.
De meeste wireless routers hebben trouwens wel een soort van accesspoint stand, waarin ze niet routeren en alleen als een soort van wireless switch fungeren.

<nevermind>
Misschien een idee om erbij te vermelden wat voor type routers je hebt staan?
</nevermind>
idd... te volgen procedure:

- Client aansluiten op de 2e router, om zo de config in te duiken van dat ding
- DHCP uitzetten in de 2e router, dus degene die je alleen als AP wilt gebruiken
- 2e router een vast IP geven, in dezeflde range als router 1 uitdeelt. (Wel een IP nemen wat niet in de DHPC range voorkomt, dus als router 1 192.168.1.100-.200 uitdeelt geef je router2 bv 192.168.1.10
- Een willekeurig LAN poortje van router 2 in een willekeurig LAN poortje van router 1 stoppen.

Router 2 is nu gewoon bereikbaar onder 192.168.1.10, en is gewoon een "verlengstuk" van router 1. DHCP en routing wordt dus door router1 afgehandeld. Router 2 is slechts switch+accespoint.

Doordat je router2 niet meer als router gebruikt, moet je 't WANpoortje (dus) niet meer gebruiken. Rest nog WEP/mac/whatever instellen voor je wireless