Toon posts:

[VBA] sql, zoeken naar een veld(Datum/tijd) die leeg is

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een bepaalde toepassing zou ik moeten kunnen zoeken naar een veld(Datum/tijd) die leeg is
Nu gebruik ik Null, maar dit klopt natuurlijk niet. Als ik zoek naar UurTot = '' dan kloppen de gegevenstypen niet.
Vb:
code:
1
cmd.CommandText = "SELECT * FROM tblUur WHERE UurTot = Null"

De fout hierop is een syntaxfout
Hoe kun je zoeken naar een record waarbij er in UurTot niets is ingevuld

Als ik dan wil zoeken naar een datum en tijd lukt dit ook niet met volgende code

code:
1
cmd.CommandText = "SELECT * FROM tblUur WHERE UurTot = 24/02/2005 16:25:48"

Terug syntaxfout, volgens mij heeft hij problemen met die dubbelpunten

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 17:57 ]

Verwijderd

volgens mij moet je "is null" gebruiken en bij je datum beter een yyyy-mm-dd hh:mm:ss formaat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:58:
volgens mij moet je "is null" gebruiken en bij je datum beter een yyyy-mm-dd hh:mm:ss formaat
Is null werkt _/-\o_
Jammer genoeg kan ik nog niet zoeken naar een datum zelfs met format yyyy-mm-dd hh:mm:ss

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:26
Je moet er # omheen zetten dus:

"SELECT * FROM SomeTable WHERE DateTime= #6/9/2004 17:37:0#;"

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:09:
Je moet er # omheen zetten dus:

"SELECT * FROM SomeTable WHERE DateTime= #6/9/2004 17:37:0#;"
Prachtig, ik kon het nergens vinden hoe ik kon zoeken op datum. _/-\o_

Verwijderd

en wat als je applicatie opeens op een Nederlandse of amerikaanse localization draait?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:18:
en wat als je applicatie opeens op een Nederlandse of amerikaanse localization draait?
Welke problemen zou dit dan teweegbrengen? Zou een amerikaanse loclization #24/02/2005 18:31:15# dit niet herkennen? dat moet toch ook gaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:34:
[...]

Welke problemen zou dit dan teweegbrengen? Zou een amerikaanse loclization #24/02/2005 18:31:15# dit niet herkennen? dat moet toch ook gaan?
maar is #9/11/2005 18:12:15# nu 11 sep of 9 nov?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:43:
[...]

maar is #9/11/2005 18:12:15# nu 11 sep of 9 nov?
Geen rekening mee gehouden. Ik werk met een nederlandse, dus het zal wel werken (hopelijk ;) ).

Nu ik zit nog met een probleemke |:( , hoe kan ik een de waarde van een strvariable gebruiken om een cmd-knop aan te duiden?
vb:
code:
1
2
3
        strCategorie = rst.Fields("UurCategorie")
        strCategorie = "cmd" + strCategorie 'dus zodat strCategorie = "cmdVoorbereiding
        Form_FrmJobsOpmaak.strCategorie.Value = 1 'Hier zou ik dan via de variabele die knop cmdVoorbereiding willen aanspreken.

Gaat dat eigenlijk, of moet ik een andere manier zoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 18:51 ]

Verwijderd

ik weet niet of het ook in VBA er is, maar in C# is er een FindControls-method. Ik denk dat er wel iets vergelijkbaars is in VBA en anders moet je door de control collection gaan lopen en je cmdVoorbereiding vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets speciaals gevonden. Nu de strvariable komt maar 5 bepaalde waarden hebben, dus heb ik via vijf IF then functies onderzocht welke waarde de strvariable had.
Pagina: 1