Toon posts:

Intel Pentium 2.6 Ghz + Radeon X800 Pro probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb afgelopen dinsdag een Gigabyte Radeon X800 Pro gekocht en deze wilde ik inbouwen in plaats van mijn oude Radeon 9800 Pro. Alles netjes ingebouwd, Directx 9.0c geinstalleerd en de nieuwste drivers van Ati geinstalleerd. Nu wilde ik kijken wat de score wordt in 3dmark 2001 Pro en nu bleek dat ik maar een score kreeg van 9070. :?

Duidelijk niet zoals het hoort dus !!!!!

Mijn eerste gedachte was dat het aan Windows XP Pro lag dus heb ik een partitie bij gemaakt en daar een nieuwe Windows XP installatie op geinstalleerd. Ook hier heb ik netjes de drivers en Directx 9.0c geinstalleerd. Nu bleek dat ik ook hier maar een score kreeg van 9200.

Na lang zoeken kwam ik er achter dat mijn AGP Bus snelheid maar op 1X stond en niet op 4X of 8X.
Ook stond mijn Fast Write niet aan.
Ik heb hem netjes op 4X gezet (omdat mijn moederbord niet hoger aan kan) en Fast Write aangevinkt. Hij vraagt om opnieuw op te starten....wat ik ook netjes doe. En terug in Windows XP blijkt hij NIETS te hebben aangepast. De instellingen staan gewoon nog op 1X AGP en Fast Write staat uitgevinkt. Dit kan ik zovaak proberen als ik wil zonder enige verandering.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij alsjeblief helpen dit op 4X AGP te zetten en Fast Write aan.

Alvast bedankt
Erik van Meurs

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je je chipset drivers wel geinstalleerd? Overigens heeft het aanzetten van fastwrites bijna geen invloed op de prestaties en zorgt het gewoonlijk alleen maar voor stabiliteitsproblemen :/

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 04:33
in je bios instellen werkt altijd ;)

en geef is wat meer specs van de rest van je pc en is het niet 2003 want anders is het wel heel erg laag :P zelf mijn gf2 gts op sempron 2200 met 256mb ram haalt nog 6500punten wel in 2001 dan he ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 24-02-2005 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
op de nieuwe installatie van windows heb ik nog geen chipset drivers geinstalleerd. Kan het daar aan liggen dat ik hem niet op 4X kan zetten ?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Idd, in je bios instellen, en dan met het Control Panel de instellingen detecteren. Dat zou moeten werken.

[edit]: Ja, ik zou dan eerst eens de drivers installeren. Ik weet niet of het daar aan kan liggen, maar de drivers installeren kan nooit kwaad.

Overigens, welkom op GoT.
Je startpost en titel zijn wel in orde. We missen alleen nog één klein puntje: Specificaties. Zou je daar de volgende keer aan willen denken?

[ Voor 67% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-02-2005 17:40 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik dat nu proberen. Jullie horen het zo snel mogelijk.
Andere oplossingen en tips zijn nog steeds welkom.
Alvast bedankt Erik van Meurs

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Ik weet wel zeker dat het aan de chipset drivers ligt, ik heb precies het zelfde gehad.!

Succes.!

Verwijderd

Topicstarter
(bericht via andere pc) En heeft deze verandering (van 1X AGP naar 4X AGP) veel invloed op de prestaties bij 3dmark 2001 ????

En trouwens ik bedoel 3dmark 2001 en geen 3dmark 2003 :P

Allemaal alvast heel erg bedankt !!!!!!!!!!
Erik van Meurs

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:49:
(bericht via andere pc) En heeft deze verandering (van 1X AGP naar 4X AGP) veel invloed op de prestaties bij 3dmark 2001 ????

En trouwens ik bedoel 3dmark 2001 en geen 3dmark 2003 :P

Allemaal alvast heel erg bedankt !!!!!!!!!!
Erik van Meurs
Zeker weten! Op "1x" staat de AGP acceleratie eigenlijk uit omdat je chipset drivers nog niet geinstalleerd zijn. Het is 99.9% zeker je probleem. Installeer dus even die chipset drivers en geniet van je kaart :)

By the way, voor je het vraagt. Het verschil tussen 4x and 8x AGP is niet zo groot :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey Iedereen.
Het probleem is opgelost. De results zijn 16461. Lekkere score dus.
Tnx en succes met de forums.

Grz Erik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog 1 vraagje. Ik hoorde net van een klasgenoot dat er ook OMEGA drivers bestaan voor ATI.
Wat is verder het verschil tussen OMEGA drivers en de originele drivers van ATI ?
Heeft dat nog invloed op de prestaties ?

