Toon posts:

[XP] Map encrypted en nu ten einde raad na formatteren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb een map met daarin files ge-encrypted maar nu het probleem.
Na het formateren van mijn C: schijf(de ge-encrypted files staat op D:)Kan ik nu niet meer die files openen.
Ik heb al op het WIndows OS FAQ gekeken en verschillende tips en trucs geprobeerd maar niks werkt.
Ik heb ook gelezen dat er niks meer aan te doen is.
Maar het vage is je hebt het immer geactiveerd dus moet het ook kunnen worden gedeactiveerd?
Iemand die hier verstand van heeft please help mij dan of geef wat info over dit probleem!

Greetz Korz0r, ;(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows Operating Systems - FAQ legt je dat haarfijn uit. als dat niet lukt zijn je files gewoon weg :)

Windows Operating Systems - Policy is ook erg interessant. lees die ook nog even door. Welkom op GoT :) Ik zet nog even [XP] in de topictitel.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 20:12

tweakerbee

dus..?

Toelichting bji sanfranjake:

Als je "encrypt" aanzet, gaat ie alle data vervangen door encrypted data. abcdefg wordt dus vgf&^76 (die alleen met een sleutel omgerekend kan worden).
Als je in je oude Windows installatie zat, was de combinatie van je UserID en je wachtwoord de sleutel. Na het formatteren is de UserID dus verdwenen, ook al heb je dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord. Je data kan dus nooit meer teruggelezen worden.

Laat het een les zijn: Niet knoeien met opties waarvan je niet precies weet wat ze doen - zeker niet in een O.S. en/of met vitale data.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Oh Great dus er is niks meer aan te doen?? ;( ;( bedankt voor de les maar die had ik al snel geleerd na dit probleem

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
tweakerbee schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:19:
Toelichting bji sanfranjake:

Als je "encrypt" aanzet, gaat ie alle data vervangen door encrypted data. abcdefg wordt dus vgf&^76 (die alleen met een sleutel omgerekend kan worden).
Als je in je oude Windows installatie zat, was de combinatie van je UserID en je wachtwoord de sleutel. Na het formatteren is de UserID dus verdwenen, ook al heb je dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord. Je data kan dus nooit meer teruggelezen worden.

Laat het een les zijn: Niet knoeien met opties waarvan je niet precies weet wat ze doen - zeker niet in een O.S. en/of met vitale data.
Dit heeft toch niks met knoeien te maken? Een gebruiker mag gewoon verwachten dat dit werkt. Data op D"(geencrypt of niet), C: formatteren en opnieuw installeren.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb C: nu al 3/4 keer geformatteerd en niks helpt...dus ja als iemand nog ideen heeft/tips post ze!
ik vind dat je daar gelijk in hebt maar ja niks werkt,

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00

grimson

domeingrommer

Zoek eens naar het tooltje 'Advanced EFS Data Recovery' van http://www.elcomsoft.com
Ik kan nu niet op die site komen maar deze kan, volgens mij, jouw helpen.
Trial: aefsdr.zip volgens mij is de laatste versie v2.1

[ Voor 19% gewijzigd door grimson op 24-02-2005 18:16 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gehoopt dat dit zou werken maar helaas het werkt niet hij kan het niet decrypten ;( ;( ;( ;(

Verwijderd

Topicstarter
ik moet misschien toch maar de hoop gaan opgeven ik kan er nog steeds niks mee en niks helpt tot nu toe. :X :?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
EFS staat niet voor niks voor Encrypted File System. Je data wordt versleuteld a.d.h.v. unieke instellingen in Windows, die je niet kunt terugzetten. Je unieke gebruikersnummer bijvoorbeeld. Dat is een lange string, kleine kans dat je die uberhaupt nog weet.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
nou ik kan die code/id nummer ofzo wel vinden die kan ik opsporen via: Filtje->rechtermuis...->eigenschappen->en dan advance->en dan achter encryp details-> en dan staat daar me id waar de rechten aan verleend was en daarachter een code.
Dus als iemand me daar weer mee kan helpen? of ik hier wat mee kan? B)

• [Jules]
  • Laatst online: 13-04 13:30

[Jules]

Confusion in confusion

't is allemaal wel terug te zetten hoor... mits je vooraf een backup hebt gemaakt van de recovery agent key.
En ik heb zo'n vermoeden dat je dat nou net niet hebt gedaan... dus da's vrij veel pech...

meer info: Q255742

Kleine quote:
If you do not have access to a Recovery Agent's account with a valid recovery key, you cannot recover the data. There is no workaround in EFS.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Alex)
En die note is maar goed ook, encrypted data zal niet voor niets encrypted zijn. Waar zou je veiligheid zijn als je er toch nog bij kon komen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mocean schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:21:
Dit heeft toch niks met knoeien te maken? Een gebruiker mag gewoon verwachten dat dit werkt.
Dat doet het dus ook ;)
Bovendien staat er nogal obvious aangegeven dat je zonder de Recovery Agent pech hebt.
Data op D"(geencrypt of niet), C: formatteren en opnieuw installeren.
Als je het zo makkelijk ongedaan zou kunnen maken, what's the point then?

Misschien kan je je beter verdiepen in EFS voordat je zoiets roept. Scheelt weer een topic van iemand die het op aanraden maar aangezet heeft "omdat het toch zo weer terug te halen is".

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 24-02-2005 22:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Weer een reden om op linux over te stappen: geen problemen met microsoft meer... :*)

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:08:
Weer een reden om op linux over te stappen: geen problemen met microsoft meer... :*)
Beetje zinloze reden imho....maakt MS een keer een functie die niet direct te kraken/omzeilen is, is het weer niet goed 8)7

@TS: ik ben met zo'n probleem ook al eens aan het stoeien geweest, na een week de data maar als verloren beschouwd

[ Voor 16% gewijzigd door Oogje op 24-02-2005 23:17 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je ook nog iets gemotiveerd neerzetten?
Argumenten a.u.b, anders niet van dit soort onzinnige flamebaits plaatsen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alex)
I'm with stupid.
Typisch iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
Ik kan het natuurlijk ook omdraaien:
je hebt in linux toch chmodrechten en owners? Wat als je nu geen owner bent en geen chmodrechten hebt? Dan krijg je je file toch ook niet terug? Is het dan maar een reden om over te stappen op Windows (ja, vind ik wel > MS fanboy), maar goed...

Pagina: 1