Toon posts:

Webhosting en datalimiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Ik heb een internet-verbinding met een Fair Use Policy. Als ik bijv. meer dan 10 GB dataverkeer verbruik per maand krijg ik een waarschuwing, of iets in die richting. Maar hoe doen webhosters dit nou eigenlijk? Bij sommige pakketten heb je een dataverkeer van wel 3 GB te besteden. Dan zou zo'n webhoster niet meer dan 3 klanten kunnen krijgen. Terwijl de internetverbinding toch wel redelijk krachtig is.

Verwijderd

Webhosters draaien een dedicated server bij een datacenter. Dat wil zeggen: ze plaatsen hun eigen computer in een groot gebouw met nog veel meer computers. Het grote gebouw zorgt voor de internetaansluiting. Daar betalen ze voor. Een soort van huur dus. En voor de rest betalen ze voor gebruikskosten. Zo'n euro per GB of iets dergelijks. Ze draaien het niet op een thuislijntje. Ten eerste gaat dat veel te langzaam, en in verhouding is dat veel te duur.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 18:08 ]

Verwijderd

Hier haalt een hostingboer zijn winst uit.

Of de site wordt geblockeerd na die 3 gb verbruikt te hebben en men krijgt de mogelijkheid om bij te kopen bijv 5 euro per gb verkeer. Of de overschrijding wordt na de maand doorberekend aan de klant a 1 euro per 100 mb oid.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 19:44

BCC

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:08:
Dat is wel heel kort door de bocht. De Hoster heeft natuurlijk ook kosten om verkeer over andere netwerken te routen, welke hij van te voren ook dient in te schatten en te betalen. En blokken van sites? Volgens mij moet je altijd je gewoon je extra dataverkeer betalen.. ik zou het ook niet anders willen btw.

Maar ontopic: voor de hoster geldt hetzelfde: hij moet gewoon meer betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door BCC op 24-02-2005 19:12 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:08:

Of de site wordt geblockeerd na die 3 gb verbruikt te hebben en men krijgt de mogelijkheid om bij te kopen bijv 5 euro per gb verkeer. Of de overschrijding wordt na de maand doorberekend aan de klant a 1 euro per 100 mb oid.
vijf euro per GB 8)7 Meestal is het achteraf één euro of zelfs minder. Vooraf is het vaak veellll goedkoper.

De winst zit hem deels in het achteraf doorbereken, maar ook in het feit dat heel veel mensen niet hun datalimiet volledig gebruiken :)