beste tweakers,
Ik hoop dat et in het goede gedeelte is. Van de ene kant is dit een harde schijf probleem omdat het lampje van de schijf niet brand. De andere kant een mobo probleem omdat et lampje op het mobo zit aangesloten. als het niet goed is hoop ik dat een lief modje mijn topic wil verhuizen:)
het probleem:
IDE ledje voor op de kast brand niet.
Deze doet het wel als ik iets doe met mijn IDE schijf.
alleen niet met SATA schijven.
geprobeerd
- gekeken op et forum.
- lampje getest
- mobo boekje bekeken of ik iets wijs word
tot op heden heeft et niet geholpen
wat voor systeem?
moederbord: Asus K8V Deluxe SE ( proc AMD 64 3200+)
harde schijf : 1x Maxtor Diamond max 10 200gb SATA 7200 RPM op VIA controller satapoort 0 (ledje brand niet)
1x Maxtor Diamond max 9 200 gb SATA 7200 RPM op VIA controller satapoort 1 (ledje brand niet)
1x Maxtor DiamondMax Plus D740X, 60GB (7200rpm, ATA100, 2MB, FDB) IDE poort 0 primary ( ledje brand hier wel van)
(geheugen: op et moment 512 mb normaal 1 gb)
( videokaart x800 pro)
heeft iemand een tip wat ik kan proberen?
Ik hoop dat et in het goede gedeelte is. Van de ene kant is dit een harde schijf probleem omdat het lampje van de schijf niet brand. De andere kant een mobo probleem omdat et lampje op het mobo zit aangesloten. als het niet goed is hoop ik dat een lief modje mijn topic wil verhuizen:)
het probleem:
IDE ledje voor op de kast brand niet.
Deze doet het wel als ik iets doe met mijn IDE schijf.
alleen niet met SATA schijven.
geprobeerd
- gekeken op et forum.
- lampje getest
- mobo boekje bekeken of ik iets wijs word
tot op heden heeft et niet geholpen
wat voor systeem?
moederbord: Asus K8V Deluxe SE ( proc AMD 64 3200+)
harde schijf : 1x Maxtor Diamond max 10 200gb SATA 7200 RPM op VIA controller satapoort 0 (ledje brand niet)
1x Maxtor Diamond max 9 200 gb SATA 7200 RPM op VIA controller satapoort 1 (ledje brand niet)
1x Maxtor DiamondMax Plus D740X, 60GB (7200rpm, ATA100, 2MB, FDB) IDE poort 0 primary ( ledje brand hier wel van)
(geheugen: op et moment 512 mb normaal 1 gb)
( videokaart x800 pro)
offtopic:
alles tussenhaakjes staat er bij maar is waarschijnlijk niet relevant
alles tussenhaakjes staat er bij maar is waarschijnlijk niet relevant
heeft iemand een tip wat ik kan proberen?
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl