Toon posts:

[XP] Een .nrg bestand verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een flinke poos zoeken op t i-net en het GoT forum heb ik nog geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleempje; Ik heb hier 'n .nrg bestand op mn pc staan en die wil er maar niet af..

Ik heb reeds alle temp files verwijderd en ook proberen via cmd het bestand er af te gooien.. Tevergeefs.. Kent iemand dit probleem? Heeft iemand er ook n oplossing voor?

Hij geeft de melding dat het bestand in gebruik is.. Echter alles afgesloten of na reboots steeds dezelfde melding..

Draai WinXP rest specs zie signature..

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 16:33
Dit is een Nero CD Image. Het makkelijkste is om in veilige mode op te starten en het dan te deleten.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
en als je in de taskmanager explorer.exe afsluit? (Je start balk en iconen enzo gaan dan weg, gewoon na het verwijderen (via cmd) explorer.exe weer opstarten via cmd of taskmanager)

Kan ook zijn dat het bestand nog gemount is in een virtuele cd drive ofzo...

[ Voor 27% gewijzigd door Erik1 op 24-02-2005 17:39 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03
Misschien heb je hier wat aan?
Andere dingen die je kunt proberen:
-In de tastmanager alle processen sluiten die met nero te maken hebben
-In veilige modus verwijderen

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-04 19:50
Misschien is het image (de .nrg dus) in gebruik als een virtuele cd-rom, bv met deamon tools?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Dijkhuis schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:39:
Misschien is het image (de .nrg dus) in gebruik als een virtuele cd-rom, bv met deamon tools?
Dan krijg je ik meestal geen fout bij het verwijderen van de image, alleen het benaderen van de virtuele drive werkt niet meer... en de dir waar het image instaat kan ik niet deleten voordat ik hem geunmount heb...

Maar als hij de melding geeft dat hij in gebruik is lijkt me het toch idd ook dat je hem inderdaad gebruikt ergens mee... met "alles afgesloten" bedoel je écht alles afgesloten? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Het is vaker gezegd, maar het lijkt me logisch om al je virtuele-drive apps even volledig af te sluiten en dan de image te verwijderen. Anders kan je ook altijd nog proberen om het via veilige modus op te lossen...

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heb idd echt alles afgesloten.. eerst alles ge-unmount (deamon etc, daarna verwijderd.. drastisch genoeg d8 ik) heb t ook in veilige modus geprobeerd; geen zin gehad.. t .nrg'tje staat er nog net zo vrolijk... denk dat ik nu zowat in mn register mag gaan spitten maar ik zou niet weten waar... dus alsnog; help...

Bedankt voor jullie reacties!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En [XP] in de titel, dat is namelijk verplicht in Windows Operating Systems :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:49:
Beste Tweakers,

Heb idd echt alles afgesloten.. eerst alles ge-unmount (deamon etc, daarna verwijderd.. drastisch genoeg d8 ik) heb t ook in veilige modus geprobeerd; geen zin gehad.. t .nrg'tje staat er nog net zo vrolijk... denk dat ik nu zowat in mn register mag gaan spitten maar ik zou niet weten waar... dus alsnog; help...

Bedankt voor jullie reacties!
Veilige modus werkt ook niet? :S (eh, kijk nou, ik en een MSN smiley op GoT gebruiken... volgens mij was ik echt verbaasd :+)

Hm, je kunt het altijd nog met een Windows PE / Windows XP recovery console (van install cd) / knoppix cd proberen, maar ik vind het eigenlijk erg vreemd dat het in veilige modus niet lukt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-04 06:07
draai je geen daemon tools?
anders: maak een txt bestande dat bijna zo heet, maar er net boven staat, gooi ze dan samen weg en voila!

zo gooi ik altijd mijn divx films weg, want soms wil MS die niet weg hebben :+

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• bogy
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

heb je nero drive image uit staan?

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-04 19:23

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Dit moet werken.. (hoop ik :P)

- Doe CTRL + ALT + DEL
- Sluite explorer.exe af
- Bestand -> Nieuwe Taak (Uitvoeren.. )
- Typ daar: cmd in
- Verwijder nu het bestand via command prompt
- Sluit deze daarna af
- Bestand -> Nieuwe Taak (Uitvoeren ..)
- Typ nu explorer in en al je pictrogrammen zullen weer terug komen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat heb ik dus ook al gedaan... alle deamon tools staan uit.. heb de schijven en de progs van mn pc gehaald.. heb t via cmd geprobeert heb explorer al geprobeert... allemaal geen resultaat... zelfs in cmd zegt ie dat t bestand door iemand in gebruik is...

dus helaas helpt dit alles niet...

ps sorry van da XP voor mn titel ;)

• bogy
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ok...

je moet eens in veilige modus opstarten

of, met een windows xp installcd opstarten
en dan manueel dat bestand via de console gaan verwijderen.

dat MOET gewoon lukken...

tevens zou ik ook eens nakijken of je misschien niet infected bent door een windows xp rootkit

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
het kan ook zijn dat het bestand door Nero image drive wordt gebruikt, als je in confioguratiescherm kijkt en dan bij Nero Image drive. Die dan opstart en kijkt of er een image is geladen, zo ja moet je die unmounten dus eject drukken, dan moet het lukken

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Verwijderd

Topicstarter
ehhm tweakers..

Kreeg zojuist een blauw scherm...

gereboot... ennehh ik kon mn .nrg bestand ineens gewoon deleten...!
Ik snap er geen snars van! Maar goed ik ben van mn .nrg af (was zowieso al corrupted)
Dus ik dank U allen voor uw tijd en inspanningen..

Had idd al alles geprobeert en niet hielp; was al zowat onmogelijk! duss... laters!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml

dat programma downloaden en runnen. Het is een soort task mananger, alleen kan je nu zien welk programma / service het bestand in gebruik heeft.
Gewoon dat betreffende programma killen en je zou het gewoon moeten kunnen verwijderen.
waarschijnlijk daemon tools/nero/virus scanner of iets dergelijks.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Pagina: 1