[ASP] Gedeelte van sessie-variabelen gaan verloren

Pagina: 1
Acties:

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:00
Ik zit met een vreemd probleem, waarvan ik niet weet of het nu wel of niet bij browserinstellingen ligt.

Ik heb een website op domein X. Deze website bevat een iframe naar een asp applicatie op domein Y.

De ASP applicatie op domein Y bevat een vragenlijst over meerdere asp pagina's, een resultatenscherm en een gegevensopslag pagina.
Bezoekers gaan van vragenpagina naar vragenpagina. De vragen bestaan allemaal uit ja/nee vragen. Alleen de vragen die met ja worden aangevinkt worden opgeslagen in losse sessies (zoals sessie("vraag1")='1'.

als een vraag eerst met ja was beantwoord en vervangen wordt door een nee, dan wordt de sessie content vrijgegeven (beetje geheugenruimte besparen).

De ingevulde vragen vormen op het einde een query die in een database zoekt naar zaken die aan de voorwaarden in de vragen voldoen.
Op het uiteindelijke resultatenscherm is een resultaat aan te klikken. Op dat moment worden de eerste 10 gevonden hits ook opgeslagen in sessies ( sessie("hit1")="resultaat" )
Zijn er minder dan 10 resultaten dan wordt ook opgeslagen hoeveel resultaten er waren.

Nu komt het rare. Soms raak ik ineens de helft van alle opgeslagen variabelen kwijt wanneer er een andere asp pagina wordt opgeroepen. (in de meeste gevallen blijft alles gelukkig bewaard).
Hij raakt dus niet alle opgeslagen sessies kwijt.

Dit gebeurd zowel onder XP als onder Win98.

Onder XP heb ik de privacy instellingen van de pc vervolgens verlaagd en toen werkte het weer.
Datzelfde geldde voor Win98. Het vreemde was echter dat beide browsers het de dagen ervoor wel zonder problemen hebben gedaan. Toen het voorval begon werkte het afsluiten van de browser niet, alsmede het opnieuw opstarten. Het probleem bleef bestaan totdat ik de cookie instellingen van de browser aanpaste.

Ik vraag me nu dus af of de server de sessies verliest of dat het komt doordat er iets mis was met de instellingen van de browser. De browser lijkt de veroorzaker, maar kan het eigenlijk ook weer niet zijn omdat ik maar de helft van de sessie-variabelen verloor en niet alles.

Via zoeken op internet kwam ik al iets tegen over worker process in de eventlist van de server, maar deze komen niet voor in de eventlist van de server.

Iemand enig idee waar ik nog meer kan kijken. De site is nu nog in testfase, maar dit mag straks absoluut niet voorkomen als hij in productiefase komt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zou me niets verbazen als IE bepaalde cookies blokkeert op de client en je dus je sessie verliest :) Dit kan je nakijken in je logbestanden :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Je moet je beveiliging idd lager zetten als je met sessions in frames wil werken volgens mij.

Als je het echt 100% wil laten werken moet je denk ik zonder frames gaan werken of gebruik gaan maken van application variablen.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24

mulder

ik spuug op het trottoir

Je moet een compact policy hebben (P3P), klinkt duur maar je kunt gewoon een header in IIS of in je code toevoegen; Response.AddHeader("P3P", "CP=TST") , moet je zelf nog eeen CP erbij zoeken.

http://www.webmasterworld.com/forum21/2745.htm

oogjes open, snaveltjes dicht