Erik

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Omega-drivers zijn de 'game-drivers'. Je kan veel meer instellen, overclocken enz., veel meer mogelijkheden (maar slecht voor de garantie op je videokaart dus :) )

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
maar kan het nog zijn dat de 3dmark scores hiermee omhoog gaan ?

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Borromini schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:15:
(maar slecht voor de garantie op je videokaart dus :) )
Moeten ze het wel eerst kunnen aantonen hè..! ;)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien wel maar dat is verwaarloosbaar, tenzij je gaat overclocken natuurlijk. Maar met zo'n zware kaart heb je daar op het moment geen voordeel bij, er is geen spel dat vlugger gaat lopen omdat jouw kaart 100 of 200 punten meer scoort in 3DMark. Het blijft een synthetische benchmark.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
moeten ze het wel eerst kunnen aantonen ?
Is dat een JA of een NEE ?? :S

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar je kunt bij Futuremark ook Online Results zien en dan zie je dat sommige mensen met een Pentium 4 en een X800 scores halen van 24000 enzo ....Hoe komen zij dan aan die nog hogere scores ?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:20:
moeten ze het wel eerst kunnen aantonen ?
Is dat een JA of een NEE ?? :S
De OMEGA drivers zijn aangepaste versies van de originele Catalyst drivers. Er zijn een aantal extra opties toegevoegd zoals een overclocktool (Radlinker) en de drivers zijn geoptimaliseerd voor de beeldkwaliteit. Het kan dus zelfs zijn dat je enkele puntjes achteruit gaat hierdoor :)

Wat hij bedoelt met het laten vervallen van je garantie is dat je met het overclocktool je kaart kan stukmaken waardoor je in principe geen recht op garantie hebt. Je hebt hem immers zelf stukgedaan.
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:46:
Ok maar je kunt bij Futuremark ook Online Results zien en dan zie je dat sommige mensen met een Pentium 4 en een X800 scores halen van 24000 enzo ....Hoe komen zij dan aan die nog hogere scores ?
Zwaar overclocken, geoptimaliseerde drivers, snellere CPU, ...

[ Voor 22% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-02-2005 20:06 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:46:
Misschien omdat zij een pentium 4 3 ghz hebben of hoger?
3dmark 2001 hangt enorm veel van de processor af...
Test maar met 3d mark 03 of 3d mark 05. Die zijn ervoor om je videokaart te testen.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 18:34
uhm met mijn 9800 pro en p4 3ghz haal ik rond de 17000 in 2001 zonder enige overclock :X

edit: lama , onderste reply's nog niet gelezen, maar ik kan idd bevestigen dat 3dmark 2001 meer afhangt van je totale systeem , en de opvolgers meer gericht zijn op de grafische kaart, dus waar het eigenlijk voor bedoeld is.

[ Voor 57% gewijzigd door k5052 op 24-02-2005 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt soepel nu alleen zoals iedereen het al wel herkent wil ik hem nog meer opschroeven.
Ik heb nu een moederbord dat 400mhz geheugen aan kan (pc3200) maar ik heb er nu maar 333mhz geheugen in zitten (pc2700). Nu is mijn vraag of de prestaties heel erg op vooruit gaan als ik van mijn 333mhz geheugen een 400mhz geheugen maak ?

Erik

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 08:48:
Alles werkt soepel nu alleen zoals iedereen het al wel herkent wil ik hem nog meer opschroeven.
Ik heb nu een moederbord dat 400mhz geheugen aan kan (pc3200) maar ik heb er nu maar 333mhz geheugen in zitten (pc2700). Nu is mijn vraag of de prestaties heel erg op vooruit gaan als ik van mijn 333mhz geheugen een 400mhz geheugen maak ?

Erik
Hangt ervan af welke Pentium 4 je in je systeem hebt zitten en of je de mogelijkheid hebt om Dual Channel te draaien op je moederbord.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 22:45
en het hangt natuurlijk ook af van de chipset (van je moederbord) of het dual channel ondersteund of niet.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik gok dat zijn mobo geen Dual Channel ondersteund omdat AGP4x de max is, wat duid op een 845 chipset. Deze heeft ook niet veel voordeel bij 400MHz geheugen omdat ik gok dat je een Pentium 4 2.66GHz hebt met een FSB van 4x133MHz... Maar zoals hierboven al gezegd is; post je volledige systeemspecs eens. Dus CPU, moederbord, geheugen en heel die meuk.

[ Voor 22% gewijzigd door Skyline GT-R op 25-02-2005 21:31 ]

Pagina: 1